„Mobile i digital w 2Q 2020” – jak pandemia wpłynęła na cyfrowy krajobraz?

Globalny krajobraz cyfrowy szybko ewoluuje już także w 2. połowie 2020 roku, a trwająca pandemia nadal wpływa i zmienia różne aspekty codziennego życia ludzi.

Choć blokady i obostrzenie zostały zniesione w wielu krajach, to wiele nowych zachowań cyfrowych, które ludzie przyjęli podczas odosobnienia, przetrwało, co spowodowało znaczący wzrost różnego rodzaju aktywności cyfrowej. Firma Akamai informuje, że globalny ruch internetowy wzrósł w tym roku aż o 30 proc., podczas gdy badania GlobalWebIndex pokazują, że nadal spędzamy znacznie więcej czasu na korzystaniu z technologii internetowej niż na początku 2020 roku. Cała ta zwiększona aktywność zaowocowała ważnymi przełomami i trendami widocznymi raporcie Digital 2020 Global Statshot z lipca 2020 roku, opracowanym przez We Are Social i Hootsuite.

Sprawdź także: Digital, mobile i social media w Polsce w styczniu 2020 roku

Najważniejsze wnioski z 2Q 2020 roku:

Digital na świecie - statystyki (lipiec 2020)
  • Po raz pierwszy ponad połowa populacji na świecie korzysta obecnie z mediów społecznościowych. Liczba użytkowników mediów społecznościowych wzrosła w ciągu ostatniego roku o ponad 10 procent, osiągając globalną liczbę do 3,96 miliarda na początku lipca 2020 roku.
  • Wiele cyfrowych nawyków ukształtowanych podczas blokady przetrwało pomimo złagodzenia ograniczeń.
  • Globalne wykorzystanie TikToka wzrosło, ale przyszły rozwój może być trudniejszy.
  • Instagram osiągnął nowy kamień milowy wśród odbiorców.
  • Zachowania związane z wyszukiwaniem ewoluują, co ma istotne konsekwencje dla marek.

Wzrosty w digitalu na świecie w lipcu 2020 r.:

Wzrosty w Digitalu na świecie (lipiec 2020)

Średni dzienny czas spędzany w mediach:

Czas spędzany w mediach (lipiec 2020)

Najnowszy raport kwartalny na temat digitalu, mobile’u i social mediów zawierają ponad 150 wykresów z bogatymi danymi i trendami. Wszystkie te wykresy znajdziesz za darmo w umieszczonym poniżej SlideShare (kliknij tutaj, jeśli to nie działa), ale przeczytaj poniżej, aby uzyskać dogłębną analizę najważniejszych historii z tego kwartału.

Internet na świecie w 2Q 2020 r.

Liczba użytkowników internetu odnotowała silny wzrost, a z najnowszej analizy wynika, że ​​346 milionów osób po raz pierwszy weszło do sieci w ciągu ostatniego roku.

  • 4,57 miliarda ludzi na całym świecie korzysta obecnie z internetu, co stanowi blisko 60 proc. całej populacji świata.
  • globalna suma wzrosła o 346 milionów w ciągu ostatnich 12 miesięcy, co oznacza wzrost o ponad 8 procent rok do roku. Średnio oznacza to, że około 11 nowych użytkowników weszło do sieci po raz pierwszy co sekundę od lipca 2019 r.
Użycie internetu na świecie (lipiec 2020)

Udział w ruchu internetowym (WWW) według urządzeń:

Ruch internetowy WWW wg typu urządzeń (lipiec 2020)

Internet mobilny na świecie:

Użycie internetu na świecie (lipiec 2020)

Mobile na świecie (lipiec 2020)

Obecnie na świecie jest 5,15 mld unikalnych użytkowników mobilnych korzystających z dowolnego urządzenia mobilnego, co stanowi 66 proc. całej populacji. Średnio na jednego użytkownika przypada 1,54 połączonych urządzeń mobilnych.

Aż 74,4 proc. stanowią smartfony, 22 proc. telefony komórkowe a 3,6% inne urządzenia.

Użytkownicy i połączenia mobilne na świecie (lipiec 2020)

Udział połączeń mobilnych według urządzeń:

Połączenia mobilne wg typu urządzeń (lipiec 2020)

Udział mobilnych systemów internetowych w mobilnym ruchu internetowym.

Urządzenia z mobilnym systemem Android stanowią 74,1 proc. a 25,3 proc. urządzenia z systemami iOS i iPadOS. W zestawieniu swoją obecność odznaczają także Kai OS (0,13 proc.) Samsung OS (0,21 proc.).

