Nowa funkcja płatności BLIK – „Prośba o przelew” na numer telefonu jest już dostępna w aplikacji mobilnej mBanku.
mBank udostępnił dzisiaj w swojej aplikacji mobilnej bardzo przydatną funkcję BLIKA „Prośba o przelew”. Dzięki niej, użytkownicy płatności mobilnych BLIK mogą poprosić swoich znajomych o przesłanie przelewu na numer telefonu powiązany z BLIKIEM (czyli rachunkiem bankowym).
Osoba, która wysyła prośbę o wykonanie przelewu na telefon musi podać numer telefonu osoby, do której wysyła prośbę a także dokładną kwotę oraz opis czego dotyczy rozliczenie. Takie rozwiązanie pozwoli uniknąć niezręcznych sytuacji, w przypadku gdy ktoś zapomni nam oddać pieniądze za obiad, przejazd taksówką lub zwykłą pożyczkę drobnych.
Odbiorca takiej prośby otrzyma w aplikacji mobilnej swojego banku powiadomienie o takiej prośbie. Będzie mógł ją zaakceptować lub odrzucić, jednak musi to zrobić w ciągu 72 godzin. Po tym czasie nadawca otrzyma powiadomienie o tym, że odbiorca nie odpowiedział i nie wykonał przelewu.
Polski Standard Płatności poinformował, że usługa „Prośba o przelew” pojawi się aplikacjach mobilnych banków, można się spodziewać, że będzie wdrażana sukcesywnie w kolejnych, w których BLIK jest dostępny. W aplikacji IKO banku PKO BP istnieje taka usługa, ale prośby mogą wysyłać między sobą tylko klienci tego banku, którzy mają zainstalowaną apkę bankową.
W 3Q 2019 roku BLIK miał więcej transakcji niż w pierwszych 4 latach!
Usługa jest realizowana w ekosystemie bankowym, wyłącznie po zalogowaniu do aplikacji mobilnej. Nie będzie możliwości wysłania prośby do osób, które nie korzystają z BLIKA – tak jak to wygląda w przypadku wysłania przelewu, gdzie osoba niekorzystająca z BLIKA otrzymuje SMS-a z informacją, aby odebrać przelew.
Takie zabezpieczenie ma być gwarancją, ze przelew zostanie tylko do znanej nam osoby, której tożsamość jest zweryfikowana przez bank – ma to zapobiec próbom wyłudzania kodów BLIK przez osoby podszywające się pod nasze kontakty.
Jak poprosić o przelew BLIKIEM?
Aby rozliczyć się znajomymi przez aplikację mobilną banku, za pomocą funkcji „Poproś o przelew”:
- kliknij w ikonę BLIK,
- wybierz odbiorcę,
- wpisz kwotę,
- dodaj opis rozliczenia,
- wyślij prośbę o przelew na numer telefonu.
Obecnie 8 banków umożliwia swoim klientom korzystanie z przelewu na telefon BLIK, są to: Alior Bank, Bank Millennium, Credit Agricole, Getin Bank, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski i Santander Bank Polska.