Budowanie zaplecza linków nie ma już większego wpływu na SEO

Google twierdzi, że „link building” nie jest już tak ważny, jeśli chodzi o pozycję w Google’u – większość stron z dobrymi rankingami nie tworzy sztucznego zaplecza linków.

Link building, a SEO

Według firmy Google, większość witryn internetowych z dobrymi pozycjami w wyszukiwarce nie stosuje żadnego budowania zaplecza linków, czyli tzw. „link building”.

Przez wiele lat, specjaliści od SEO opierali swoje strategie pozycjonowania na pozyskiwaniu linków do swoich witryn z wartościowych stron. Google od wielu lat walczy z nieuczciwymi praktykami i sztucznym podbijaniu pozycji stron internetowych w wyszukiwarce i wygląda na to, że z powodzeniem.

John Mueller z Google’a napisał na Twitterze, że większość stron internetowych na świecie buduje swój ranking w wyszukiwarce bez ani jednego backlinku.


Przeczytaj również: Znowu można sprawdzić PageRank stron internetowych

Czy wiesz, że większość witryn internetowych ma dobre pozycje w Google’u bez budowania zaplecza linków zwrotnych?

Oczywiście nie oznacza to, że brak linkowania do strony jest dobrą praktyką. Otóż, zależy jak zdefiniujemy  budowanie zaplecza linków odsyłających do witryny (link building).

  • Jeśli zdefiniujemy to, jako tworzenie świetnych treści, które ludzie chcą udostępniać i linkować, to jest to dobra i naturalna praktyka, akceptowana przez Google’a i wpływająca na pozycję w wyszukiwarce.
  • Ale jeśli zdefiniujemy, to jako aktywne proszenie innych właścicieli stron o link do Twojej strony, albo co gorsza kupowanie takich linków, to można uznać, że wyrzucasz kase w błoto i wcale nie pomagasz wyżej pozycjonować swoją stronę.

Właściciele większości dobrze pozycjonujących się stron WWW, prawdopodobnie nigdy nie prosili nikogo o link do swojej strony i zajmują świetne pozycje w Google’u. Oczywiście większość stron i firm SEO nadal tworzy sztuczne linkowanie, aby próbować poprawić ranking strony. Ale w świetle słów ludzi z Google’a, czy ma to większy sens?

Oto, fragment dyskusji na Twitterze (całość po kliknięciu w poniższego tweeta):

Wygląda więc na to, że spokojnie możesz tworzyć świetną stronę z unikalnymi treściami i zajmować wysokie pozycje w wyszukiwarkach, bez wymiany linków i aktywnego link buildingu.

Morał jest taki, że trzeba być uczciwym.

źródło: Search Engine Roundtable – Google: Most Websites Rank Without Any Link Building

Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuje się komunikacją internetową i e-marketingiem, pasjonat urządzeń mobilnych i nowych technologii. Dołącz do moich kręgów na Google+ .
Obserwuj