Netflix zakończył 2017 rok z rekordowymi zyskami

Netflix osiągnął rekordową liczbę 8,3 mln nowych subskrybentów w czwartym kwartale 2017 roku oraz rekordowe 11,7 mld USD przychodu oraz zysk w wysokości 559 mln USD.

Strategia serwisu Netflix polegająca na silnym inwestowaniu w treści, zarówno oryginalne, jak i licencjonowane, nadal się opłaca. Pomimo decyzji firmy o podniesieniu opłaty abonamentowej dla niektórych klientów w USA, gigant streamingu wideo osiągnął dodatkową rekordową liczbę 8,3 mln nowych subskrybentów w okresie od 1 października do 31 grudnia, zwiększając łączną liczbę abonentów do 117,6 mln.

Liczba użytkowników serwisu Netflix 2014-2017

Liczba użytkowników serwisu Netflix 2014-2017

Zobacz także: Netflix z dodatkowymi 5,3 mln subskrybentów w 3Q 2017 r.

Zarówno wzrost liczby subskrybentów w USA jak i na rynkach międzynarodowych daleko wykroczył poza oczekiwania Wall Street, a także własnych planów Netfliksa. Cele wzrostu firmy w pierwszym kwartale 2018 roku sugerują większe poczucie optymizmu niż oczekiwano na Wall Street.


Obecnie Netflix działa w ponad 190 krajach, a jego międzynarodowa działalność przyczyniła się po raz pierwszy do pozytywnego wyniku spółki w 2017 roku przynosząc zysk netto do 559 mln dolarów, w porównaniu do 187 mln dolarów w 2016 r.

Akcje Netfliksa wzrosły o prawie 10 proc., co oznacza, że ​​kapitalizacja rynkowa spółki osiągnęła rekordowy poziom 108 mln dolarów.

Osiągnięcie celów wzrostu liczby subskrybentów nie było jedynym powodem, dla którego Netflix świętował pomyślny koniec roku. W przeciwieństwie do często obserwowanego kompromisu między wzrostem a zyskiem, firma osiągnęła znaczny wzrost, nie tracąc z oczu zysku netto w 2017 roku.

Po wygenerowaniu 11,7 mld USD przychodu, Netflix zanotował rekordowy zysk w wysokości 559 mln USD w ciągu ostatnich 12 miesięcy, z łatwością pokonując poprzedni rekord z 2014 roku, jak pokazuje poniższy wykres.

Zysk netto firmy Netflix 2000-2017

Zysk netto firmy Netflix 2000-2017

źródło: Statista (1) (2)

Łukasz Majchrzyk
Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuje się komunikacją internetową i e-marketingiem, pasjonat urządzeń mobilnych i nowych technologii. Dołącz do moich kręgów na Google+ .
Łukasz Majchrzyk
Obserwuj