reCAPTCHA jest tak dobra, że jej nawet nie widać

Nowy system reCAPTCHA firmy Google to nowy sposób identyfikacji botów na stronach internetowych, a w dodatku jest niewidoczny dla użytkowników.

reCAPTCHA (logo)

Widzieliśmy już rozmaite systemy CAPCHTA, których celem jest zidentyfikowanie, czy stronę internetową odwiedza człowiek, czy bot komputerowy. Jedne sa lepsze, drugie gorsze, ale najnowsza reCAPTCHA Invisible firmy Google jest najprawdopodobniej jedną z najbardziej innowacyjnych metod identyfikacji, jakie widzieliśmy w ciagu ostatnich lat.

Zapowiedziany w grudniu nowy system reCAPTCHA jest już gotowy i może prawie całkowicie zniknąć ze stron, przy czym będzie realizować swoje zadanie rozpoznawania botów na stronach WWW.

Każdego dnia Google analizuje dane i zachowania użytkowników na stronach internetowych, aby jeszcze lepiej zrozumieć różnice między zachowaniami botów i ludzi w internecie. Gdy dane na temat Twoich zachowań zostaną przeanalizowane przez Google’a, i zostaniesz uznany za prawdziwą osobę, to nie powinny pojawiać Ci się okienka wymuszające potwierdzenie, że nie jesteś robotem.

Większe bezpieczeństwo z mniejszą liczbą interakcji użytkownika

Końcowym efektem prac Google’a jest nowy system reCAPTCHA, który pozwala bezproblemowo przeglądać strony internetowe i przechodzić praktycznie niezauważalnie kontrolę człowieczeństwa.

Jest to niezwykle ważne, szczególnie na mobilnych stronach internetowych, gdzie reCAPTCHA nie będzie zabierać cennej przestrzeni małych wyświetlaczy.

Z naszego punktu widzenia, użytkowników popularnych stron internetowych, nic się praktycznie nie zmieni w sposobie przeglądania stron internetowych. Administratorzy witryn mogą dowiedzieć się więcej o nowej reCAPTCHA od Google’a i włączyć ja na własnej witrynie szukając informacji na stronie reCAPTCHA Invisible