Oto, jak kreatywne podejście do wyszukiwarki może sprawić, że trudne nazwy produktów sklepu IKEA nie są już przeszkodą do zdobycia wysokiej pozycji w Google’u.
Po wpisaniu w szwedzkim Google’u odpowiedniej frazy z zapytaniem, na pierwszym miejscu pojawia się reklama z odpowiadającym zapytaniu produktem ze sklepu Ikea. Dlaczego tak się dzieje? Szwedzka firma w ramach kampanii internetowej Retail Therapy (pol. terapia zakupowa) stworzyła specjalną stronę, na której zamieściła produkty, których nazwy brzmią jak zapytania wpisywane przez internautów w wyszukiwarce Google.
Szwedzkie nazwy produktów Ikei mogą być trudne do wymówienia, ze względu na występujące w nich znaki diakrytyczne: umlauty i ciche spółgłoski. Najnowsza kampania eliminuje wszelkie nieporozumienia językowe i dla trudnych do zapamiętania nazw niektórych produktów wymyślono opisowe alternatywy. Wśród zapytań znalazły się najczęściej wyszukiwane problemy, których rozwiązaniem są starannie dopasowane produkty sklepu.
Trzeba przyznać, że pomysł jest genialny i godny mistrza SEO. Lubię taką kreatywność, a przy okazji wymyślania zapytań, osoby odpowiedzialne za kampanię wykazały się przy okazji smacznym poczuciem humoru.
Zobaczcie zresztą sami poniższe wideo:
Wśród zapytań znalazły się między innymi:
- My Partner Snores (pol. mój partner chrapie)
- He Doesn’t Text Back (pol. on nie odpisuje)
- I Need More Men In My Life (pol. potrzebuję więcej mężczyzn w moim życiu)
- My Husband falls asleep on the couch (pol. mój mąż zasypia na kanapie)
- Hard To Get Teenager out of Bed (pol. ciężko jest wyciagnąć nastolatków z łóżka)
- She Gives Me Mixed Signals (pol. ona daje mi różne sygnały)
- When Children Leave Home (pol. gdy dzieci są poza domem)
- Son Eats All Our FooD (pol. syn wyjada całe nasze jedzenie)
- My Friend Only Talks About Himself (pol. mój przyjaciel mówi tylko o sobie)
- My Son Plays Too Much Computer Games (pol. mój syn gra za dużo w gry komputerowe)
Przedmiot zaproponowany do ostatniego zapytania jest chyba moim ulubionym – spróbujcie zapamiętać nazwę nożyczek FULLFÖLJA :)
Oto przykład zapytania w Google’u i wyświetlanej reklamy AdWords w kampanii SEM sklepu IKEA:
Wszystkie przykłady produktów i zapytań w kampanii SEM Retail Therapy znajdziesz na stronie internetowej: ikearetailtherapy.com
Poniżej kilka kreatywnych przykładów produktów i ich nowych nazw z landing page’a kampanijnego (kliknij na obrazek, aby powiększyć):
źródło: Ikea Retail Therapy