WordPress może wyłączyć FLoC w prawie połowie witryn na świecie

Podczas, gdy Google promuje FLoC jako zamiennik plików cookies, WordPress zamierza domyślne wyłączyć tę technologię we wszystkich witrynach.

WordPress vs. FLoC

Kontrowersje toczą się wokół inicjatywy Google Federated Learning of Cohorts (FLoC), ponieważ różne firmy technologiczne zajmują własne stanowisko w sprawie nowej technologii Google’a, która mogłaby zastąpić pliki cookie innych firm w celu kierowania reklam online. W tym tygodniu WordPress ogłosił swój pomysł, aby domyślnie wyłączyć FLoC na wszystkich stronach internetowych obsługiwanych przez jego system do zarządzania treści.

Przeczytaj także: DuckDuckGo podpowiada, jak zablokować śledzenie FLoC w Chromie

W ramach tej propozycji WordPress potraktowałby inicjatywę FLoC, forsowaną przez Google, jako „problem dotyczący bezpieczeństwa”. Oznacza to, że następna drobna poprawka WordPressa wyłączy tę technologię we wszystkich witrynach, a łatka zostanie również wydana do wszystkich poprzednich wersji WordPressa. W przyszłości WordPress może dodać prosty przełącznik dla stron internetowych, które chcą włączyć technologię FLoC, ale domyślnie pozostanie ona domyślnie wyłączona.

WordPress powołuje się na post na blogu Electronic Frontier Foundation jako powód, dla którego może domyślnie wyłączyć tę technologię:

Jak wyjaśnia Electronic Frontier Foundation w swoim poście „Google FLoC to okropny pomysł”, umieszczanie ludzi w grupach na podstawie ich nawyków przeglądania prawdopodobnie ułatwi na różnego rodzaje dyskryminacji, a także drapieżne kierowanie przekazów reklamowych do mniej skomplikowanych konsumentów.

Jest to dodatkowy argument do obaw związanych z prywatnością – ze śledzeniem ludzi i udostępnianiem ich danych, pozornie bez świadomej zgody – i utrudnia ustawodawcom i organom regulacyjnym ochronę ludzi.

Kod wyłączający FLoC w WordPressie
Kod wyłączający FLoC w WordPressie

Co więcej, WordPress wyraził swoje stanowisko, mówiąc, że w obecnej sytuacji firma jest odpowiedzialna za ponad 40% stron internetowych w sieci. Dzięki zaledwie „czterem linijkom kodu”, pokazanym powyżej, można „pomóc w zwalczaniu rasizmu, seksizmu, dyskryminacji osób LGBTQ+ i osób z chorobami psychicznymi”.

Na razie to jednak tylko propozycja. Nie jest jasne, czy WordPress w pełni wdroży te zmiany.

źródło: WordPress | 9TO5Google