Na YouTubie zaczynają pojawiać się darmowe filmy z reklamami

YouTube zaczął po cichu oferować wybranym użytkownikom bezpłatnie filmy z reklamami – za obejrzenie filmu zapłacą reklamodawcy.

YouTube - filmy z reklamami

Google po cichu zaczęła dodawać darmowe filmy na YouTube’ie, które można obejrzeć pod warunkiem, że odtworzymy reklamy. Nowa sekcja filmów z reklamami zaczęła pojawiać się już w październiku na oficjalnym kanale Filmy YouTube.

Kolekcja darmowych filmów liczy obecnie około 100 tytułów i w większości zawiera stare lub mało spektakularne tytuły filmów, których czasy świetności już dawno minęły: Legalna blondynka, Agent Cody Banks i pierwsza część serii Terminator. Jednak takie podejście pozwoli studiom filmowym pobierać przychody z reklam – YouTube oczywiście nie zdradza jaka część płynie do Google’a a jaka do twórców.

Dyrektor ds. zarządzania produktami Rohit Dhawan zasugerował, że pewnego dnia może to być sposób na sponsorowanie niektórych filmów przez reklamodawców. W ten sposób twórcy będą mogli monetyzować swoje dzieła, udostępniając pierwszy odcinek serialu lub zapowiedź filmów zanim trafią do kin.


Przeczytaj także: YouTube Kids już w Polsce – wyjątkowe treści dla całej rodziny

To, czy tak się stanie, będzie zależało od tego, jak studia dostosują swoje strategie do mediów cyfrowych. Studia współpracują już od dawna z płatnymi usługami streamingowymi, ale dystrybucja filmów z reklamami jest stosunkowo nowym podejściem. Póki co muzyka z reklamami w serwisie Spotify jest jednym z funkcjonujących rozwiązań tego typu.

Zrzut ekranu z kanału Filmy YouTube

Zrzut ekranu z kanału „Filmy YouTube”

Jak zauważa serwis AdAge, nowe rozwiązanie może po części polegać na stworzeniu bardziej kuszącego celu dla reklamodawców. YouTube wie, że niektóre firmy niechętnie wyświetlają reklamy w towarzystwie niektórych filmów przesyłanych przez użytkowników, zwłaszcza po incydentach, w których reklamy były powiązane z klipami o nienawiści. Dałoby to przewrażliwionym firmom „bezpieczne” miejsce do reklamowania, które mogłoby dobrze odzwierciedlać ich DNA marki i wartości, z którymi chcą być utożsamiane.

Sam nie mam jeszcze takiej sekcji na swoim koncie, ale jeśli u Was zaczęła się pojawiać dajcie znać w komentarzu, jakie filmy tam znaleźliście!

źródło Engadget via AdAge

Łukasz Majchrzyk
Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuję się komunikacją internetową i e-marketingiem, jestem pasjonatem urządzeń mobilnych oraz nowych technologii – i nie waham się ich używać.
Łukasz Majchrzyk
Obserwuj