Netflix testuje nową funkcję „Kolekcje” z proponowanymi treściami

Netflix testuje nową funkcję o nazwie „Kolekcje”, w której będą prezentowane proponowane filmy i seriale w kategoriach stworzonych przez ludzi z Netflixa.

Nowa sekcja Kolekcje w aplikacji Netflix (iOS)
Nowa sekcja Kolekcje w aplikacji mobilnej Netflix (iOS)

W ramach nowej kategorii „Kolekcje” (oryg. Collections) pojawiły się takie sekcje jak na przykład „Stream & Scream” czy „Watch in One Weekend”. Sekcja „Kolekcje” ma pojawić się na ekranie głównym w serwisie i aplikacji mobilnej Netflix.

Nowa funkcja pojawi się jako wyskakujące okienko podczas otwarcia Netfliks. Jednak funkcja ta nie jest dostępna dla wszystkich użytkowników – obecnie Netflix przeprowadza testy A-B. Firma testuje tę funkcję tylko na urządzeniach z systemem iOS, więc jest duża szansa, że ​​funkcja może być już aktywowna na Twoim iPhonie lub iPadzie. Sekcja „Kolekcje” ma zastąpić „Moja lista” w górnym menu rozwijanym.

Kolekcje zawierają różne tytuły, takie jak Feel All the Feels, Critics Love These Movies. Netflix dodał również przycisk Obserwuj (oryg. Follow), który jest podobny do tego w Spotify. Być może usługa przesyłania strumieniowego powiadomi Cię o nowych programach, które mogą Ci się spodobać, lub o nowych filmach z Twojej ulubionej niszy.

Może Cię zainteresować również:

Jak działa funkcja inteligentnego pobierania w aplikacji Netflix?

Ponadto kolekcje mają swoje miejsce w menu głównym. Obecnie istnieje około 40 kolekcji, a interfejs użytkownika wydaje się być nawet dobrze przemyślany. Netflix zaznaczył, że zawsze szuka nowych sposobów na przybliżenie swoim fanom najbardziej trafnych tytułów, które mogą polubić, dlatego firma testuje różne sposoby na proponowanie i odkrywanie nowych treści.

Screen: Netflix Collections w menu głównym
Netflix Collections w menu głównym

Choć usługa jest testowana na razie w wybranych regionach i tylko pod systemem iOS, nie oznacza to, że finalnie będzie ona wdrożona we wszystkich krajach.

Netflix najwyraźniej pracuje nad różnymi funkcjami, które pomogą mu utrzymać subskrybentów i konkurować z nowszymi usługami. Usługa przesyłania strumieniowego ma już superfajną sekcję Co nowego, a wykorzystany tam algorytm rekomendacji jest dość sprytny.

źródła: iPhone Hacks via Techcrunch