Globalny krajobraz cyfrowy szybko ewoluuje już także w 2. połowie 2020 roku, a trwająca pandemia nadal wpływa i zmienia różne aspekty codziennego życia ludzi.
Choć blokady i obostrzenie zostały zniesione w wielu krajach, to wiele nowych zachowań cyfrowych, które ludzie przyjęli podczas odosobnienia, przetrwało, co spowodowało znaczący wzrost różnego rodzaju aktywności cyfrowej. Firma Akamai informuje, że globalny ruch internetowy wzrósł w tym roku aż o 30 proc., podczas gdy badania GlobalWebIndex pokazują, że nadal spędzamy znacznie więcej czasu na korzystaniu z technologii internetowej niż na początku 2020 roku. Cała ta zwiększona aktywność zaowocowała ważnymi przełomami i trendami widocznymi raporcie Digital 2020 Global Statshot z lipca 2020 roku, opracowanym przez We Are Social i Hootsuite.
Sprawdź także: Digital, mobile i social media w Polsce w styczniu 2020 roku
Najważniejsze wnioski z 2Q 2020 roku:
- Po raz pierwszy ponad połowa populacji na świecie korzysta obecnie z mediów społecznościowych. Liczba użytkowników mediów społecznościowych wzrosła w ciągu ostatniego roku o ponad 10 procent, osiągając globalną liczbę do 3,96 miliarda na początku lipca 2020 roku.
- Wiele cyfrowych nawyków ukształtowanych podczas blokady przetrwało pomimo złagodzenia ograniczeń.
- Globalne wykorzystanie TikToka wzrosło, ale przyszły rozwój może być trudniejszy.
- Instagram osiągnął nowy kamień milowy wśród odbiorców.
- Zachowania związane z wyszukiwaniem ewoluują, co ma istotne konsekwencje dla marek.
Wzrosty w digitalu na świecie w lipcu 2020 r.:
Średni dzienny czas spędzany w mediach:
Najnowszy raport kwartalny na temat digitalu, mobile’u i social mediów zawierają ponad 150 wykresów z bogatymi danymi i trendami. Wszystkie te wykresy znajdziesz za darmo w umieszczonym poniżej SlideShare (kliknij tutaj, jeśli to nie działa), ale przeczytaj poniżej, aby uzyskać dogłębną analizę najważniejszych historii z tego kwartału.
Internet na świecie w 2Q 2020 r.
Liczba użytkowników internetu odnotowała silny wzrost, a z najnowszej analizy wynika, że 346 milionów osób po raz pierwszy weszło do sieci w ciągu ostatniego roku.
- 4,57 miliarda ludzi na całym świecie korzysta obecnie z internetu, co stanowi blisko 60 proc. całej populacji świata.
- globalna suma wzrosła o 346 milionów w ciągu ostatnich 12 miesięcy, co oznacza wzrost o ponad 8 procent rok do roku. Średnio oznacza to, że około 11 nowych użytkowników weszło do sieci po raz pierwszy co sekundę od lipca 2019 r.
Udział w ruchu internetowym (WWW) według urządzeń:
Internet mobilny na świecie:
Mobile na świecie (lipiec 2020)
Obecnie na świecie jest 5,15 mld unikalnych użytkowników mobilnych korzystających z dowolnego urządzenia mobilnego, co stanowi 66 proc. całej populacji. Średnio na jednego użytkownika przypada 1,54 połączonych urządzeń mobilnych.
Aż 74,4 proc. stanowią smartfony, 22 proc. telefony komórkowe a 3,6% inne urządzenia.
Udział połączeń mobilnych według urządzeń:
Udział mobilnych systemów internetowych w mobilnym ruchu internetowym.
Urządzenia z mobilnym systemem Android stanowią 74,1 proc. a 25,3 proc. urządzenia z systemami iOS i iPadOS. W zestawieniu swoją obecność odznaczają także Kai OS (0,13 proc.) Samsung OS (0,21 proc.).
