Sprawdź najczęściej używane aplikacje mobilne w mijającym 2016 roku – dane pochodzą z raportu Nielsena przeprowadzonego w USA.
Aplikacja mobilna Facebooka była najpopularniejszą aplikacją na smartfony w STanach Zjednoczonych w mijającym roku, ale to nie powinno nikogo dziwić. Ciekawą pozycją jest Apple Music, która zajęła 9. miejsce w zestawieniu wykonanym przez firmę badawczą Nielsen. Mimo, że aplikacja Apple’a jest silnie powiązana z systemem iOS, to występuje także w wersji Androida – nie przeszkodziło jej to jednak z naleźć się w TOP 10 aplikacji 2016 roku.
Z Apple Music korzystało prawie 68,4 mln użytkowników w okresie od stycznia do października 2016 r. Jest to wzrost o 20 proc. w porównaniu do roku ubiegłego, co pozwoliło na wyprzedzenie aplikacji Amazona, która miała ok. 65,5 mln użytkowników w USA.
Zobacz także: TOP 20 najpopularniejszych aplikacji mobilnych w Polsce 2016
TOP 10 aplikacji mobilnych na smartfony 2016 r. (w USA)
W 2016 roku Facebook ponownie objął prowadzenie w zestawieniu najpopularniejszych aplikacji mobilnych – aplikacja społecznościowa miała średnio każdego miesiąca ponad 146 mln unikalnych użytkowników, osiągając wzrost o 14% w stosunku do ubiegłego roku. Facebook Messenger zajął 2. miejsce z ponad średniomiesięcznie 129 mln unikalnych użytkowników. Następny był YouTube z ponad 113 mln unikalnych użytkowników, średnio w każdym miesiącu.
Wśród 10 najlepszych aplikacji na smartfony, największe zmiany dotknęły Amazon App i Instagram – odpowiednio 43% i 36% wzrost liczby użytkowników w stosunku do 2015 r.
Apple Music posiada bazę 20 mln subskrybentów (iOS i Android), ale sądząc po średniej miesięcznej liczbie korzystających (68,3 mln) – zdecydowana większość osób sprawdza aplikacje bez chęci skorzystania z płatnej subskrypcji. Warto dodać, że Apple Music jest zainstalowana domyślnie na urządzeniach z systemem iOS (iPhone, iPad i iPod touch) i służy także do odtwarzania lokalnych plików muzycznych.
Zestawienie najpopularniejszych aplikacji mobilnych na smartfony w 2016 r.:
miejsce | nazwa aplikacji | śr. mies. liczba użytk. | zmiana % |
---|---|---|---|
1. | 146.027.000 | 14% | |
2. | Facebook Messenger | 129.679.000 | 28% |
3. | YouTube | 113.738.000 | 20% |
4. | Google Maps | 105.749.000 | 22% |
5. | Google Search | 103.959.000 | 9% |
6. | Google Play | 99.773.000 | 8% |
7. | GMail | 88.572.000 | 18% |
8. | 74.672.000 | 36% | |
9. | Apple Music | 68.392.000 | 20% |
10. | Amazon App | 65.511.000 | 43% |

Popularność mobilnych systemów operacyjnych w USA (2016 r.)
Penetracja rynku smartfonów w Stanach zjednoczonych wzrosła o 2 p.p. w 2016 roku z 86% na początku roku do 88 we wrześniu. W trzecim kwartale 2016 roku, większość abonentów używało smartfonów z systemem Android (53%) oraz iOS (45%). Tylko 2% amerykańskich posiadaczy smartfonów używało urządzeń mobilnych z systemem Windows i 1% BlackBerry.

Metodologia badania i grupa użytkowników:
Nielsen’s Electronic Mobile Measurement jest instalowany za zgoda użytkowników na smartfonach panelistów (około 9 000 użytkowników w wieku 18+ z telefonami z systemem Android i iOS). Paneliści rekrutowani przez internet, posługują się językiem angielskimi są to Hiszpanie, Afroamerykanie, Azjoamerykanie, rodowici Amerykanie, mieszkańcy Alaski i inni reprezentanci zamieszkujący USA.
źródło: Nielsen – TOPS OF 2016: DIGITAL, Apple Insider – Apple Music ranks ninth in 2016 Nielsen charts of most-used mobile apps

Od 2005 roku zajmuję się komunikacją internetową i e-marketingiem, jestem pasjonatem urządzeń mobilnych oraz nowych technologii – i nie waham się ich używać.