Jeśli masz problem z dodaniem karty płatniczej do konsoli Sony Playstation, to koniecznie sprawdź poniższe wskazówki.
Wielu właścicieli konsoli PlayStation 4 w Polsce ma problem z prawidłowym dodaniem karty debetowej lub kredytowej do swojego konta Sony Entertainment Network (Playstation Store lub Network). Na szczęście bardzo łatwo ustrzec się potencjalnych błędów, które mogą pojawić się w większości przypadków. Wystarczy postępować według poniższej instrukcji, a z pewnością dodasz swoją kartę płatniczą bez problemu.
Sam natknąłem się na kilka trudności przy dodawaniu karty ze względu na występowanie polskich znaków diakrytycznych w moim imieniu :) Na szczęście pomoc Sony bardzo szybko nakierowała mnie na rozwiązanie, którym postanowiłem podzielić się z Wami.
Na wielu forach internetowych istnieje wiele wątków dotyczących dodawania karty płatniczych do sklepu Playstation, konsoli i i konta PSN – zebrałem wszystko poniżej i jestem przekonany, że po zapoznaniu się z poniższym już nikt nie będzie miał problemu z dodaniem tej metody płatności.
Jak prawidłowo dodać kartę do konsoli i konta PlayStation™ Network (PSN) ?
Wielokrotne, nieprawidłowe wpisanie danych może skutkować zablokowaniem na 24 godziny możliwości wykonywania transakcji na koncie Playstation, dlatego po wprowadzeniu poprawek warto odczekać dobę.
- Na początek sprawdź jaki podałeś adres zameldowania (nie korespondencyjny) w swoim banku.
- Na stronie zarządzania kontem: https://account. sonyentertainmentnetwork.com/ należy wybrać zakładkę Portfel →Dodaj kartę kredytową
- Kolejnym krokiem będzie uzupełnienie danych zgodnie z poniższymi wskazówkami. Nie używaj polskich znaków i upewnij się, że jest to ten sam adres, który podałeś w banku a także w ustawieniach konta:
- Wiersz adresu 1: nazwa ulicy
- Wiersz adresu 2: nr budynku
- Wiersz adresu 3: nr mieszkania
- Miejscowość: miejscowość (podana w banku)
- Okręg: województwo
- Kod pocztowy: bez myślników
- Numer karty kredytowej: numer karty bez spacji i przerw
- Rodzaj karty kredytowej: np. Visa, Maestro, MasterCard
- Data ważności: data ważności karty
- Nazwisko posiadacza karty: imię i nazwisko posiadacza karty (dokładnie tak, jak zapisane na karcie – również bez polskich znaków)
- Kod zabezpieczający kartę kredytową: CVV2/CVC2 (trzy lub czterocyfrowy kod z odwrotu karty)
- Przy podłączaniu karty do konta Sony Entertainment Network wykonywana jest transakcja próbna. Kwota 0,10 GBP (ok. 55 groszy) jest kwotą pobraną przez bank w celu weryfikacji danych karty. Kwota ta powinna zostać zwrócona na Twój rachunek.
Sprawdź, czy Twoja karta spełnia następujące warunki:
- posiada funkcję płatności przez Internet,
- umożliwia realizowanie transakcji międzynarodowych,
- limity karty dla transakcji internetowych wynoszą więcej niż 0 zł,
- bank nie wymaga podawania kodu CVV2/CVC2 przy każdej transakcji.
Sprawdź również, czy uda Ci się wykonać zakup przez konsolę PlayStation a nie przez przeglądarkę internetową na komputerze.
Zobacz również, czy dane profilu konta są zgodne z danymi na karcie płatniczej (imię, nazwisko, informacje adresowe). Dane adresowe profilu konta możesz edytować na naszej stronie, w tym przypadku wybierz zakładkę Szczegółowe informacje o koncie, a następnie wybierz opcję Edytuj w miejscu oznaczonym jako Lokalizacja.
Inne sposoby doładowania konta Playstation Network
Dodatkowo, w celu dokonania zakupu bez użycia karty płatniczej możesz doładować portfel konta SEN za pomocą karty przepłaconej. Dostępne są następujące karty:
- Doładowujące wirtualny portfel (od 15 zł wzwyż).
- Uaktywniające lub przedłużające subskrypcję PlayStation Plus (78 zł – 3-miesięczna subskrypcja oraz 195 zł – 12-miesięczna subskrypcja).
- Odblokowujące zawartość/grę (cena ustalona przez dystrybutora).
