Smartfony już zdominowały rynek gier (2015-2020)

Jak będzie zmieniał się rynek gier mobilnych na świecie i który segment będzie dominował w tej branży coraz bardziej? Zobacz prognozy przychodów z gier do 2020 roku i prognozy e-sportu mobilnego!

Branża gier jest ogromna, co nie jest wielkim zaskoczeniem. Jednak podczas gdy większość ludzi myśli o konsolach i grach komputerowych, jeśli chodzi o największe przychody, to tak naprawdę największe przychody pochodzą z gier mobilnych.

Zgodnie z prognozami firmy Newzoo, tylko rynek gier mobilnych będzie wzrastał do 2020 roku, podczas, gdy udziały pozostałych segmentów (konsole, PC, gry przeglądarkowe) będą utrzymywały się na tym samym poziomie procentowym.

W 2015 roku globalna wartość rynku gier szacowana była na 93,1 miliarda dolarów. Największą część stanowiły urządzenia mobilne z łącznym udziałem smartfonów i tabletów na poziomie 34 proc. Mimo, że w nadchodzących latach udział tabletów będzie raczej topniał lub utrzymywał się w stagnacji, to przewiduje się, że segment smartfonów przyczyni się do osiągnięcia 41 proc. wszystkich przychodów z gier do 2020 roku, pozostawiając w tyle wszystkie inne segmenty.

Zobacz także: Branża gier zarabia najwięcej na grach mobilnych

W ciągu ostatnich dwóch lat nastąpił przełomowy rozwój na światowym rynku e-sportu, który wzrósł o 102% w latach 2015-2017. Choć urządzenia mobilne szybko stały się dominująca platformą do gier na świecie, scena e-sportu w dużej mierze pozostaje w tyle za PC i konsolą.

Rynek gier mobilnych (2015-2020) -prognozy i statystyki wg platform

Jednak w Azji mobilne e-sporty przeżywają boom, przyspieszony przez mobilną kulturę tego regionu. Zjawisko to jest szczególnie wyjątkowe w Chinach.

Na zachodzie PC nadal jest dominującą platformą rozrywki w świecie gier i oczekuje się, że tak pozostanie przez kilka najbliższych lat. Jeśli chodzi o mobilną scenę e-sportową, 2018 będzie rokiem odkrycia dla tej formy rozrywki w ramach większego ekosystemu tej dziedziny.

Zobacz pełny raport przedstawiający prognozy mobile’a w rynku e-sportu w ciagu najbliższych lat: The Role of Mobile in Esport

Zobacz także: Statista via Newzoo