Digital 10/2020: już ponad 4 mld użytkowników social mediów

Ponad 4 mld ludzi na całym świecie korzysta obecnie z mediów społecznościowych każdego miesiąca, a każdego dnia przybywa prawie 2 mln nowych użytkowników.

Digital na świecie - podsumowanie 3Q 2020

Media społecznościowe to nie jedyne miejsce w internecie, który generuje imponujące wzrosty według najnowszego raportu na temat digitalu i mobile’a za październik 2020 roku od WeAreSocial i Hootsuite. Nowy raport Global Statshot 10/2020 pokazuje, że technologia połączona z internetem nadal odgrywa coraz ważniejszą rolę w różnych aspektach codziennego życia ludzi. Sprawdź najważniejsze dane i wnioski raportu za 3. kwartał 2020 roku.

  • Adaptacja w mediach społecznościowych wzrosła o ponad 12 proc. w zaledwie 3 miesiące,
  • czas, który spędzamy na korzystaniu z urządzeń podłączonych do internetu wciąż rośnie,
  • Instagram nadal cieszy się silnym wzrostem, ale konkurencja też nie próżnuje,
  • wyraźna „różnica wieku” definiuje cyfrowe wykorzystanie w miejscu pracy,
  • marketerzy mogą tracić niektóre z największych dzisiejszych możliwości cyfrowych.

Oto najważniejsze statystyki dotyczące digitalu, mobile’a i social mediów na świecie w październiku 2020 roku:

  • całkowita populacja na świecie: 7,81 mld,
  • liczba osób korzystających z telefonów komórkowych na całym świecie: 5,20 mld
  • globalni użytkownicy internetu: 4,66 mld
  • użytkownicy mediów społecznościowych na całym świecie: 4,14 mld

Aby spojrzeć na te liczby z odpowiedniej perspektywy, trzeba zdac sobie sprawę, że już ponad dwie trzecie świata korzysta obecnie z telefonu komórkowego (67 proc.), podczas gdy prawie 60 proc. wszystkich ludzi na Ziemi korzysta obecnie z internetu.

Wzrosty w digitalu na świecie 3Q 2020

Tymczasem zaledwie trzy miesiące temu pisałem (także na podstawie danych z tego raportu), że penetracja mediów społecznościowych przekroczyła 50 proc., ale najnowsze dane pokazują, że liczba ta wzrosła już do prawie 53 proc..

Ponad 9 na 10 użytkowników internetu na całym świecie łączy się z internetem za pomocą urządzeń mobilnych, ale dwie trzecie nadal łączy się za pośrednictwem komputerów.

Jednak jeśli chodzi o media społecznościowe, użytkownicy zdecydowanie preferują urządzenia mobilne. Analiza Kepios pokazuje, że 99% użytkowników mediów społecznościowych na świecie korzysta z urządzeń mobilnych, ale tylko 1 na 5 użytkowników korzysta z laptopa lub komputera stacjonarnego.

Adaptacja mediów społecznościowych przyspiesza

Liczba osób korzystających z mediów społecznościowych na całym świecie wzrosła do 4,14 miliarda w październiku 2020 roku, a liczba ta przekroczyła po raz pierwszy w tym kwartale 4 miliardy użytkowników. Analiza przeprowadzona przez Kepios pokazuje, że ponad 450 mln ludzi zaczęło korzystać z mediów społecznościowych w ciągu ostatnich 12 miesięcy, co daje roczny wzrost o ponad 12 proc. Oznacza to, że średnio ponad 14 osób zaczęło korzystać z mediów społecznościowych co sekundę od tego czasu w zeszłym roku, co jest wynikiem nawet wyższym niż w ostatnim kwartale.

Social media na świecie - statystyki 3Q 2020 r.

Ponad 180 mln osób więcej korzystało z mediów społecznościowych w okresie od lipca do września w porównaniu z poprzednimi 3 miesiącami, co oznacza średni wzrost o prawie 2 mln użytkowników dziennie.

To mniej więcej dwukrotność tempa wzrostu, o którym pisałem w styczniu, i największy wzrost w ujęciu kwartalnym, jaki widzieliśmy, odkąd zaczęły pojawiać się raporty Digtal w 2011 roku. Znaczna część wzrostu korzystania z mediów społecznościowych w tym kwartale jest bezpośrednim wynikiem nowych nawyków, które ludzie przyjęli podczas lockdownu związanego z pandemią koronawirusa (COVID-19).

Ranking najpopularniejszych platform społecznościowych w 3Q 2020 r.

Jednak pomimo nadzwyczajnych okoliczności nie spodziewamy się, aby ogólna liczba użytkowników ponownie spadła, gdy ludzie powrócą do bardziej „normalnego” życia, chociaż możemy spodziewać się pewnej zmienności liczby użytkowników poszczególnych platform w nadchodzących miesiącach. W szczególności na niektórych platformach, które cieszyły się gwałtownym wzrostem użycia w okresie blokady. Miesięczna liczba aktywnych użytkowników ponownie spadnie, gdy ludzie będą mogli uczestniczyć w większej liczbie wydarzeń offline.

