Uber testuje reklamy na dachach swojej floty

Wyświetlane reklamy na dachach taksówek Ubera pojawią się najpierw w Atlancie, Dallas i Phoenix – czy dzięki temu potanieją przejazdy? Nie sądzę…

Uber OOH Powered by Adomni

Uber zaczyna interesować się reklamą. Firma nawiązała współpracę z firmą reklamową Adomni, aby oferować wyświetlanie reklam na dachach swojej floty aut. Kierowcy w Atlancie, Dallas i Phoenix będą wkrótce mogli wyświetlać reklamy na swoich pojazdach, a Uber planuje rozszerzyć tę opcję na więcej miast.

Podczas programu pilotażowego w trzech miastach Uber zaoferuje kierowcom 300 USD za instalację nawierzchni reklamowej na pojeździe oraz dodatkowe 100 USD tygodniowo za przejazd ponad 20 godzin z reklamą. Po uruchomieniu programu kierowcy otrzymają wynagrodzenie na podstawie liczby godzin jazdy. Wyświetlacze wyświetlają ośmiosekundowe reklamy statyczne lub wideo, w zależności od lokalizacji i pory dnia.

Wyświetlacze powinny zacząć pojawiać się do 1 kwietnia 2020 roku i będą nadzorowane przez nową jednostkę biznesową Ubera o nazwie Uber OOH Powered by Adomni. To pierwszy krok Ubera w świat reklamy, co jest nieco zaskakujące, biorąc pod uwagę fakt, że tradycyjne taksówki mają już od dawna wyświetlane reklamy.

Uber wcześniej już powiedział, że spodziewa się uzyskać rentowność do końca 2020 roku, a ta strategia reklamowa może odegrać w tym sporą rolę.

Uber dodaje bilety komunikacji miejskiej do aplikacji w Las Vegas

Uber mógł jednak dorównać konkurencji. Wczoraj Lyft ogłosił, że nabył Halo Cars – startup, który pozwala kierowcom usług samochodowych opartych na aplikacjach wyświetlać reklamy na swoich pojazdach. Oczywiście nie wszyscy kierowcy będą chcieli jeździć z reklamami.

źródła: Adweek (1) via Gizmodo i Engadget