Serwis streamingowy Netflix mocno rośnie na rynku międzynarodowym – obecnie posiada 125 mln subskrybentów na świecie z czego już większość (55%) stanowią użytkownicy spoza USA.
Strategia serwisu streamingowego Netflix polegająca na silnym inwestowaniu w treści, zarówno oryginalne, jak i licencjonowane, nadal się opłaca. Gigant strumieniowego udostępniania filmów i seriali pozyskał dodatkowe 7,4 mln subskrybentów między 1 stycznia a 31 marca 2018 roku, zwiększając łączną liczbę subskrybentów na świecie do 125 mln.
Przeczytaj także: Netflix przedstawił światu nowe produkcje z Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki
Wzrost liczby użytkowników, zarówno w Stanach Zjednoczonych jak i na pozostałych rynkach międzynarodowych, przerósł oczekiwania Wall Street, a także własne cele Netfliksa. Obecnie Netlix ma 56,7 mln użytkowników w USA (ok. 45%) i aż 68,3 mln w pozostałych krajach na świecie (ok. 55%).
Netflix ma obecnie użytkowników w ponad 190 krajach, a jego międzynarodowa działalność przyczynia się pozytywnie do wyników finansowych spółki, napędzając zysk netto do rekordowego poziomu 290 mln USD, w porównaniu do 178 milionów USD w pierwszym kwartale 2017 roku.

Akcje serwisu wzrosły od początku 2018 r. o blisko 70 procent.
Przeczytaj także: Netflix zakończył 2017 rok z rekordowymi zyskami
Ekspansja międzynarodowa Netflixa powodem wyższych zysków spółki
Netflix opublikował dane finansowe za pierwszy kwartał z prognozami, a poniższy wykres (przygotowany przez serwis Statista) pokazuje jeden interesujący aspekt – rosnącą rentowność na rynku międzynarodowym.
Stany Zjednoczone zawsze były głównym źródłem sukcesu finansowego firmy, a koszty pozyskania w innych krajach zwykle przewyższają generowane przychody. W 1Q 2018 r. nastąpił jednak duży wzrost marży w przypadku streamingu międzynarodowego Netfliksa.
W porównaniu z marżą wynoszącą 8,7 proc. w 4Q 2017 r., w 1Q 2018 r. marża wzrosła prawie dwukrotnie do aż 15,3 proc. Jak widać na wykresie, wydaje się, że wynika to z dochodów znacznie przewyższających koszty uzyskania przychodów (70 proc. do 49 proc.). Marketing nadal stanowi dużą część wydatków w międzynarodowej ekspansji Netflixa, ale koszty te rosły wolniej niż przychody – o 60,8 proc. w porównaniu do pierwszego kwartału 2017 roku.
źródło: Statista – Netflix Hits 125 Million Subscribers, Netflix’s International Expansion Picks up Steam