Jednym z największych problemów Snapchata jest to, że pokonywany przez swojego największego konkurenta – Facebooka, który chętnie klonuje funkcje duszka…

Facebook wprowadził klony funkcji popularnych Stories Snapchata do Instagrama, WhatsApp i Messengera odpowiednio w roku 2016 i 2017 roku i wydaje się, że to podejście działa.
Od października 2017 r. zarówno historie na Instagramie, jak i statusy WhatsAppa – jak nazywają się funkcje podobne do tych ze Snapchata, miały 300 milionów aktywnych użytkowników dziennie, pokonując dzienną liczbę użytkowników Snapchata o ponad sto milionów.
Podobnie jak na Snapchacie, użytkownicy Instagram Stories i WhatsApp Status mogą stosować filtry i naklejki do filmów i zdjęć, które znikają po 24 godzinach.
Wzrost użytkowników Snapchata nie przyspieszył w pierwszym kwartale 2018 roku. Aplikacja społecznościowa, szczególnie popularna wśród nastolatków, liczyła średnio 191 mln aktywnych użytkowników dziennie w okresie od stycznia do marca 2018 r., to o zaledwie 4 miliony więcej w porównaniu do ostatniego kwartału 2017 roku.

Jak pokazuje wykres przygotowany przez Statistę, Snapchat nadal jest najpopularniejszy w Ameryce Północnej, gdzie korzysta z niego 42 proc.użytkowników. Poza Ameryką Północną Snapchat boryka się z silną konkurencją ze strony Instagrama, WhatsAppa i Facebooka, które wszystkie wprowadziły funkcje naśladujące niegdyś wyjątkowe tylko dla aplikacji Snapchat.