Ikea zrobiła genialną kampanię z zapytaniami Google’a

Oto, jak kreatywne podejście do wyszukiwarki może sprawić, że trudne nazwy produktów sklepu IKEA nie są już przeszkodą do zdobycia wysokiej pozycji w Google’u.

Ikea Retail Therapy - kampania internetowa (SEM, SEO)

Po wpisaniu w szwedzkim Google’u odpowiedniej frazy z zapytaniem, na pierwszym miejscu pojawia się reklama z odpowiadającym zapytaniu produktem ze sklepu Ikea. Dlaczego tak się dzieje? Szwedzka firma w ramach kampanii internetowej Retail Therapy (pol. terapia zakupowa) stworzyła specjalną stronę, na której zamieściła produkty, których nazwy brzmią jak zapytania wpisywane przez internautów w wyszukiwarce Google.

Szwedzkie nazwy produktów Ikei mogą być trudne do wymówienia, ze względu na występujące w nich znaki diakrytyczne: umlauty i ciche spółgłoski. Najnowsza kampania eliminuje wszelkie nieporozumienia językowe i dla trudnych do zapamiętania nazw niektórych produktów wymyślono opisowe alternatywy. Wśród zapytań znalazły się najczęściej wyszukiwane problemy, których rozwiązaniem są starannie dopasowane produkty sklepu.

Trzeba przyznać, że pomysł jest genialny i godny mistrza SEO. Lubię taką kreatywność, a przy okazji wymyślania zapytań, osoby odpowiedzialne za kampanię wykazały się przy okazji smacznym poczuciem humoru.

Zobaczcie zresztą sami poniższe wideo:

Wśród zapytań znalazły się między innymi:

  • My Partner Snores (pol. mój partner chrapie)
  • He Doesn’t Text Back (pol. on nie odpisuje)
  • I Need More Men In My Life (pol. potrzebuję więcej mężczyzn w moim życiu)
  • My Husband falls asleep on the couch (pol. mój mąż zasypia na kanapie)
  • Hard To Get Teenager out of Bed (pol. ciężko jest wyciagnąć nastolatków z łóżka)
  • She Gives Me Mixed Signals (pol. ona daje mi różne sygnały)
  • When Children Leave Home (pol. gdy dzieci są poza domem)
  • Son Eats All Our FooD (pol. syn wyjada całe nasze jedzenie)
  • My Friend Only Talks About Himself (pol. mój przyjaciel mówi tylko o sobie)
  • My Son Plays Too Much Computer Games (pol. mój syn gra za dużo w gry komputerowe)

Przedmiot zaproponowany do ostatniego zapytania jest chyba moim ulubionym – spróbujcie zapamiętać nazwę nożyczek FULLFÖLJA :)

Oto przykład zapytania w Google’u i wyświetlanej reklamy AdWords w kampanii SEM sklepu IKEA:

Kampania SEM sklepu Ikea (w ramach kampanii Retail Therapy)

Wszystkie przykłady produktów i zapytań w kampanii SEM Retail Therapy znajdziesz na stronie internetowej: ikearetailtherapy.com 

Poniżej kilka kreatywnych przykładów produktów i ich nowych nazw z landing page’a kampanijnego (kliknij na obrazek, aby powiększyć):

Ikea Retail Therapy - przykłady produktów i ich nowych nazw

źródło: Ikea Retail Therapy

Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuje się komunikacją internetową i e-marketingiem, pasjonat urządzeń mobilnych i nowych technologii. Dołącz do moich kręgów na .
Obserwuj