W pierwszym kwartale 2018 roku Spotify miało już 170 mln aktywnych użytkowników, z czego 44 proc. to subskrybenci płatnej wersji usługi.
Pomijając fakt, że Spotify wciąż traci pieniądze, w raporcie za 1 kwartał 2018 roku firma ogłosiła sporo pozytywnych informacji. Skupiając się na danych statystycznych zamiast finansowych, muzyczna usługa streamingowa w dalszym ciągu szybko zyskuje nowych użytkowników.
Baza subskrybentów Spotify wciąż rośnie, osiągając pod koniec pierwszego kwartału 2018 roku 170 mln aktywnych użytkowników miesięcznie, z czego 75 mln to użytkownicy korzystający z płatnej usługi Premium. Przekłada się to na ponad 4 na 10 użytkowników Spotify, którzy faktycznie płacą za usługę, porównaniu z mniej niż 30 proc. w 2015 r.
Nawet uruchomienie Apple Music w czerwcu 2015 r., które według wielu miało bardzo zagrozić Spotify, nie spowolniło wzrost bazy użytkowników.
Przeczytaj także: Spotify ma obecnie 70 mln płatnych subskrypcji (dane za 4Q 2017)
Spotify wciąż robi świetną robotę, aby utrzymać swoich abonentów. Od ciągłych udoskonaleń i modyfikacji aplikacji mobilnej, po atrakcyjne zniżki i oczywiście obszerną bibliotekę utworów i albumów muzycznych.
Liczba użytkowników Spotify od 1Q 2015 do 1Q 2018:
źródło: Statista – 4 in 10 Spotify Users Pay for Premium