Spotify idzie jak burza i ma już 170 mln użytkowników

W pierwszym kwartale 2018 roku Spotify miało już 170 mln aktywnych użytkowników, z czego 44 proc. to subskrybenci płatnej wersji usługi.

Pomijając fakt, że Spotify wciąż traci pieniądze, w raporcie za 1 kwartał 2018 roku firma ogłosiła sporo pozytywnych informacji. Skupiając się na danych statystycznych zamiast finansowych, muzyczna usługa streamingowa w dalszym ciągu szybko zyskuje nowych użytkowników.

Baza subskrybentów Spotify wciąż rośnie, osiągając pod koniec pierwszego kwartału 2018 roku 170 mln aktywnych użytkowników miesięcznie, z czego 75 mln to użytkownicy korzystający z płatnej usługi Premium.  Przekłada się to na ponad 4 na 10 użytkowników Spotify, którzy faktycznie płacą za usługę, porównaniu z mniej niż 30 proc. w 2015 r.

Nawet uruchomienie Apple Music w czerwcu 2015 r., które według wielu miało bardzo zagrozić Spotify, nie spowolniło wzrost bazy użytkowników.

Przeczytaj także: Spotify ma obecnie 70 mln płatnych subskrypcji (dane za 4Q 2017)

Spotify wciąż robi świetną robotę, aby utrzymać swoich abonentów. Od ciągłych udoskonaleń i modyfikacji aplikacji mobilnej, po atrakcyjne zniżki i oczywiście obszerną bibliotekę utworów i albumów muzycznych.

Liczba użytkowników Spotify od 1Q 2015 do 1Q 2018:

Wykres: liczba użytkowników serwisu Spotify (1Q 2015 – 1Q 2018)
Liczba użytkowników serwisu Spotify (1Q 2015 – 1Q 2018)

źródło: Statista – 4 in 10 Spotify Users Pay for Premium