WhatsApp tłumaczy zmiany w swojej polityce prywatności

WhatsApp wyjaśnia swoją nową politykę prywatności, doprecyzowując że wiadomości do znajomych i rodziny są bezpieczne i prywatne.

Ochrona prywatności na WhatsAppie (infografika wyjaśniająca kontrowersje)

Komunikator mobilny WhatsApp spotkał się z ostrą krytyką w ostatnich dniach po wprowadzeniu nowych warunków korzystania z usługi. Nowe zasady korzystania z usługi zostały wprowadzone przez WhatsAppa głównie w celu usprawnienia komunikacji na platformie oraz umożliwienia Facebookowi, właścicielowi WhatsAppa, gromadzenia danych i wyświetlania użytkownikom ukierunkowanych reklam. Jednak było wiele nieporozumień dotyczących nowych zmian na WhatsAppie, które firma próbuje teraz wyjaśnić za pomocą infografiki oraz pytań i odpowiedzi (FAQ).

Ten ruch to zapewne także odpowiedź, na odpływ użytkowników do konkurencyjnych usług przesyłania wiadomości, takich jak Signal, które w pełni chronią i nie wykorzystują danych swoich użytkowników.

WhatsApp w swojej odpowiedzi jasno daje do zrozumienia, że ​​nadal będzie chronić rozmowy na platformie za pomocą kompleksowego szyfrowania. Wskazuje również, że zarówno WhatsApp, jak i Facebook nie widzą prywatnych wiadomości ani nie słyszą połączeń głosowych. Infografika wyjaśnia wprost również to, że WhatsApp nie będzie udostępniać Twojej książki kontaktowej Facebookowi, a firma nie będzie prowadzić rejestru kontaktów, do których wysyłasz wiadomości lub dzwonisz. WhatsApp i Facebook również nie będą miały dostępu do udostępnionej lokalizacji.

Chcemy, aby było jasne, że aktualizacja zasad w żaden sposób nie wpływa na prywatność Twoich wiadomości przekazywanych znajomym lub rodzinie. Zamiast tego, ta aktualizacja zawiera zmiany związane z wysyłaniem wiadomości do firm przez WhatsAppa, co jest opcjonalne i zapewnia dodatkową przejrzystość w zakresie gromadzenia i wykorzystywania danych.

WhatsApp chce ułatwić użytkownikom swojej platformy interakcję z firmami. W tym celu WhatsApp zapewni dużym firmom narzędzia do zarządzania wszystkimi czatami, a samo narzędzie będzie pochodziło z Facebooka. Każda firma może wykorzystywać dane czatu do celów marketingowych i reklam na samym Facebooku, co WhatsApp chciał uwzględnić w zaktualizowanych warunkach korzystania z usługi.

Jeśli chodzi o udostępnianie danych Facebookowi, WhatsApp wyjaśnia, że ​​umożliwi to firmom wyświetlanie treści hostowanych w sklepach na Facebooku bezpośrednio w WhatsAppie, ułatwiając w ten sposób całą transakcję użytkownikom platformy. Ta aktywność zakupowa może zostać wykorzystana przez Facebooka do dostarczania spersonalizowanych reklam na Facebooku i Instagramie.

źródło: WhatsApp | iPhoneHacks