Fundacja Mozilla odświeżyła logo i identyfikacje wizualną firmy – nowe logo „moz://a” prezentuje się naprawdę świetnie!
Siedem miesięcy od rozpoczęcia procesu rebrandingu Mozilla w końcu ma nowy logotyp i to nie byle jaki! Głównym celem projektu było zbudowanie większej świadomości marki. Fundacja chce być postrzegana jako obrońca bezpiecznego Internetu – takiego, gdzie każdy może odkrywać i tworzyć bez barier i ograniczeń. Gdzie nasze bezpieczeństwo i dane osobowe są szanowane.
Jako organizacja non-profit Mozilla ma możliwość tworzenia procesów, technologii i programów, które wspierają rozwój bezpiecznego internetu, w którym każdy użytkownik ma kontrolę nad swoim życiem w sieci. Nowa marka – logo, język, projekt – pokazuje wartości oraz to czym zajmuje się fundacja. Najbardziej zależy jej na tym, aby internet był bezpiecznym, globalnym źródłem informacji, otwartym i dostępnym dla każdego – dlatego jego język został wprowadzony do nowej identyfikacji marki.
Nowe logo i identyfikacja wizualna Mozilli – moz://a
Logo Mozilli nawiązuje swoim układem do adresu URL – wzmacniając tym samym przekaz, że Mozilla jest w centrum internetu. Użyte w znaku graficznym dwukropek i dwa backslashe „://” zamiast liter „ill” to genialny i prosty zabieg, bowiem są obecne przecież w każdym adresie internetowym, zaraz po nazwie protokołu http, https, ftp…
Czcionka wykorzystana w logo została specjalnie stworzona na potrzeby marki i nazywa się Zilla. Autorem czcionki jest Typotheque partner firmy z Holandii, a sama Zilla jest bezpłatna i może z niej każdy korzystać. Swoim wyglądem przypomina czcionkę Courier, używanej domyślnie w programach programistycznych. Zilla ma także nawiązywać do dziennikarskich korzeni wzmacniając przynależność i udział w rozmowach na temat kluczowych zagadnień związanych ze „zdrowym internetem”.
Każdy może stworzyć logo Mozilla wpisując wyraz moz://a przy użyciu czcionki Zilla – dzięki czemu logo jest otwarte i dostępne dla każdego.
Warianty logotypu wykorzystujące kolorowy pasek obok logo, który nawiązuje do paska adresu URL w wyszukiwarce internetowej:
Nowa paleta kolorów
Paleta kolorów pochodzi z kolorów używanych przez Firefoxa i inne przeglądarki internetowe – barwy mają wyróżniać markę od konkurencji. Kolor może być użyty w logo i zmieniany w zależności od kontekstu, w którym jest zastosowane. Księga znaku (Brandbook) jest obecnie rozwijany, ale będa w nim zawarte wytyczne dotyczące stosowania określonych kolorów itp.
Jak będzie funkcjonować logo?
Mozilla zamierza zaprosić artystów, projektantów i techników, aby tworzyć wspólne fotografie, GIF-y i inne multimedia, a dzięki otwartemu podejściu, będzie także angażować nowych projektantów i społeczność internetową, aby byc jeszcze bardziej dostępna dla wszystkich.
Obejrzyj nowy film prezentujący filozofię nowej, odświeżonej marki:
Nowa tożsamość marki (CI) będzie wprowadzana stopniowo, dlatego należy uzbroić się w cierpliwość, zanim zobaczymy potencjał nowego brandu.
Jak zwykle fundacja słucha internautów i jest otwarta na opinie, komentarze i nowe pomysły, które można zgłaszać na stronie projektu Mozilla Open Design – branding without walls.
Jak Wam się podoba nowe logo Mozilli? Ja jestem pod ogromnym wrażeniem – oczywiście pozytywnym.
źródło: Mozilla