Przychody z akcesoriów Apple coraz wyższe (2H 2020)

Zegarki Apple Watch, słuchawki douszne AirPods i inne akcesoria, mają coraz większy udział w ogólnych przychodach firmy Apple.

Przychody firmy Apple z akcesoriów od września  2014 do września 2020 r.

Firma Apple zorganizuje we wtorek 15 września 2020 roku specjalne (wirtualne) wydarzenie, podczas którego powszechnie oczekuje się, że zaprezentuje nowe produkty na nadchodzący sezon świąteczny. Podczas gdy wrześniowe wydarzenie firmy jest zwykle zarezerwowane dla nowych modeli iPhone’ów, tegoroczna prezentacja podobno dotyczy drugoplanowych akcesoriów i urządzeń. iPhone’y 12 miałyby być zaprezentowane dopiero w październiku.

Na zaproszeniu na jutrzejsze wydarzenie Special Event, Apple napisało Time flies, stąd przypuszczenia, że firma prawie na pewno zaprezentuje we wtorek co najmniej jeden nowy zegarek Apple Watch, a także drugi, podstawowy, tańszy model, który zastąpi Apple Watch Series 3. Inne produkty, które podobno mają zostać zaprezentowane w tym tygodniu, to nauszne słuchawki marki Apple (AKA AirPods Studio) i podobne do Tile’a urządzenia śledzące, które można przyczepić do kluczy, portfeli lub innych wartościowych przedmiotów.

Wszystkie te produkty prawdopodobnie znalazłyby się w segmencie Wearables, Home and Accessories firmy Apple (wcześniej znanym jako Other Products), który szybko wybił się do góry w ciągu ostatnich kilku lat. Ta kategoria opiera się przede wszystkim na sukcesie zegarka Apple Watch i słuchawek dousznych AirPods – sprzedaż z tego segmentu wzrosła prawie dwukrotnie w latach 2017-2019, a sprzedaż w roku podatkowym 2020 prawdopodobnie zbliży się do 30 miliardów dolarów.

Chociaż iPhone pozostaje największym motorem sprzedaży Apple’a, firma z powodzeniem poszerzyła swoją bazę przychodów w innych kategoriach w ciągu ostatnich kilku lat. Wraz ze wzrostem sprzedaży iPhone’a na poziomie prawie 70 proc. całkowitych przychodów firmy w pierwszym kwartale 2018 roku, Apple stał się niebezpiecznie zależny od sprzedaży smartfonów, zwłaszcza biorąc pod uwagę rosnącą dojrzałość branży.

Dzięki produktom Apple Watch, AirPods i jego rosnącemu segmentowi usług, Apple był w stanie dość znacząco zmniejszyć swoją zależność od sprzedaży iPhone’ów do mniej niż 50 proc. całkowitych przychodów w dwóch ostatnich kwartałach.

Przychody firmy Apple w segmencie Wearables, Home and Accessories:

2014201520162017201820192020
9 mies.
8,4 mld $10,1 mld $11,1 mld $12,9 mld $17,4 mld $24,5 mld $22,7 mld $

źródło: Apple | Statista