„Prośba o przelew” dostępny także w ING Banku Śląskim

ING Bank Śląski udostępnił także nową usługę „Prośba o przelew” w ramach płatności BLIK oraz „Podział rachunku” wśród grupy kontaktów.

Prośba o przelew i Podział rachunku (BLIK) w aplikacji Moje ING mobile

ING Bank śląski jest kolejnym po mBanku bankiem, który wprowadził w swojej aplikacji mobilnej możliwość wysyłania próśb o przelew określonej kwoty do innych użytkowników korzystających z tej usługi w dowolnym banku.

Dzięki Prośbie o przelew użytkownik aplikacji Moje ING mobile może wysyłać oraz odbierać prośby o przelew. Odbiorca prośby może ją zaakceptować i wtedy natychmiast pieniądze zostaną przekazane do jej nadawcy. Otrzymaną prośbę można także odrzucić, albo nie robić z nią nic. Po 72 godzinach oczekująca prośba o przelew wygasa.

Dodatkowo, w ramach Prośby o przelew, bank wprowadził podział rachunku, który ułatwia proces rozliczania się ze wspólnych zakupów. Użytkownik może wybrać grupę kontaktów i dzielić rachunek po równo lub dostosowywać kwoty do poszczególnych odbiorców. Nadawca podziału może w wyliczeniach uwzględnić także siebie.


Usługi Prośba o przelew i Podział rachunku są darmowe i już dostępne w aplikacji Moje ING mobile razem z Przelewami na telefon BLIK.

Limity: jednego dniu użytkownik może wysłać maksymalnie 30 próśb o przelew na łączną kwotę 1500 zł. Pojedyncza prośba może być na kwotę do 500 zł.

Prośba o przelew BLIKIEM dostępna w aplikacji mBanku

Aby korzystać z usługi, użytkownik musi w aplikacji mieć aktywnego BLIKA i wyrazić zgodę na dostęp do kontaktów. Prośba o przelew działa, gdy kontem do BLIKA jest osobisty rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy lub firmowy rachunek bieżący w złotówkach.

Prośby o przelew BLIK można wysyłać do osób, które mają BLIKA i konto w banku, który także oferuje tę usługę. Z tymi samymi osobami można podzielić rachunek.

Jak wysłać prośbę o przelew w aplikacji Moje ING mobile?

  1. W aplikacji Moje ING wybierz Przelewy BLIK – zrobisz to ze skrótu na ekranie przed zalogowaniem lub w Kartach i płatnościach po wybraniu BLIKA.
  2. Wybierz zakładkę Prośba o przelew.
  3. Wybierz odbiorcę ze swojej listy kontaktów – jednego lub kilku – na liście znajdują się tylko kontakty, do których możesz wysłać prośbę o przelew.
  4. Wpisz kwotę i tytuł prośby.
  5. Potwierdź – Twoja prośba zostanie dostarczona odbiorcy natychmiast. Prośba będzie aktywna przez 72 godziny.
„Prośba o przelew” w aplikacji Moje ING mobile

Jak wysłać prośbę o przelew w aplikacji Moje ING mobile

Jak podzielić rachunek w aplikacji ING Banku Śląskiego?

Możesz podzielić rachunki z osobami, które mają BLIKA i konto w banku, który oferuje usługę Prośby o przelew BLIK – aplikacja sprawdzi to za Ciebie na podstawie numeru telefonu.

  1. W aplikacji Moje ING wybierz: Przelewy BLIK – zrobisz to poprzez skrót na ekranie przed zalogowaniem. Możesz też wybrać w aplikacji: Karty i płatności, a następnie BLIKA.
  2. Wybierz zakładkę: Podział rachunku
  3. Wskaż odbiorców ze swojej listy kontaktów – możesz też wpisać inny numer telefonu – sprawdzimy czy jego właściciel może otrzymać Twoją prośbę.
  4. Wpisz kwotę do podziału – zostanie podzielona po równo na wszystkie osoby. Możesz też samodzielnie wpisać kwoty dla każdego odbiorcy.
  5. Podaj tytuł i potwierdź.
Jak podzielić rachunek/płatność ze znajomymi w aplikacji Moje ING mobile?

Jak podzielić rachunek/płatność ze znajomymi w aplikacji Moje ING mobile?

Wysłane i odebrane prośby o przelew, a także podziały rachunków zobaczysz w jednym miejscu – w Przelewach BLIK, w zakładce „Lista próśb i podziału rachunków”.

Usługi Prośba o przelew i Przelew na prośbę można w każdej chwili wyłączyć. Wystarczy przejść do szczegółów  BLIKA i wybrać Nie chcę z tego korzystać przy Prośba o przelew i Podział rachunku.

źródło: informacja prasowa

Łukasz Majchrzyk
Obserwuj