Bardzo zróżnicowany udział użytkowników Instagrama w krajach europejskich

Zobacz na mapie Europy, jaki jest udział mieszkańców w poszczególnych krajach, którzy korzystają z Instagrama – co ciekawe różnice są dość duże (stan na listopad 2018 r.).

Instagram to jedna z najszybciej rozwijających się sieci społecznościowych w Europie w 2018 roku. Pomimo doniesień o napięciach między jej założycielami i CEO Facebooka Markiem Zuckerbergiem oraz ogłoszeniu, że aplikacja do udostępniania zdjęć będzie usuwać fałszywych obserwujących i ich reakcje, nie zraziło to użytkowników w Europie.

Rosja, Turcja i Wielka Brytania znalazły się w czołówce krajów z największą liczbą użytkowników na Instagramie.

Według statystyk z serwisu NapoleonCat.com, korzystanie z Instagrama różni się w zależności od kraju. W Turcji około 45 proc. populacji korzysta z Instagrama, a 36 proc. w Holandii. Instagram był jednak najbardziej popularny w Szwecji, gdzie korzysta z niego prawie 5 na 10 obywateli.


Przeczytaj także: Liczba użytkowników popularnych serwisów społecznościowych (czerwiec 2018)

W Polsce z Instagrama korzysta obecnie zaledwie 16,9 proc. populacji – jest to najmniejszy udział w badanych krajach europejskich.

Mapa: udział użytkowników Instagrama w populacji wybranych krajów Europy (listopad 2018 r.)

Mapa: udział użytkowników Instagrama w populacji wybranych krajów Europy (listopad 2018 r.)

Oto szczegółowe dane:

Szwecja: 48,5%
Cypr: 45,9%
Łotwa: 45,9%
Turcja: 44,7%
Norwegia: 43,6%
Dania: 36,7%
Holandia: 36,3%
Malta: 36,2%
Irlandia: 36,1%
Wielka Brytania: 34,8%
Portugalia: 34,9%
Finlandia: 34,5%
Włochy: 32,3%
Hiszpania: 31,3%
Szwajcaria: 28,6%
Estonia: 27,9%
Grecja: 27,3%
Litwa: 26,0%
Austria: 25,3%
Chorwacja: 25,0%
Rosja: 24,6%
Czechy: 20,8%
Węgry: 20,6%
Bułgaria: 18,7%
Słowacja: 18,4%
Rumunia: 17,2%
Polska: 16,9%

Aby poznać analogiczne dane na temat użytkowników Facebooka sprawdź nasz wpis: Połowa Europy korzysta już z Facebooka.

źródło: Statista (1) via NepoleonCat

Łukasz Majchrzyk
Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuję się komunikacją internetową i e-marketingiem, jestem pasjonatem urządzeń mobilnych oraz nowych technologii – i nie waham się ich używać.
Łukasz Majchrzyk
Obserwuj