W aplikacji IKO na iOS-a pojawił się asystent głosowy!

W najnowszej aktualizacji IKO, bank PKO BP wprowadził swojego asystenta głosowego, który rozumie, co do niego mówisz lub piszesz.

Asystent głosowy w aplikacji IKO na urządzenia z systemem iOS

Asystent głosowy w odświeżonej już aplikacji mobilnej PKO Banku Polskiego umożliwia obsługę aplikacji IKO głosem. Asystent głosowy rozumie, co do niego mówisz lub piszesz. Dzięki asystentowi możesz łatwo wykonać przelew, wyszukać transakcje w historii operacji według kwaoty, daty lub typu. Asystent wyświetli Ci tez bardzo szybko kod BLIK lub pomoże doładować telefon na kartę wybraną kwotą. Asystent zrozumie także powszechnie używane zwroty potoczne. Można do niego powiedzieć Ile mam kasy? zamiast pieniędzy.

Asystent głosowy jest dostępny w aplikacji IKO na Androida od maja tego roku:

Sprawdź, jak działa wyszukiwanie głosowe:

  • Zrób przelew → możesz powiedzieć np. „przelej 100 zł do Janka”
  • Wyszukaj transakcje w historii filtrując je według kwoty, daty i typu → np. „pokaż mi przelewy z ubiegłego miesiąca”
  • Użyj kodu BLIK → np. „podaj mi kod BLIK”
  • Doładuj telefon na kartę → np. „doładuj telefon Szymona za 50 zł”
  • Sprawdź stan konta → np. „ile mam kasy na koncie?”

Wirtualny asystent ciągle się uczy i będzie zdobywać nowe umiejętności. Jeśli czegoś nie umie, może przenieść Cię do miejsca w IKO, gdzie zrobisz to samodzielnie np. gdy powiesz:


  • „chyba zgubiłem kartę” – Asystent głosowy przeniesie Cię do ekranu, na którym możesz ją zastrzec,
  • „chcę kupić 100 euro” – Asystent głosowy przekieruje Cię do kantoru,
  • „chciałabym logować się do IKO odciskiem palca” – Asystent głosowy przeniesie Cię do Ustawień,
  • „potrzebuję dodatkowej gotówki”– Asystent głosowy zaproponuje przejście do wniosku o pożyczkę gotówkową,
  • „chciałbym zacząć oszczędzać” – Asystent głosowy przekieruje Cię do wniosku o lokatę.

Jak zacząć korzystać z wyszukiwania głosowego?

  1. Kliknij ikonę Asystenta na ekranie głównym IKO. Jeśli jej nie widzisz, sprawdź, czy masz aktualną wersję aplikacji IKO
  2. Wyraź zgodę na rejestrowanie i przetwarzanie danych. Dzięki niej Asystent będzie mógł odpowiadać na Twoje pytania.
  3. Wybierz, czy wolisz mówić, czy pisać – możesz to zmienić w każdym momencie. Zacznij swoją pierwszą rozmowę!

źródło: PKO BP