Większa liczba pobrań aplikacji w nowym sklepie App Store

Zmieniony wygląd sklepu App Store z aplikacjami i grami na iOS-a przyczynił się do wzrostu pobrań aplikacji o 1747% a gier o 792%.

Firma Apple regularnie promuje ciekawe aplikacje i gry mobilne w swoich sklepach App Store, jednak w nowym sklepie pod systemem iOS 11, robi to w całkiem nowy sposób, który przynosi efekty.

Jedną z nowości w sklepie App Store jest promocja App of the Day (Aplikacja Dnia) oraz Game of the Day, które można znaleźć także w pierwszej zakładce Dziś. Dzięki sekcjom promocyjnym, rozmaite aplikacje z różnych kategorii mogą odnotować znaczne wzrosty pobrań.

Według danych zgromadzonych przez firmę Apptopia za ostatnie 30 dni z zakładki Dziś App Store’a, wynika, że nowy sposób prezentacji spowodował znaczny wzrost pobrań i zakupu płatnych aplikacji. Aplikacja, która znajduje się w sekcji promocyjnej, może odnotować nawet do 2 172%. Nic dziwnego, że bezpłatne aplikacje i gry mobilne uzyskują większą uwagę w sekcji Dziś, a ich szybkość pobierania jest wyższa.


W ciągu zaledwie miesiąca zauważono, że 11 z 30 wszystkich promowanych aplikacji to bezpłatne aplikacje, podczas gdy 5 z 30 gier to bezpłatne gry. Dane pokazują również, że aplikacje i gry, które nie są jeszcze dobrze znane, uzyskują jedne z lepszych wyników podczas promowania w sklepie App Store. Ale kiedy aplikacja Starbucksa została wyróżniona, nikogo nie zdziwił fakt, że została pobrana stosunkowo mało razy.

Przyrost pobrań aplikacji i gier mobilnych w sklepie App Store pod systemem iOS 11

Przyrost pobrań aplikacji i gier mobilnych w sklepie App Store pod systemem iOS 11

Jednak stosunkowo nowe aplikacje widzą wysoki wzrost liczby pobrań, gdy są one wyświetlane w sekcji Dziś – nawet do 1 747%. Dla porównania, w przypadku gier średnio wzrost wynosi o ok. 792%. Darmowe gry mogą osiągnąć znacznie większe przyrosty, nawet o 963%.

Apple codziennie promuje inne aplikacje i gry, więc rotacja jest dość duża i sukces zależy także od dnia wyróżnienia.

źródło: TechCrunch via MacRumors

Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuje się komunikacją internetową i e-marketingiem, pasjonat urządzeń mobilnych i nowych technologii. Dołącz do moich kręgów na Google+ .
Obserwuj