Jak rozwiązać problem z dodaniem karty do PlayStation?

Jeśli masz problem z dodaniem karty płatniczej do konsoli Sony Playstation, to koniecznie sprawdź poniższe wskazówki.

Dodanie karty do konta Playstation Network (Store)

Wielu właścicieli konsoli PlayStation 4 w Polsce ma problem z prawidłowym dodaniem karty debetowej lub kredytowej do swojego konta Sony Entertainment Network (Playstation Store lub Network). Na szczęście bardzo łatwo ustrzec się potencjalnych błędów, które mogą pojawić się w większości przypadków. Wystarczy postępować według poniższej instrukcji, a z pewnością dodasz swoją kartę płatniczą bez problemu.

Sam natknąłem się na kilka trudności przy dodawaniu karty ze względu na występowanie polskich znaków diakrytycznych w moim imieniu :) Na szczęście pomoc Sony bardzo szybko nakierowała mnie na rozwiązanie, którym postanowiłem podzielić się z Wami.

Na wielu forach internetowych istnieje wiele wątków dotyczących dodawania karty płatniczych do sklepu Playstation, konsoli i i konta PSN – zebrałem wszystko poniżej i jestem przekonany, że po zapoznaniu się z poniższym już nikt nie będzie miał problemu z dodaniem tej metody płatności.

Jak prawidłowo dodać kartę do konsoli i konta PlayStation™ Network‎ (PSN) ?

Wielokrotne, nieprawidłowe wpisanie danych może skutkować zablokowaniem na 24 godziny możliwości wykonywania transakcji na koncie Playstation, dlatego po wprowadzeniu poprawek warto odczekać dobę.

  1. Na początek sprawdź jaki podałeś adres zameldowania (nie korespondencyjny) w swoim banku.
  2. Na stronie zarządzania kontem: https://account. sonyentertainmentnetwork.com/ należy wybrać zakładkę Portfel →Dodaj kartę kredytową
  3. Kolejnym krokiem będzie uzupełnienie danych zgodnie z poniższymi wskazówkami. Nie używaj polskich znaków i upewnij się, że jest to ten sam adres, który podałeś w banku a także w ustawieniach konta:
    • Wiersz adresu 1: nazwa ulicy
    • Wiersz adresu 2: nr budynku
    • Wiersz adresu 3: nr mieszkania
    • Miejscowość: miejscowość (podana w banku)
    • Okręg: województwo
    • Kod pocztowy: bez myślników
    • Numer karty kredytowej: numer karty bez spacji i przerw
    • Rodzaj karty kredytowej: np. Visa, Maestro, MasterCard
    • Data ważności: data ważności karty
    • Nazwisko posiadacza karty: imię i nazwisko posiadacza karty (dokładnie tak, jak zapisane na karcie – również bez polskich znaków)
    • Kod zabezpieczający kartę kredytową: CVV2/CVC2 (trzy lub czterocyfrowy kod z odwrotu karty)
  4. Przy podłączaniu karty do konta Sony Entertainment Network wykonywana jest transakcja próbna. Kwota 0,10 GBP (ok. 55 groszy) jest kwotą pobraną przez bank w celu weryfikacji danych karty. Kwota ta powinna zostać zwrócona na Twój rachunek.

Sprawdź, czy Twoja karta spełnia następujące warunki:

  • posiada funkcję płatności przez Internet,
  • umożliwia realizowanie transakcji międzynarodowych,
  • limity karty dla transakcji internetowych wynoszą więcej niż 0 zł,
  • bank nie wymaga podawania kodu CVV2/CVC2 przy każdej transakcji.

Sprawdź również, czy uda Ci się wykonać zakup przez konsolę PlayStation a nie przez przeglądarkę internetową na komputerze.

Zobacz również, czy dane profilu konta są zgodne z danymi na karcie płatniczej (imię, nazwisko, informacje adresowe). Dane adresowe profilu konta możesz edytować na naszej stronie, w tym przypadku wybierz zakładkę Szczegółowe informacje o koncie, a następnie wybierz opcję Edytuj w miejscu oznaczonym jako Lokalizacja.

Inne sposoby doładowania konta Playstation Network

Dodatkowo, w celu dokonania zakupu bez użycia karty płatniczej możesz doładować portfel konta SEN za pomocą karty przepłaconej. Dostępne są następujące karty:

  1. Doładowujące wirtualny portfel (od 15 zł wzwyż).
  2. Uaktywniające lub przedłużające subskrypcję PlayStation Plus (78 zł – 3-miesięczna subskrypcja oraz 195 zł – 12-miesięczna subskrypcja).
  3. Odblokowujące zawartość/grę (cena ustalona przez dystrybutora).

