Rośnie kolejne pokolenie twórczyń gier w sklepie Google Play

Pięć najlepszych finalistek konkursu „Change The Game Design Challenge” organizowanym przez Google’a uruchomiło swoje gry w sklepie Google Play.

Gry finalistek „Change the Game 2018” w sklepie Google Play

Podczas gdy połowa graczy mobilnych na świecie to kobiety, stanowią one jedynie 23% w branży twórców gier. To właśnie było główną inspiracją do powstania wyzwania Change The Game, które przyczynia się do popularyzacji wśród kobiet kolejnego pokolenia twórców gier mobilnych na Androida.

Wszystkie wyróżnione w Change The Game gry mobilne zostały wymyślone, napisane i opracowane przez zwyciężczynie konkursu Design Challenge.

W ciągu ostatnich kilku miesięcy zwycięzcy współpracowali ze studiem developerskim Girls Make Games a także LearnDistrict oraz zespołem artystów, programistów i producentów, którzy pomogli im stworzyć gry. Poniżej znajdziesz linki do sklepu Google Play i krótkie opisy wraz z inspirującymi historiami o pięciu najlepszych finalistkach i ich grach.

Zobacz również: Ruszył konkurs Google Science Fair 2018

Młode kobiety tworzą gry – finalistki „Change the Game 2018” i ich gry mobilne

Wszystkie poniższe, stworzone przez młode kobiety, gry mobilne dostępne są do pobrania za darmo na urządzenia z systemem Android.

Zdobywczyni głównej nagrody: Christine, 17 lat, z Vancouver w stanie Waszyngton

Christine jest twórczynią „Mazu”, gry platformowej o podróży młodego zmiennokształtnego stworzenia przemierzającego przez niebezpieczny las. Jako długoletni gracz, Christine zauważyła już bardzo wcześnie wyraźne rozróżnienie między grą stworzoną dla dziewczyn i grami dla chłopców.

Gra mobilna „Mazu”

– Jako początkująca w branży gier hazardowych, nie chcę powtarzać cyklu opartego na płci wychowania w przyszłości – mówi Christine. Jej celem w tworzeniu gry było stworzenie niezapomnianego wyzwania, z którego mogliby korzystać wszyscy, bez względu na płeć.

Pobierz aplikację w sklepie Google Play

Dakota, 14 lat, z Encino w Kalifornii

Gra Dakoty zatytułowana „EcoVerse” to seria mini-gier o dbaniu o czystość, opiece i przenoszeniu zwierząt i roślin na planety w ramach Galaktycznego Zespołu Restauracji.

Zrzuty ekranu z gry mobilnej „EcoVerse”

Wiele gier koncentruje się wokół destrukcji i wydziedziczania rzeczy – co, gdybym zrobiła grę o budowaniu i odradzaniu? – to pytanie i pasja do eko-świadomego życia, które zainspirowało Dakotę do stworzenia gry mobilnej „EcoVerse”.

Pobierz aplikację w sklepie Google Play

Lily, 14 lat, z Poplar, Wisconsin

Lily zainspirowała się emocjami i oczami – dwoma oknami w duszy – aby stworzyć „The Other Realm”, logiczną grę przygodową typu puzzle, skupiającą się na własnej tożsamości.

The Other Realm (gra mobilna, screen)

Gra polega na oglądaniu rzeczy przez inny pryzmat – oczy mogą zawierać emocje, które niekoniecznie zauważycie. Po tym, jak znalzała się w 5 finalistek Lily odkryła teraz projektowanie gier jako miejsce gdzie się najlepiej realizuje.

Pobierz aplikację w sklepie Google Play

Erin, 18 lat, z Freehold, New Jersey

Erin stworzyła „Symphony”, grę rytmiczną, która bada muzykę jako narzędzie dla młodej dziewczyny, pozwalające jej nawiązać kontakt ze swoim zmarłym dziadkiem i pokazać uzdrawiające właściwości muzyki.

Symphony - gra mobilna

Erin mówi, że poprzez praktykę i miłość do rzemiosła „każdy może stać się cudownym dzieckiem”. Po wzięciu udziału w konkursie Design Challenge, Erin jest teraz zainteresowana na poważnie wejściem do branży gier.

Pobierz aplikację w sklepie Google Play

Lauren, 17 lat, z Birmingham w stanie Alabama

Gra Lauren zatytułowana „Palette” symuluje odwieczną walkę każdego artysty: znalezienie odpowiedniego koloru. Odkryj znane obrazy w historii, łącząc różne kolory z palety, aby dopasować właściwe kolory.

Zrzuty ekranu z gry „Palette”

Według Lauren, „Change The Game” nauczyło ją, że przemysł gier obejmuje ludzi o wszystkich zainteresowaniach, od muzyków po programistów. Lauren planuje związać swoją przyszłość z grami mobilnymi.

Pobierz aplikację w sklepie Google Play

źródło: The Keyword Google Blog, sklep Google Play