Jak naprawić widżet Pogoda pod systemem iOS?

Co zrobić, gdy widżet Pogody na iPhonie wskazuje złą lokalizację lub masz problemy z aktualizacją danych? Zobacz kilka sposób, jak naprawić ten problem?

Widżet Pogoda (iOS, iPhone)

Wielu użytkowników iPhone’a zgłasza w serwisie Apple Support, że widget Pogoda nie działa prawidłowo pod systemem iOS (11, 12 lub nowszym). Zgodnie z opisami problemu widget się nie aktualizuje lub wskazuje prognoze pogody z niepowiązanych z preferencjami lokalizacji użytkowników np. z Demokratycznej Republiki Konga, pomimo, że ustawioną mamy swoją miejscowość jako domyślną.

Jak poradzić sobie z tym problemem, mimo, że ustawienia lokalizacji zmieniałeś już kilka razy? Istnieje kilka prostych sztuczek, które mogą pomóc rozwiązać większość problemów z aplikacją Pogoda i jej widżetem na iOS-ie.

Poniżej znajdziesz pięć różnych rozwiązań, ale polecam zacząć od najprostszych (według poniższej kolejności) i przejdź do kolejnego dopiero wtedy gdy pierwszy i kolejny nie zadziała.


Przeczytaj także: Co zrobić, gdy iPhone sam się wyłącza?

Jak naprawić niedziałający widżet pogody na iPhonie lub iPadzie pod systemem iOS

Rozwiązanie nr 1: Zacznij od ponownego dodania widżetu

Zanim wypróbujesz kilka radykalnych rozwiązań, zacznij od zera, aby mieć pewność, że nie będziesz musiał kopać głębiej.

  • Krok 1. Przesuń palcem w prawo od lewej strony ekranu, aby przejść do ekranu z widżetami.
  • Krok 2. Teraz musisz przewinąć do samego dołu i wybrać przycisk EdytujStuknij w Edytuj w Centrum powiadomień w iOS 11
  • Krok 3. Upewnij się, że widget Pogoda jest na liście dodanych. Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, dotknij przycisku „+” po lewej stronie. Kliknij przycisk plusa obok opcji Pogoda.
  • Krok 4. Teraz dotknij przycisku Gotowe u góry, aby potwierdzić. Uwaga: jeśli dodałeś już widżet Pogoda, stuknij czerwony przycisk, aby go usunąć, a następnie dotknij Gotowe, aby potwierdzić.
  • Krok 5. Następnie wymuś ponowne uruchomienie (tzw. twardy restart -poniżej dowiesz się jak to zrobić) urządzenia aż na ekranie pojawi się logo Apple. 
Dodaj widżety (iOS)

Dodaj widżety (iOS)

Po ponownym uruchomieniu urządzenia sprawdź czy widget Pogoda zaczął działać prawidłowo. Jeśli nadal występują problemy przejdź do rozwiązania nr. 2

Jak wykonać twardy restart na iPhone’ach?

  • Na telefonie iPhone 8 lub nowszym: naciśnij i szybko puść przycisk zwiększania głośności. Szybko naciśnij i puść przycisk zmniejszania głośności. Następnie naciśnij przycisk boczny i przytrzymaj go, aż pojawi się logo Apple.
  • iPhone 7 lub iPhone 7 Plus: naciśnij przycisk boczny oraz przycisk zmniejszania głośności i przytrzymaj je przez co najmniej 10 sekund, aż pojawi się logo Apple.
  • iPhone 6s lub starszy: naciśnij przycisk Początek oraz przycisk górny (lub boczny) i przytrzymaj je przez co najmniej 10 sekund, aż pojawi się logo Apple.
Przyciski restartu w różnych modelach iPhone'a

Przyciski restartu w różnych modelach iPhone’a

Rozwiązanie nr 2: Usuń aplikację Pogoda i zainstaluj ją ponownie

Jeśli jeszcze nie udało Ci się rozwiązać problemu, czas usunąć całkowicie aplikację i zainstalować ją ponownie. Wystarczy dotknąć i przytrzymać aplikację, a gdy zacznie się poruszać, naciśnij przycisk „X”. Następnie potwierdź.

Przejdź do sklepu App Store i zainstaluj aplikację Pogoda (Weather) od firmy Apple – zamiast przycisku Pobierz powinna być widoczna ikona chmurki ze strzałką skierowaną w dół – oznacza to, że aplikacja była już zainstalowana na Twoim urządzeniu.