Wydłuża się czas przed ekranem

Jak prognozowano w kwietniowych i lipcowych raportach Statshot, czas spędzany przez ludzi w internecie znacznie wzrósł w 2020 roku, Częściowo z powodu nowych zachowań, które ludzie przyjęli podczas pandemii.

Z najnowszych danych GlobalWebIndex wynika, że ​​typowy użytkownik internetu w okresie od kwietnia do lipca 2020 roku spędzał prawie 7 godzin dziennie, korzystając z podłączonych urządzeń, co oznacza wzrost o prawie ćwierć godziny dziennie w porównaniu z danymi, które odnotowano w poprzednim kwartale.

Dzienny czas spędzany w mediach w 3Q 2020 r.

Media społecznościowe zajmują ponad jedną trzecią naszego czasu online, a ludzie spędzają obecnie średnio prawie 2,5 godziny dziennie na platformach społecznościowych.

W sumie na świecie spędzamy obecnie ponad 10 mld godzin dziennie w mediach społecznościowych, co odpowiada ponad milionowi lat istnienia człowieka.

Spędzamy też więcej czasu na oglądaniu telewizji, a użytkownicy internetu na całym świecie oglądają obecnie średnio 3,5 godziny treści telewizyjnych dziennie w stacjach nadawczych, kanałach kablowych i platformach strumieniowych wykorzystujących internet. Nasze zachowania telewizyjne się jednak zmieniają, a usługi przesyłania strumieniowego mają coraz większy udział w łącznym czasie oglądania telewizji.

Z najnowszych danych GlobalWebIndex wynika, że użytkownicy internetu na całym świecie spędzają obecnie średnio 1,5 godziny dziennie na oglądaniu VOD na takich platformach jak Netflix czy Disney+, w porównaniu z 2 godzinami dziennie, które spędzają na oglądaniu telewizji i kanałów kablowych.

Cyfryzacja w miejscu pracy

Firma GlobalWebIndex właśnie opublikowała aktualizację swoich niezwykle cennych badań dotyczących pracy zdalnej w czasie koronawirusa i podzieliła się niektórymi danymi w raporcie za miniony kwartał.

Jednym z najważniejszych ustaleń w tym zbiorze danych jest to, że wiek odgrywa kluczową rolę w określaniu, jak ludzie lubią komunikować się w miejscu pracy, czy to ze współpracownikami, partnerami i dostawcami, czy też z klientami i światem zewnętrznym.

Platformy używane do komunikacji w pracy w 3Q 2020 r.

Jednym z najważniejszych ustaleń w tym zbiorze danych jest to, że wiek odgrywa kluczową rolę w określaniu, jak ludzie lubią komunikować się w miejscu pracy, czy to ze współpracownikami, partnerami i dostawcami, czy też z klientami i światem zewnętrznym.

Poczta elektroniczna pozostaje jednym z najczęściej używanych kanałów komunikacji w pracy, ale nawet tutaj wiek odgrywa główną rolę zarówno w adopcji, jak i używaniu. Ponad 90 proc. respondentów w wieku poniżej 45 lat korzysta z poczty e-mail co tydzień, ale prawie 1 na 5 respondentów w wieku od 55 do 64 lat twierdzi, że korzysta z poczty elektronicznej rzadziej niż raz w tygodniu.

Gry wideo: największa stracona szansa w marketingu?

Gry wideo to jedna z ulubionych rozrywek na świecie, ale – z niewytłumaczalnych powodów – pozostają jedną z najbardziej niedocenianych możliwości w marketingu. Dla kontekstu GlobalWebIndex podaje, że około 7 na 8 internautów na całym świecie gra w gry. Wyniki te sugerują, że około 3,5 mld ludzi na całym świecie gra obecnie w gry wideo, a ¾ z nich gra w gry na smartfonach.

Granie w gry na świecie wg platform w 3Q 2020 r.

Co więcej, popularność gier jest niezmiennie wysoka we wszystkich krajach i grupach wiekowych. Ponad ⅔ podłączonych do sieci Baby Boomers gra w gry wideo, a kobiety w wieku od 55 do 64 lat są nawet bardziej skłonne do gier niż mężczyźni z tej grupy wiekowej.

I chociaż mężczyźni nieco przewyższają liczbę kobiet w innych grupach wiekowych, najnowsze dane wyraźnie przełamują stereotyp, że granie jest czynnością zdominowaną przez mężczyzn. Rzeczywiście, popularność gier wideo wśród kobiet wyprzedza mężczyzn tylko o kilka punktów procentowych, a te wskaźniki płci są zasadniczo takie same, jak te, które widzimy w mediach społecznościowych.

Pełen październikowy raport Statshot znajdziesz na stronie SlideShare poniżej (kliknij przycisk poniżej, jeśli prezentacja nie działa):

źródło: WeAreSocial