Lista Billboardu a płatne muzyczne serwisy streamingowe

Począwszy od 2018 r. płatne strumieniowe usługi muzyczne będą miały większą wagę przy tworzeniu Listy Przebojów tygodnika Billboard.

Lista tygodnika Billboard a płatne muzyczne usługi streamingowe

Tygodnik muzyczny Billboard ogłosił dzisiaj, że w 2018 roku zmieni się waga płatnych muzycznych serwisów streamingowych przy obliczaniu miejsc na jednej z najpopularniejszych na świecie list przebojów TOP 100 Billboard.

W przyszłym roku muzyka odtwarzana w płatnych usługach takich jak Apple Music czy Spotify, będzie miała większą wagę przy ustalaniu kolejności na listach przebojów niż streaming oparty na bezpłatnych platformach takich jak na przykład YouTube, czy Pandora.

Obecnie wszystkie źródła mają takie samo znaczenie dla ustalania kolejności na listach Billboardu z uwzględnieniem strumieniowania „na żądanie”.


Notowanie przebojów Billboard Hot 100, uwzględnia popularność singli muzycznych na podstawie kilku wskaźników, w tym płatne subskrypcje, muzyka z reklamami oraz programowane strumieniowanie (takie jak np. Pandora), odtwarzanie radia, streaming wideo oraz sprzedaż muzyki cyfrowej.

Metodologia ustalania listy HOT 100 Billboard (2017 r.)

Metodologia ustalania listy HOT 100 Billboard (2017 r.)

Billboard 200, na której znajdują się najpopularniejsze albumy muzyczne odgranicza płatne strumieniowanie muzyki i to z reklamami. Wideo internetowe nadal nie wpływa na pozycje listy Billboard 200 – jednak prawdopodobnie tutaj także nastąpi wkrótce zmiana.

Tygodnik Billboard zauważa, że ​​metodologia ustalania listy przebojów ciągle ewoluuje głównie ze względu na to w jaki sposób ludzie słuchają muzyki. Jednak wraz z postępem i wieloma sposobami dostępu do muzyki, ustalenie obiektywnej listy przebojów jest coraz trudniejsze. Wraz z szybkim rozwojem nowych modeli dystrybucji i strumieniowania, zmieniają się także zachowani i sposoby konsumpcji użytkowników.

Najnowsze zestawienie 10 najpopularniejszych utworów z listy The HOT 100 tygodnika Billboard (21 października 2017):

Pierwsza 10 z zestawienia The Hot 100 Billboard (21.10.2017)

Pierwsza 10 z zestawienia The Hot 100 Billboard (21.10.2017)

Choć mogłoby wydawać się, że większość słuchaczy nie zwraca szczególnej uwagi na pozycję utworów na listach przebojów, to wciąż mają one duże znaczenie dla artystów i ich wydawców.

Planowane zmiany w metodologii ustalania listy przebojów tygodnika Billboard mogą spowodować, że wydawcy i wytwórnie muzyczne mogą zacząć zachęcać użytkowników do częstszego słuchania muzyki w płatnych usługach takich jak Spotify, Apple Music czy Amazon.

źródło: The Verge via Billboard

Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuje się komunikacją internetową i e-marketingiem, pasjonat urządzeń mobilnych i nowych technologii. Dołącz do moich kręgów na Google+ .
Obserwuj