Aplikacja Pogoda firmy Apple w sklepie App Store

Aplikacja Pogoda firmy Apple w sklepie App Store

Rozwiązanie nr 3: Pozwól aplikacji Pogoda zawsze uzyskiwać dostęp do Twojej lokalizacji

Po zezwoleniu aplikacji Pogoda na dostęp do Twojej lokalizacji z opcją Zawsze, lokalna pogoda zawsze będzie aktualizowana. Ale jeśli wybierzesz opcje Gdy korzystam, Pogoda będzie aktualizowana tylko po otwarciu aplikacji. Dlatego upewnij się, że wybrałeś Zawsze.

  • Krok 1. Otwórz aplikację Ustawienia → Prywatność.
  • Krok 2. Stuknij w Usługi lokalizacji.
  • Krok 3. Stuknij w Pogoda i wybierz Zawsze.
Usługi lokalizacji (ustawienia dla aplikacji Pogoda)

Usługi lokalizacji (ustawienia dla aplikacji Pogoda)

Rozwiązanie nr 4: Pozwól aplikacji Pogoda na odświeżanie danych w tle

Jeśli korzystasz z odświeżania aplikacji w tle, pozwól aplikacji Pogoda odświeżać dane nawet jeśli nie jest uruchomiona. Może to pomóc w płynnym uruchomieniu i aktualizacji danych aplikacji. Otwórz aplikację Ustawienia → Ogólne → Odświeżanie w tle i upewnij się, że zielony przełącznik widnieje obok aplikacji Pogoda.

Pogoda (iOS) - odświeżanie w tle

Pogoda (iOS) – odświeżanie w tle

Następnie uruchom ponownie urządzenie. Po ponownym uruchomieniu iPhone’a sprawdź, czy widget działa,

Rozwiązanie nr 5: Zresetuj dane lokalizacji i prywatności

Nadal występuje problem z pogodą na Twoim urządzeniu? Spróbuj zresetować dane lokalizacji i prywatności

  • Krok 1. Stuknij Ustawienia → Ogólne.
  • Krok 2. Wybierz na samym dole opcję Wyzeruj.
  • Krok 3. Wybierz Dane lokalizacji/prywatnosci i potwierdź.
Wyzeruj Dane lokalizacji/prywatności (iOS)

Wyzeruj Dane lokalizacji/prywatności (iOS)

Rozwiązanie nr 6: Zresetuj wszystkie ustawienia

W większości przypadków, powyższe porady i sztuczki powinny poradzić sobie z problemem.  W bardzo sporadycznych przypadkach może się zdarzyć tak, ze jednak nie pomogą – w takim przypadku czas podjąć trudną decyzję, aby zresetować Ustawienia urządzenia.

Po zresetowaniu ustawień urządzenia z systemem iOS wszystkie dane wszystkie nazwy logowania do witryn i hasła Wi-Fi zostaną usunięte, ale Twoje dane i media pozostaną bezpieczne.

UWAGA: Niezależnie, przed przystąpieniem do zerowania jakichkolwiek ustawień, utwórz kopie zapasową urządzenia (na dysku lokalnym komputera przez iTunesa lub w chmurze iCloud).

  • Krok 1. Otwórz aplikację Ustawienia → Ogólne
  • Krok 2. Stuknij w Wyzeruj.
  • Krok 3. Stuknij w  pierwsza opcję Wszystkie ustawienia i potwierdź.
Wyzeruj Wszystkie ustawienia (iOS)

Wyzeruj Wszystkie ustawienia (iOS)

Rozwiązanie nr 7: Zaktualizuj lub zainstaluj ponownie czystą wersję systemu iOS na swoim urządzeniu

Żadne z powyższych rozwiązań nie pomogło? Upewnij się, że na urządzeniu jest zainstalowana najnowsza wersja systemu iOS. Jeśli nie, to wykonaj aktualizację. Niejednokrotnie niektóre problemy znikają po wykonaniu aktualizacji.

Jeśli i to nie pomaga skontaktuj się z pomocą firmy Apple.

Podsumowanie

Zakładam, że widget Pogoda zaczął poprawnie działać na Twoim urządzeniu. Daj znać w komentarzu, które z powyższych rozwiązań pomogło w Twoim przypadku?

Łukasz Majchrzyk
Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuję się komunikacją internetową i e-marketingiem, jestem pasjonatem urządzeń mobilnych oraz nowych technologii – i nie waham się ich używać.
Łukasz Majchrzyk
Obserwuj