Aplikacja mobilna IKO zyskała nową funkcję – asystenta głosowego. Usługa działa pilotażowo dla części klientów korzystających z telefonów z systemem Android, w ciągu kilku tygodni będzie dostępna dla wszystkich.

Asystent głosowy PKO Banku Polskiego wykorzystuje zaawansowaną analitykę i algorytmy sztucznej inteligencji, aby zrozumieć wypowiedź klienta i odpowiedzieć na nią, a także w razie potrzeby zlecić dyspozycję. Komunikuje się w języku naturalnym, m.in. rozumie słowa i wyrażenia potoczne; do jego uczenia za pomocą algorytmów sztucznej inteligencji użyto 90 tysięcy zwrotów. To wygodny, nowoczesny i bezpieczny kanał kontaktu z bankiem, ułatwiający załatwienie codziennych spraw finansowych. Na początek daje możliwość m.in.: polecenia przelewu, sprawdzenia historii i stanu konta czy płatności BLIKIEM. Użytkownicy smartfonów i tabletów marki Huawei mogą też już pobrać aplikację IKO z AppGallery, autorskiego sklepu tej marki z aplikacjami.
- Za pomocą asystenta głosowego klienci PKO Banku Polskiego korzystający z IKO mogą m.in. zrobić przelew, sprawdzić stan konta i jego historię oraz zapłacić BLIKIEM.
- Dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji, asystent umożliwia swobodną komunikację głosową lub tekstową.
- Nowa funkcja działa pilotażowo dla części użytkowników IKO, w ciągu kilku tygodni będzie dostępna dla wszystkich.
- Od kilku dni IKO jest też już dostępne w AppGallery firmy Huawei.
Użytkownik IKO nie musi nic instalować – jeżeli znalazł się w grupie pilotażowej, asystenta głosowego otrzyma wraz z aktualną wersją aplikacji. Jeżeli ktoś ma aktualną wersję i nie widzi ikony asystenta głosowego, dostęp do tej funkcji uzyska już wkrótce. Będzie ona stopniowo udostępniana kolejnym klientom, także korzystającym z telefonów z systemem iOS. Po instalacji nowej wersji IKO należy kliknąć w ikonę chmurki dialogowej w prawym górnym rogu ekranu głównego aplikacji, potem wyrazić zgodę na rejestrowanie i przetwarzanie danych. Następnie system poinstruuje w czym może pomóc, a użytkownik podejmuje decyzję czy woli komunikować się mówiąc czy pisząc (może to zmienić w każdym momencie).
Przy pomocy asystenta można m.in.:
- zrobić przelew zwykły do odbiorcy zdefiniowanego lub na numer konta,
- zrobić przelew na telefon,
- sprawdzić stan konta,
- przeszukać historię konta,
- doładować telefon,
- zapłacić BLIKIEM.
Zobacz także:
Wspieranych przez asystenta funkcji będzie stopniowo przybywać. System wciąż się uczy i jeśli czegoś nie może obecnie wykonać to przenosi użytkownika do miejsca w IKO, gdzie wykona on operację bankową samodzielnie. Na przykład gdy użytkownik powie: „chyba zgubiłem kartę” – asystent przeniesie go do ekranu, na którym może ją zastrzec; „chcę kupić 100 euro” – przekieruje do bankowego Kantoru internetowego; „potrzebuję więcej gotówki”– zaproponuje przejście do wniosku o pożyczkę gotówkową.
Asystent mówi jedynie w języku polskim. Rozumie język naturalny i nie narzuca sposobu komunikacji, np. zlecając przelew można powiedzieć „zrób przelew do …” , ale też „pchnij hajs do …”. 90 tysięcy zwrotów użytych do jego uczenia za pomocą algorytmów sztucznej inteligencji w praktyce oznacza, że np. sprawdzenie stanu konta można zlecić na ponad 2 tysiące sposobów.

Rozwiązanie jest dostępne dla klientów, którzy ukończyli 16 lat (zgodnie z przepisami młodsze osoby nie mogą samodzielnie wyrazić zgody na przetwarzanie danych) i mają konto w PKO Banku Polskim.
Asystent głosowy rejestruje rozmowy tak samo, jak to się dzieje na zwykłej infolinii. Nagrania nie są nikomu udostępniane.
Użytkownik przed pierwszym uruchomieniem tej funkcji jest powiadomiony o nagrywaniu i wyraża zgodę. Asystent rejestruje dźwięk tylko wtedy, kiedy jest włączony i wybrana jest opcja rozmowy głosowej, po zamknięciu jego ekranu mikrofon automatycznie się wyłącza. Używanie asystenta głosowego jest równie bezpieczne, jak korzystanie z aplikacji IKO czy rozmowa z konsultantem na infolinii. Użytkownik powinien jednak pamiętać, że bezpieczeństwo zależy również od niego – szczególnie powinien zwracać uwagę na to, gdzie i przy kim podaje swoje dane lub informacje o swoich finansach.
Od kilku dni IKO jest też już dostępne w AppGallery firmy Huawei
Użytkownicy smartfonów i tabletów tej marki mogą pobrać, zainstalować i używać aplikację mobilną PKO Banku Polskiego. IKO na razie jest dostępne dla urządzeń Huawei korzystających z Google Mobile Services. Kolejnym etapem będzie pełna integracja aplikacji z Huawei Mobile Services, dzięki czemu będą z niej mogli korzystać użytkownicy najnowszych produktów chińskiego koncernu. Obecnie liczba aktywnych aplikacji IKO przekracza 4,5 mln, prawie 20 proc. z nich działa na urządzeniach Huawei. Ta firma jest wśród użytkowników IKO drugim najpopularniejszym producentem telefonów z systemem Android.
źródło: PKO BP

Od 2005 roku zajmuję się komunikacją internetową i e-marketingiem, jestem pasjonatem urządzeń mobilnych oraz nowych technologii – i nie waham się ich używać.