Amazon wprowadza całkowicie nową usługę Prime Wardrobe, dzięki której zapłacisz za zamówienie dopiero gdy zdecydujesz się zachować produkty.
Firma Amazon ponownie rewolucjonizuje sposób zakupów online i rozwiązuje największą bolączkę związaną z zamawianiem ubrań przez internet. W ostatni wtorek zapowiedziano, że już wkrótce usługa Prime Wardrobe ma wystartować w Stanach Zjednoczonych i będzie polegała na tym, że za zamówienie zapłacimy dopiero wtedy gdy zdecydujemy się zachować zamówione ubrania.
Przeczytaj również: Amazon Cash – zakupy na Amazonie bez karty bankowej
Klienci będą mogli zamówić do 15 sztuk ubrań bez dokonywania przedpłaty. Będzie można je przymierzyć w domu, a pieniądze pobierane będą dopiero za te towary, które zdecydujemy się zatrzymać. Resztę zwrotów odsyłana jest oczywiście za darmo w tym samy opakowaniu, w którym przyszła przesyłka. Amazon daje siedem dni na podjęcie decyzji, a wysyłka jest realizowana bezpłatnie w obie strony.
Co ciekawe, im więcej produktów zdecydujemy się zatrzymać, tym większy dostaniemy rabat. Jeśli klient zdecyduje się na zatrzymanie dwóch lub trzech pozycji, zostanie zastosowany 10-procentowy rabat, podczas gdy zachowamy cztery rzeczy lub wszystkie otrzymamy aż 20% zniżki.
Amazon nie jest pierwszy w branży odzieżowej, gdzie płaci się dopiero po przymierzeniu. Płacenie dopiero za sprawdzone w domu produkty działa już w amerykańskich e-sklepach Stitch Fix, Le Tote oraz BlackCart. Jednak dopiero Amazon może spopularyzować tę metodę na masową skalę i spowodować, że osoby, które boją się zamawiać odzież przez internet będą to robiły znacznie chętniej.
Oczywiście w Polsce także istnieją podobne usługi w sklepach internetowych, w których możemy zamówić ubrania i je bezpłatnie zwrócić – jak chociażby w Zalando czy Answear – ale wcześniej musimy zapłacić za wszystkie zamówione towary z góry.
Pudełko Prime Wardrobe można zamawiać tak często, jak mamy na to ochotę i prawdopodobnie bez miesięcznego abonamentu.
Gigant sprzedaży internetowej zastrzega jednak, że nie wszystkie ubrania sprzedawane w Amazonie będą wysyłane w ramach Prime Wardrobe. Jednak w sklepie znajduje się ponad milion towarów, które będą oznaczone logo usługi i będzie można zamówić w nowy sposób.
Zobacz wideo zapowiadające usługę, która wystartuje na razie w Stanach Zjednoczonych w wersji beta:
Więcej o usłudze dowiesz się na oficjalnej stronie internetowej: amazon.com/pw-learnmore
Według szacunków PwC z zakupów na Amazonie korzysta około 13 proc. Polaków. W innych krajach, w których sklep jest obecny korzysta z niego około 50% konsumentów. Aż 33 proc. badanych w Polsce przyznało, że rzadziej odwiedza sklepy stacjonarne, odkąd korzysta z serwisów umożliwiających zakupy przez internet. (źródło: Rzeczpospolita – E-zakupy bez płacenia)
źródło: Amazon

Od 2005 roku zajmuję się komunikacją internetową i e-marketingiem, jestem pasjonatem urządzeń mobilnych oraz nowych technologii – i nie waham się ich używać.