Czy Apple może ożywić sprzedaż iPada wydając nowe modele swoich tabletów w niższych cenach – sprawdź jak wyglądała sprzedaż iPada od 2010 do 2018 r.
W tym tygodniu Apple odświeżyło swoją ofertę tabletów o nowe modele 10,5-calowego iPada Air i iPada mini piątej generacji, starając się ożywić swój zastały rynek tabletów. Komunikat o nowych modelach tabletów pojawił się dość niespodziewanie, zważywszy na to, że specjalne wydarzenie Apple Special Event odbędzie się już w najbliższy poniedziałek.
Będąc wciąż najlepiej sprzedającym się tabletem na świecie, iPad stracił trochę swojej magii w ostatnich latach. Sprzedaż jednostkowa spadała przez pięć kolejnych lat począwszy od 2013 roku. Związane jest to przede wszystkim z tym, że tablety Apple’a mają dłuższą żywotność i są znacznie rzadziej wymieniane przez użytkowników niż iPhone’y. Drugą przyczyną jest duża popularność większych smartfonów, które zastępują w części tablety.
Od 2016 roku sprzedaż jednostkowa iPadów utrzymuje się na w miarę stabilnym poziomie ok. 43 mln sztuk (poniżej szczegółowe dane).
Zobacz także: Apple wydało 10,5-calowego iPada Air i odświeżonego iPada mini 5. generacji
Sprzedaż iPadów w latach 2010-2018:
- 2010: 7,5 mln
- 2011: 32,4 mln
- 2012: 58,3 mln
- 2013: 71,0 mln
- 2014: 68,0 mln
- 2015: 54,9 mln
- 2016: 45,6 mln
- 2017: 43,8 mln
- 2018: 43,5 mln
źródło: Statista – Can Apple Revive Stagnant iPad Sales?