Udział mobilnych systemów internetowych w ruchu internetowym/WWW (lipiec 2020)

Social media na świecie w 2Q 2020 roku

Trendy wzrostowe wskazują, że średnio ponad 1 milion osób zaczęło korzystać z mediów społecznościowych po raz pierwszy każdego dnia w ciągu ostatnich 12 miesięcy, co daje prawie 12 nowych użytkowników na sekundę.

Użycie social mediów na świecie (lipiec 2020)

Wideorozmowy

komunikator Zoom wydaje się być jednym z największych beneficjentów nowych zachowań internautów, ale platforma nie jest bynajmniej jedyną marką technologiczną, której codzienne użytkowanie gwałtownie wzrosło w ostatnich tygodniach.

Chociaż można bezpiecznie założyć, że zwiększone wykorzystanie stanowi ekscytującą okazję dla tych marek do zwiększenia przychodów, mogą nie być jedynymi markami, które będą w stanie wykorzystać te nowe zachowania.

Zoom już promuje wybór markowych wirtualnych teł w swojej witrynie i domyślamy się, że może być tylko kwestią czasu, zanim jedna z większych platform przyjmie model wideokonferencji finansowany z reklam dla tych użytkowników, którzy się nie wybrali płatnych pakietów.

Użycie platform do wideokonferencji (lipiec 2020)

Instagram i LinkedIn osiągnęły nowe kamienie milowe

Narzędzia reklamowe Facebooka pokazują, że marki mogą teraz dotrzeć do ponad miliarda ludzi za pomocą reklam na Instagramie. Najnowsze dane firmy wskazują, że w ostatnim kwartale Instagram odnotował 111 milionów nowych użytkowników, co oznacza kwartalny wzrost o ponad 10 procent.

Statystyki wskazują, że liczba odbiorców reklam na Instagramie rośnie obecnie w tempie ponad 1 miliona nowych użytkowników dziennie, co daje globalny zasięg 1,08 miliarda do początku lipca 2020 roku.

Statystyki Instagram (lipiec 2020)

Łączna liczba zarejestrowanych użytkowników LinkedIna również osiągnęła imponujący wzrost w tym kwartale, przekraczając 700 milionów użytkowników na całym świecie. Globalna baza użytkowników platformy wzrosła o ponad 25 milionów w ciągu ostatnich 3 miesięcy, co oznacza wzrost kwartału do kwartału o prawie 4%.

Statystyki LinkedIn (lipiec 2020)

Rozwój (i wyzwania) dla TikToka

TikTok cieszył się znakomitym kwartałem, a wszystkie oznaki wskazywały na imponujący wzrost liczby użytkowników na całym świecie. Jednak decyzja rządu indyjskiego, by zakazać aplikacji w całym kraju pod koniec czerwca, może zagrozić przyszłej trajektorii wzrostu platformy.

Bytedance nadal nie opublikowało żadnych zaktualizowanych danych dotyczących globalnego wykorzystania TikToka, ale analiza DataReportal z różnych źródeł danych wskazuje, że platforma przekroczyła 800 milionów aktywnych użytkowników poza Chinami miesięcznie, zanim wprowadzono zakaz w Indiach.

Wcześniej, w raporcie podawana była liczba aktywnych użytkowników zarówno dla TikToka, jak i Douyin (odpowiednika w Chinach), ale w świetle ostatnich wydarzeń i zmian w strukturze firmy, teraz przedstawiane są oddzielnie. Gdybyśmy jednak nadal raportowali obie platformy razem, łączna miesięczna łączna liczba aktywnych użytkowników wyniosłaby teraz około 1,2 miliarda, co oznaczałoby wzrost o 50 procent tylko w ubiegłym roku.

Statystyki TikTok (lipiec 2020)

Zwiększona aktywność e-commerce powinna trwać nadal

Twórcy raportu zebrali wiele nowych spostrzeżeń dotyczących e-commerce zaostatni kwartał, z których wszystkie wskazują na zwiększoną rolę handlu elektronicznego nawet po minięciu pandemii COVID-19. Dane z Contentsquare pokazują, że całkowita liczba transakcji e-commerce wzrosła o około 20 procent w lipcu w porównaniu z początkiem 2020 roku.

Aktywność e-commerce na świecie (lipiec 2020)

Zobacz cały raport dotyczący digitalu na świecie w 2Q 2020 roku:

Sprawdź także jak statystyki wyglądały na początku tego roku:

źródło: WeAreSocial – DIGITAL USE AROUND THE WORLD IN JULY 2020