Zmieniony wygląd sklepu App Store z aplikacjami i grami na iOS-a przyczynił się do wzrostu pobrań aplikacji o 1747% a gier o 792%.
Firma Apple regularnie promuje ciekawe aplikacje i gry mobilne w swoich sklepach App Store, jednak w nowym sklepie pod systemem iOS 11, robi to w całkiem nowy sposób, który przynosi efekty.
Jedną z nowości w sklepie App Store jest promocja App of the Day (Aplikacja Dnia) oraz Game of the Day, które można znaleźć także w pierwszej zakładce Dziś. Dzięki sekcjom promocyjnym, rozmaite aplikacje z różnych kategorii mogą odnotować znaczne wzrosty pobrań.
Według danych zgromadzonych przez firmę Apptopia za ostatnie 30 dni z zakładki Dziś App Store’a, wynika, że nowy sposób prezentacji spowodował znaczny wzrost pobrań i zakupu płatnych aplikacji. Aplikacja, która znajduje się w sekcji promocyjnej, może odnotować nawet do 2 172%. Nic dziwnego, że bezpłatne aplikacje i gry mobilne uzyskują większą uwagę w sekcji Dziś, a ich szybkość pobierania jest wyższa.
W ciągu zaledwie miesiąca zauważono, że 11 z 30 wszystkich promowanych aplikacji to bezpłatne aplikacje, podczas gdy 5 z 30 gier to bezpłatne gry. Dane pokazują również, że aplikacje i gry, które nie są jeszcze dobrze znane, uzyskują jedne z lepszych wyników podczas promowania w sklepie App Store. Ale kiedy aplikacja Starbucksa została wyróżniona, nikogo nie zdziwił fakt, że została pobrana stosunkowo mało razy.

Jednak stosunkowo nowe aplikacje widzą wysoki wzrost liczby pobrań, gdy są one wyświetlane w sekcji Dziś – nawet do 1 747%. Dla porównania, w przypadku gier średnio wzrost wynosi o ok. 792%. Darmowe gry mogą osiągnąć znacznie większe przyrosty, nawet o 963%.
Apple codziennie promuje inne aplikacje i gry, więc rotacja jest dość duża i sukces zależy także od dnia wyróżnienia.
źródło: TechCrunch via MacRumors

Od 2005 roku zajmuję się komunikacją internetową i e-marketingiem, jestem pasjonatem urządzeń mobilnych oraz nowych technologii – i nie waham się ich używać.