„Sad Animations” gdy dopadnie Cię emojionalny nastrój!

W życiu ilustratorki Iriny Mir depresja pojawiła się znienacka – jej zbiór naklejek „Sad Animation” dla iMessage jest jednym z najbardziej wyjątkowych, które możesz znaleźć w App Storze.

Naklejki „Sad Animation” (zrzut ekranu)

Nie mam pojęcia, dlaczego mnie dotknęła. Jestem w bardzo dobrej sytuacji. Mam stabilne finanse, rodzinę i wspaniały związek — wyjaśnia urodzona w Rosji artystka Irina Mir.

Animowane postaci stworzone w Sad Animation wyrażają różne trudne uczucia i doświadczenia — od kompletnego wyczerpania po fobię społeczną i zaburzenia jedzenia. Naklejki są jednocześnie pełne emocji, łatwe do zrozumienia i urocze.

W połowie zeszłego roku 29-letnia Iryna Mir, pracująca jako projektantka w Chile, zaczęła nagle cierpieć na depresję oraz stany lękowe. — Czułam się otępiała i apatyczna — wyjaśnia. — Jakby życie nie miało znaczenia. Nic nie sprawiało mi radości.


Przed trzema laty artystka wraz z mężem Iwanem przeprowadziła się do Chile, co oznaczało daleką rozłąkę z rodzinnym Petersburgiem. Nigdy wcześniej nie doświadczyła ona zaburzeń psychicznych, na ma też wśród znajomych nikogo, kto by przechodził podobne trudności. Po tym, jak mąż przekonał ją, by zasięgnęła pomocy specjalisty, Mir postanowiła wypróbować terapię akceptacji i zaangażowania.

Przeczytaj także: Nowy raport „FOMO. Polacy a lęk przed odłączeniem”

Opiera się ona na technikach uważności (»mindfulness«), które pozwalają radzić sobie z emocjami. Celem nie jest pozbycie się trudnych uczuć, ale poznanie ich  i nauczenie się życia z nimi — wyjaśnia Mir. — Nauczyłam się nie tylko otwartości na swoje emocje, ale także umiejętności dzielenia się nimi.

W ten sposób powstały Sad Animation. Zrodziły się z frustracji Mir, która nie była w stanie jasno określić problemów, z którymi musiała się zmagać. — Myślę, że główny bodziec stanowiła chęć wyrażenia tych uczuć mojemu partnerowi — stwierdza. — Przejrzałam mnóstwo zestawów naklejek w sklepie App Store. Większość z nich to beztroskie, zabawne rysunki. Nie mogłam znaleźć niczego, co by w pełni wyrażało mój nastrój i pomyślałam, że sama mogę zrobić coś, co pomoże także innym ludziom.

Naklejki „Sad Animation” (przykłady)

Mając już doświadczenie z grafiką, które zdobyła pracując z mężem programistą przy produkcji gier niezależnych, Mir rozpoczęła pracę nad własnym zestawem naklejek. — Wybrałam bardzo prosty , minimalistyczny styl ilustracji, żeby każdy mógł się z nim utożsamić. Nie chciałam, aby były przesiąknięte moją osobowością.

Wszystkie Sad Animation pokazują, jak mówi Mir „codzienne sprawy, które cię dotykają, kiedy znajdziesz się w podobnym stanie umysłu”. — Opychanie się ciasteczkami, które ilustruje naklejka o kompulsywnym jedzeniu, przytrafiło mi się dość częstoOd strony twórczej była to dla mnie świetna zabawa — mówi Mir, dla której rysowanie Sad Animation stanowiło zajęcia terapeutyczne.

wyizolowanie animacjaBól głowy animacja

Świadomość, że mogę w ten sposób pomóc innym, okazała się dla mnie nadzieją i motywacją. Nie miałam na celu epatować pesymizmem czy użalać się nad sobą. Chodziło mi o to, by stworzyć coś, co pozwoli zarazem wyrazić własny stan emocjonalny jak i jednocześnie nad nim pracować — samodzielnie albo z innymi ludźmi, do których wyślesz animację. Oni mogą sprawić, że przestaniesz czuć się samotnym.

Mir obecnie czuje się dobrze, a depresję i stany lękowe ma pod kontrolą. Ku jej zadowoleniu, reakcja na Sad Animation okazała się bardzo pozytywna. — Ludzie mi dziękują — stwierdza. — Mówią, że mogą się z nimi w pełni identyfikować.

Mir i jej mąż chcą teraz edukować ludzi w zakresie zdrowia psychicznego. — Powołamy do życia stowarzyszenie i wykorzystując nasze zdolności graficzne oraz umiejętności tworzenia gier edukacyjnych, będziemy pomagać dzieciom między 8 a 12 rokiem życia zdobywać wiedzę na temat zdrowia psychicznego — wyjaśnia Mir. — W tej chwili jest to mój życiowy cel.

Naklejki Sad Animation można kupić w sklepie App Store za jedyne 2,99 zł:

Pobierz aplikację w sklepie App Store

źródło: App Store Polska

Łukasz Majchrzyk
Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuję się komunikacją internetową i e-marketingiem, jestem pasjonatem urządzeń mobilnych oraz nowych technologii – i nie waham się ich używać.
Łukasz Majchrzyk
Obserwuj