Ponad 4 mld ludzi na całym świecie korzysta obecnie z mediów społecznościowych każdego miesiąca, a każdego dnia przybywa prawie 2 mln nowych użytkowników.
Media społecznościowe to nie jedyne miejsce w internecie, który generuje imponujące wzrosty według najnowszego raportu na temat digitalu i mobile’a za październik 2020 roku od WeAreSocial i Hootsuite. Nowy raport Global Statshot 10/2020 pokazuje, że technologia połączona z internetem nadal odgrywa coraz ważniejszą rolę w różnych aspektach codziennego życia ludzi. Sprawdź najważniejsze dane i wnioski raportu za 3. kwartał 2020 roku.
- Adaptacja w mediach społecznościowych wzrosła o ponad 12 proc. w zaledwie 3 miesiące,
- czas, który spędzamy na korzystaniu z urządzeń podłączonych do internetu wciąż rośnie,
- Instagram nadal cieszy się silnym wzrostem, ale konkurencja też nie próżnuje,
- wyraźna „różnica wieku” definiuje cyfrowe wykorzystanie w miejscu pracy,
- marketerzy mogą tracić niektóre z największych dzisiejszych możliwości cyfrowych.
Oto najważniejsze statystyki dotyczące digitalu, mobile’a i social mediów na świecie w październiku 2020 roku:
- całkowita populacja na świecie: 7,81 mld,
- liczba osób korzystających z telefonów komórkowych na całym świecie: 5,20 mld
- globalni użytkownicy internetu: 4,66 mld
- użytkownicy mediów społecznościowych na całym świecie: 4,14 mld
Aby spojrzeć na te liczby z odpowiedniej perspektywy, trzeba zdac sobie sprawę, że już ponad dwie trzecie świata korzysta obecnie z telefonu komórkowego (67 proc.), podczas gdy prawie 60 proc. wszystkich ludzi na Ziemi korzysta obecnie z internetu.
Tymczasem zaledwie trzy miesiące temu pisałem (także na podstawie danych z tego raportu), że penetracja mediów społecznościowych przekroczyła 50 proc., ale najnowsze dane pokazują, że liczba ta wzrosła już do prawie 53 proc..
Ponad 9 na 10 użytkowników internetu na całym świecie łączy się z internetem za pomocą urządzeń mobilnych, ale dwie trzecie nadal łączy się za pośrednictwem komputerów.
Jednak jeśli chodzi o media społecznościowe, użytkownicy zdecydowanie preferują urządzenia mobilne. Analiza Kepios pokazuje, że 99% użytkowników mediów społecznościowych na świecie korzysta z urządzeń mobilnych, ale tylko 1 na 5 użytkowników korzysta z laptopa lub komputera stacjonarnego.
Adaptacja mediów społecznościowych przyspiesza
Liczba osób korzystających z mediów społecznościowych na całym świecie wzrosła do 4,14 miliarda w październiku 2020 roku, a liczba ta przekroczyła po raz pierwszy w tym kwartale 4 miliardy użytkowników. Analiza przeprowadzona przez Kepios pokazuje, że ponad 450 mln ludzi zaczęło korzystać z mediów społecznościowych w ciągu ostatnich 12 miesięcy, co daje roczny wzrost o ponad 12 proc. Oznacza to, że średnio ponad 14 osób zaczęło korzystać z mediów społecznościowych co sekundę od tego czasu w zeszłym roku, co jest wynikiem nawet wyższym niż w ostatnim kwartale.
Ponad 180 mln osób więcej korzystało z mediów społecznościowych w okresie od lipca do września w porównaniu z poprzednimi 3 miesiącami, co oznacza średni wzrost o prawie 2 mln użytkowników dziennie.
To mniej więcej dwukrotność tempa wzrostu, o którym pisałem w styczniu, i największy wzrost w ujęciu kwartalnym, jaki widzieliśmy, odkąd zaczęły pojawiać się raporty Digtal w 2011 roku. Znaczna część wzrostu korzystania z mediów społecznościowych w tym kwartale jest bezpośrednim wynikiem nowych nawyków, które ludzie przyjęli podczas lockdownu związanego z pandemią koronawirusa (COVID-19).
Jednak pomimo nadzwyczajnych okoliczności nie spodziewamy się, aby ogólna liczba użytkowników ponownie spadła, gdy ludzie powrócą do bardziej „normalnego” życia, chociaż możemy spodziewać się pewnej zmienności liczby użytkowników poszczególnych platform w nadchodzących miesiącach. W szczególności na niektórych platformach, które cieszyły się gwałtownym wzrostem użycia w okresie blokady. Miesięczna liczba aktywnych użytkowników ponownie spadnie, gdy ludzie będą mogli uczestniczyć w większej liczbie wydarzeń offline.