Karty przepłacone można zakupić zarówno w salonikach prasowych jak i u sprzedawców, którzy posiadają nasz sprzęt w swojej ofercie (również internetowych). Jeżeli w danym punkcie nie ma dostępnych kart PSN, zapytaj o możliwość ich sprowadzenia. Możliwość skorzystania z kart przepłaconych istnieje niezależnie od problemów z kartami płatniczymi (kredytowymi, debetowymi i wirtualnymi).

Inne przydatne wskazówki

Zwróć także uwagę na poniższe:

  1. Jeśli Twoja karta nie jest kartą kredytową lub debetową MasterCard, Visa, American Express lub Maestro, Sony może nie zaakceptować jej do płatności. Spróbuj skorzystać z innej metody płatności.
  2. Jeśli adres rozliczeniowy konta Sony Entertainment Network nie jest zgodny z adresem rozliczeniowym karty, nie można dodać informacji o karcie i nie płatności dokonane za pomocą takiej karty nie zostaną zaakceptowane. Nie można zmienić kraju zamieszkania na swoim koncie.
  3. Jeśli wprowadzone informacje są niedokładne, nie można dodać informacji rozliczeniowych do konta. Upewnij się, że wprowadzono informacje, które widnieją na karcie.
  4. Dostawca płatności może ograniczyć maksymalną kwotę, którą możesz dodać do swojego portfela podczas jednej transakcji. Skontaktuj się z dostawcą płatności, aby dowiedzieć się, czy ma to miejsce w tym przypadku.
  5. Jeśli adres konta nie jest zgodny z adresem rozliczeniowym karty, system weryfikacji adresu AVS (Address Verification System) może anulować płatność.
  6. Jeśli obydwa adresy są ze sobą zgodne, ale nadal występuje problem, spróbuj go rozwiązać, korzystając z jednej z poniższych metod:
    • Dowiedz się w swoim banku, czy Twoja karta jest zgodna z systemem AVS. Jeśli nie jest zgodna, poproś o wydanie zgodnej karty.
    • Użyj karty, która ma adres zamieszkania. Nie korzystaj z adresu skrytki pocztowej ani poczty wojskowej.
    • Nie korzystaj z przedpłaconych kart kredytowych, ponieważ często nie mają one adresu i nie są zgodne z systemem AVS.
    • Jeśli Twój adres zawiera numer domu, mieszkania lub Twoje imię i nazwisko bądź adres zawiera znaki specjalne, takie jak gwiazdki (*), dywizy (-), apostrofy (’) lub ukośniki ( / ), nie należy ich uwzględniać.
    • Jeżeli Twoje imię i nazwisko lub adres zawiera znaki specjalne (np. β, ä czy ç), zastąp je podobną literą ze standardowego 26-literowego alfabetu łacińskiego (np. zamiast β użyj ss, zamiast ä – a, zamiast ç – c).
  7. Jeśli system PlayStation, z którego korzystasz, nie został aktywowany, musisz go aktywować na swoim koncie, by móc dodać informacje dotyczące płatności. Użyj innego urządzenia, aby dodać informacje rozliczeniowe , a następnie aktywuj system PlayStation.
  8. Jeśli dodałeś informacje o karcie, a niedługo po tym chcesz je zaktualizować, nowe informacje mogą nie zostać zaakceptowane i może pojawić się komunikat o błędzie. Odczekaj przynajmniej 24 godziny od ostatniej próby, zanim spróbujesz ponownie zaktualizować konto, a tymczasem użyj karty PlayStation Network w celu uzupełnienia środków w portfelu.
  9. Jeśli poprosisz wystawcę karty kredytowej lub debetowej o obciążenie zwrotne z tytułu zakupu z SEN, na Twoim koncie może powstać debet (tj. zakupiłeś materiały, za które płatność nie została zrealizowana). W takim przypadku Twoje konto lub system PlayStation mogą zostać zablokowane, co uniemożliwi korzystanie z PlayStation Network. Skontaktuj się z nami, aby dowiedzieć się, jak odzyskać dostęp do swojego konta w przypadku blokady z powodu obciążenia zwrotnego.
  10. Jeśli PlayStation Network jest nieczynna, sprawdź Status PlayStation Network, aby dowiedzieć się, kiedy PlayStation Network będzie dostępna i dokonaj zakupu po tym terminie.

W przypadku dodatkowych pytań lub jeśli powyższe wskazówki nie okażą się pomocne skontaktuj się z pomocą techniczną Playstation: telefonicznie pod numerem telefonu +48 22 397 89 24 w godzinach od 10:30 do 18:30 poniedziałek – piątek, lub e-mailowo za pomocą formularza kontaktowego.

źródło: Pomoc Playstation – Nie można dodać informacji o karcie do konta głównego