Social media na świecie w 2Q 2020 roku
Trendy wzrostowe wskazują, że średnio ponad 1 milion osób zaczęło korzystać z mediów społecznościowych po raz pierwszy każdego dnia w ciągu ostatnich 12 miesięcy, co daje prawie 12 nowych użytkowników na sekundę.
Wideorozmowy
komunikator Zoom wydaje się być jednym z największych beneficjentów nowych zachowań internautów, ale platforma nie jest bynajmniej jedyną marką technologiczną, której codzienne użytkowanie gwałtownie wzrosło w ostatnich tygodniach.
Chociaż można bezpiecznie założyć, że zwiększone wykorzystanie stanowi ekscytującą okazję dla tych marek do zwiększenia przychodów, mogą nie być jedynymi markami, które będą w stanie wykorzystać te nowe zachowania.
Zoom już promuje wybór markowych wirtualnych teł w swojej witrynie i domyślamy się, że może być tylko kwestią czasu, zanim jedna z większych platform przyjmie model wideokonferencji finansowany z reklam dla tych użytkowników, którzy się nie wybrali płatnych pakietów.
Instagram i LinkedIn osiągnęły nowe kamienie milowe
Narzędzia reklamowe Facebooka pokazują, że marki mogą teraz dotrzeć do ponad miliarda ludzi za pomocą reklam na Instagramie. Najnowsze dane firmy wskazują, że w ostatnim kwartale Instagram odnotował 111 milionów nowych użytkowników, co oznacza kwartalny wzrost o ponad 10 procent.
Statystyki wskazują, że liczba odbiorców reklam na Instagramie rośnie obecnie w tempie ponad 1 miliona nowych użytkowników dziennie, co daje globalny zasięg 1,08 miliarda do początku lipca 2020 roku.
Łączna liczba zarejestrowanych użytkowników LinkedIna również osiągnęła imponujący wzrost w tym kwartale, przekraczając 700 milionów użytkowników na całym świecie. Globalna baza użytkowników platformy wzrosła o ponad 25 milionów w ciągu ostatnich 3 miesięcy, co oznacza wzrost kwartału do kwartału o prawie 4%.
Rozwój (i wyzwania) dla TikToka
TikTok cieszył się znakomitym kwartałem, a wszystkie oznaki wskazywały na imponujący wzrost liczby użytkowników na całym świecie. Jednak decyzja rządu indyjskiego, by zakazać aplikacji w całym kraju pod koniec czerwca, może zagrozić przyszłej trajektorii wzrostu platformy.
Bytedance nadal nie opublikowało żadnych zaktualizowanych danych dotyczących globalnego wykorzystania TikToka, ale analiza DataReportal z różnych źródeł danych wskazuje, że platforma przekroczyła 800 milionów aktywnych użytkowników poza Chinami miesięcznie, zanim wprowadzono zakaz w Indiach.
Wcześniej, w raporcie podawana była liczba aktywnych użytkowników zarówno dla TikToka, jak i Douyin (odpowiednika w Chinach), ale w świetle ostatnich wydarzeń i zmian w strukturze firmy, teraz przedstawiane są oddzielnie. Gdybyśmy jednak nadal raportowali obie platformy razem, łączna miesięczna łączna liczba aktywnych użytkowników wyniosłaby teraz około 1,2 miliarda, co oznaczałoby wzrost o 50 procent tylko w ubiegłym roku.
Zwiększona aktywność e-commerce powinna trwać nadal
Twórcy raportu zebrali wiele nowych spostrzeżeń dotyczących e-commerce zaostatni kwartał, z których wszystkie wskazują na zwiększoną rolę handlu elektronicznego nawet po minięciu pandemii COVID-19. Dane z Contentsquare pokazują, że całkowita liczba transakcji e-commerce wzrosła o około 20 procent w lipcu w porównaniu z początkiem 2020 roku.
Zobacz cały raport dotyczący digitalu na świecie w 2Q 2020 roku:
Sprawdź także jak statystyki wyglądały na początku tego roku:
źródło: WeAreSocial – DIGITAL USE AROUND THE WORLD IN JULY 2020