Wydłuża się czas przed ekranem
Jak prognozowano w kwietniowych i lipcowych raportach Statshot, czas spędzany przez ludzi w internecie znacznie wzrósł w 2020 roku, Częściowo z powodu nowych zachowań, które ludzie przyjęli podczas pandemii.
Z najnowszych danych GlobalWebIndex wynika, że typowy użytkownik internetu w okresie od kwietnia do lipca 2020 roku spędzał prawie 7 godzin dziennie, korzystając z podłączonych urządzeń, co oznacza wzrost o prawie ćwierć godziny dziennie w porównaniu z danymi, które odnotowano w poprzednim kwartale.
Media społecznościowe zajmują ponad jedną trzecią naszego czasu online, a ludzie spędzają obecnie średnio prawie 2,5 godziny dziennie na platformach społecznościowych.
W sumie na świecie spędzamy obecnie ponad 10 mld godzin dziennie w mediach społecznościowych, co odpowiada ponad milionowi lat istnienia człowieka.
Spędzamy też więcej czasu na oglądaniu telewizji, a użytkownicy internetu na całym świecie oglądają obecnie średnio 3,5 godziny treści telewizyjnych dziennie w stacjach nadawczych, kanałach kablowych i platformach strumieniowych wykorzystujących internet. Nasze zachowania telewizyjne się jednak zmieniają, a usługi przesyłania strumieniowego mają coraz większy udział w łącznym czasie oglądania telewizji.
Z najnowszych danych GlobalWebIndex wynika, że użytkownicy internetu na całym świecie spędzają obecnie średnio 1,5 godziny dziennie na oglądaniu VOD na takich platformach jak Netflix czy Disney+, w porównaniu z 2 godzinami dziennie, które spędzają na oglądaniu telewizji i kanałów kablowych.
Cyfryzacja w miejscu pracy
Firma GlobalWebIndex właśnie opublikowała aktualizację swoich niezwykle cennych badań dotyczących pracy zdalnej w czasie koronawirusa i podzieliła się niektórymi danymi w raporcie za miniony kwartał.
Jednym z najważniejszych ustaleń w tym zbiorze danych jest to, że wiek odgrywa kluczową rolę w określaniu, jak ludzie lubią komunikować się w miejscu pracy, czy to ze współpracownikami, partnerami i dostawcami, czy też z klientami i światem zewnętrznym.
Jednym z najważniejszych ustaleń w tym zbiorze danych jest to, że wiek odgrywa kluczową rolę w określaniu, jak ludzie lubią komunikować się w miejscu pracy, czy to ze współpracownikami, partnerami i dostawcami, czy też z klientami i światem zewnętrznym.
Poczta elektroniczna pozostaje jednym z najczęściej używanych kanałów komunikacji w pracy, ale nawet tutaj wiek odgrywa główną rolę zarówno w adopcji, jak i używaniu. Ponad 90 proc. respondentów w wieku poniżej 45 lat korzysta z poczty e-mail co tydzień, ale prawie 1 na 5 respondentów w wieku od 55 do 64 lat twierdzi, że korzysta z poczty elektronicznej rzadziej niż raz w tygodniu.
Gry wideo: największa stracona szansa w marketingu?
Gry wideo to jedna z ulubionych rozrywek na świecie, ale – z niewytłumaczalnych powodów – pozostają jedną z najbardziej niedocenianych możliwości w marketingu. Dla kontekstu GlobalWebIndex podaje, że około 7 na 8 internautów na całym świecie gra w gry. Wyniki te sugerują, że około 3,5 mld ludzi na całym świecie gra obecnie w gry wideo, a ¾ z nich gra w gry na smartfonach.
Co więcej, popularność gier jest niezmiennie wysoka we wszystkich krajach i grupach wiekowych. Ponad ⅔ podłączonych do sieci Baby Boomers gra w gry wideo, a kobiety w wieku od 55 do 64 lat są nawet bardziej skłonne do gier niż mężczyźni z tej grupy wiekowej.
I chociaż mężczyźni nieco przewyższają liczbę kobiet w innych grupach wiekowych, najnowsze dane wyraźnie przełamują stereotyp, że granie jest czynnością zdominowaną przez mężczyzn. Rzeczywiście, popularność gier wideo wśród kobiet wyprzedza mężczyzn tylko o kilka punktów procentowych, a te wskaźniki płci są zasadniczo takie same, jak te, które widzimy w mediach społecznościowych.
Pełen październikowy raport Statshot znajdziesz na stronie SlideShare poniżej (kliknij przycisk poniżej, jeśli prezentacja nie działa):
źródło: WeAreSocial