Karty przepłacone można zakupić zarówno w salonikach prasowych jak i u sprzedawców, którzy posiadają nasz sprzęt w swojej ofercie (również internetowych). Jeżeli w danym punkcie nie ma dostępnych kart PSN, zapytaj o możliwość ich sprowadzenia. Możliwość skorzystania z kart przepłaconych istnieje niezależnie od problemów z kartami płatniczymi (kredytowymi, debetowymi i wirtualnymi).
Inne przydatne wskazówki
Zwróć także uwagę na poniższe:
- Jeśli Twoja karta nie jest kartą kredytową lub debetową MasterCard, Visa, American Express lub Maestro, Sony może nie zaakceptować jej do płatności. Spróbuj skorzystać z innej metody płatności.
- Jeśli adres rozliczeniowy konta Sony Entertainment Network nie jest zgodny z adresem rozliczeniowym karty, nie można dodać informacji o karcie i nie płatności dokonane za pomocą takiej karty nie zostaną zaakceptowane. Nie można zmienić kraju zamieszkania na swoim koncie.
- Jeśli wprowadzone informacje są niedokładne, nie można dodać informacji rozliczeniowych do konta. Upewnij się, że wprowadzono informacje, które widnieją na karcie.
- Dostawca płatności może ograniczyć maksymalną kwotę, którą możesz dodać do swojego portfela podczas jednej transakcji. Skontaktuj się z dostawcą płatności, aby dowiedzieć się, czy ma to miejsce w tym przypadku.
- Jeśli adres konta nie jest zgodny z adresem rozliczeniowym karty, system weryfikacji adresu AVS (Address Verification System) może anulować płatność.
- Jeśli obydwa adresy są ze sobą zgodne, ale nadal występuje problem, spróbuj go rozwiązać, korzystając z jednej z poniższych metod:
- Dowiedz się w swoim banku, czy Twoja karta jest zgodna z systemem AVS. Jeśli nie jest zgodna, poproś o wydanie zgodnej karty.
- Użyj karty, która ma adres zamieszkania. Nie korzystaj z adresu skrytki pocztowej ani poczty wojskowej.
- Nie korzystaj z przedpłaconych kart kredytowych, ponieważ często nie mają one adresu i nie są zgodne z systemem AVS.
- Jeśli Twój adres zawiera numer domu, mieszkania lub Twoje imię i nazwisko bądź adres zawiera znaki specjalne, takie jak gwiazdki (*), dywizy (-), apostrofy (’) lub ukośniki ( / ), nie należy ich uwzględniać.
- Jeżeli Twoje imię i nazwisko lub adres zawiera znaki specjalne (np. β, ä czy ç), zastąp je podobną literą ze standardowego 26-literowego alfabetu łacińskiego (np. zamiast β użyj ss, zamiast ä – a, zamiast ç – c).
- Jeśli system PlayStation, z którego korzystasz, nie został aktywowany, musisz go aktywować na swoim koncie, by móc dodać informacje dotyczące płatności. Użyj innego urządzenia, aby dodać informacje rozliczeniowe , a następnie aktywuj system PlayStation.
- Jeśli dodałeś informacje o karcie, a niedługo po tym chcesz je zaktualizować, nowe informacje mogą nie zostać zaakceptowane i może pojawić się komunikat o błędzie. Odczekaj przynajmniej 24 godziny od ostatniej próby, zanim spróbujesz ponownie zaktualizować konto, a tymczasem użyj karty PlayStation Network w celu uzupełnienia środków w portfelu.
- Jeśli poprosisz wystawcę karty kredytowej lub debetowej o obciążenie zwrotne z tytułu zakupu z SEN, na Twoim koncie może powstać debet (tj. zakupiłeś materiały, za które płatność nie została zrealizowana). W takim przypadku Twoje konto lub system PlayStation mogą zostać zablokowane, co uniemożliwi korzystanie z PlayStation Network. Skontaktuj się z nami, aby dowiedzieć się, jak odzyskać dostęp do swojego konta w przypadku blokady z powodu obciążenia zwrotnego.
- Jeśli PlayStation Network jest nieczynna, sprawdź Status PlayStation Network, aby dowiedzieć się, kiedy PlayStation Network będzie dostępna i dokonaj zakupu po tym terminie.
W przypadku dodatkowych pytań lub jeśli powyższe wskazówki nie okażą się pomocne skontaktuj się z pomocą techniczną Playstation: telefonicznie pod numerem telefonu +48 22 397 89 24 w godzinach od 10:30 do 18:30 poniedziałek – piątek, lub e-mailowo za pomocą formularza kontaktowego.
źródło: Pomoc Playstation – Nie można dodać informacji o karcie do konta głównego
A co wpisać w okienku „STAN” ?