Chiński Dzień Singla zjadł na śniadanie Cyber Monday

W ostatnią sobotę Chińczycy mieli swój Dzień Singla, który wiązał się z przeróżnymi promocjami w sklepach internetowych – Alibaba sprzedała towary za ponad 25 mld dolarów!

Podczas, gdy sprzedawcy online w Stanach Zjednoczonych przygotowują się na Cyber ​​Monday, czyli największy internetowy dzień zakupów w roku, największa chińska firma z branży e-commerce właśnie odnotowała największy dzień w swojej historii.

W sobotę 11 listopada, w dniu chińskiego singla, kupujący online kupili towary o wartości przekraczającej 25 miliardów dolarów na platformach Alibaba (głównie Tmall i Taobao), co przebiło zeszłoroczny rekord sprzedaży. Alibaba przetworzyła 812 milionów zamówień w ciągu 24 godzin, a usługa płatnicza Alipay obsłużyła w ciągu dnia 1,5 miliarda transakcji, osiągając niewiarygodną liczbę 256 000 transakcji na sekundę.

W porównaniu do tych liczb Cyber ​​Monday i Black Friday wyglądają jak świętowanie oszczędności. W 2016 r. całkowita sprzedaż elektroniczna w Cyber Monday w Stanach Zjednoczonych wyniosła 3,7 mld USD, a w ramach Święta Dziękczynienia i Czarnego Piątku (Black Friday),kolejne 4,7 mld USD.

Tegoroczny weekend Święta Dziękczynienia prawdopodobnie przyniesie kolejny rekord w historii handlu elektronicznego w USA, ale raczej nie zbliży się do największej chińskiej potęgi handlu elektronicznego.

Porównanie sprzedaży w Dzień Singla vs. Cyber Monday vs. Black Friday (2015-2017)
Porównanie sprzedaży w Dzień Singla vs. Cyber Monday vs. Black Friday (2015-2017)

źródło: Statista – Chinese Singles’ Day Eats Cyber Monday for Breakfast