Kto powiedział, że polski bank nie może współpracować z najszybciej rozwijającym się na świecie startupem jakim jest Uber? Alior Bank po raz kolejny łamie stereotypy.
Alior Bank, po raz kolejny pokazuje, że innowacyjność wpisana jest w jego strategię – wspólnie z firmą Uber ogłasza partnerstwo w zakresie kompleksowej wymiany usług na polskim rynku.
Jest to pierwsza tego typu współpraca w naszym kraju, która obejmuje między innymi udostępnienie usługi Uber dla Firm pracownikom banku, finansowanie samochodów dla kierowców korzystających z aplikacji a także możliwość zamawiania przejazdów przez klientów za pomocą aplikacji mobilnej Alior Banku.
Wspólna inicjatywa polskiego banku i jednej z najbardziej znanych firm technologiczno-przewozowych na świecie jest pierwszą tego typu współpracą w Polsce.
Sprawdź także: Jak pobrać fakturę VAT za przejazd Uberem?
Korzyści dla klientów Alior Banku dzięki współpracy z Uberem
Partnerstwo Ubera z polskim bankiem obejmie trzy obszary działań, które niosą ze sobą korzyści dla samych firm, ale przede wszystkim dla ich klientów:
- wymianę usług biznesowych – uruchomiona w kwietniu funkcjonalność aplikacji Uber dla Firm zostanie wprowadzona dla pracowników Alior Banku jako pierwszego dużego klienta korporacyjnego, finansowanie samochodów dla kierowców korzystających z aplikacji Ubera,
- wzajemną promocję dla konsumentów obejmującą m.in. kody rabatowe na przejazdy zamawiane przez aplikację Uber dla klientów Alior Banku, którzy jeszcze nie korzystają z usług Ubera jak i dla tych, którzy już jeździli z Uberem,
- technologiczną – możliwość zamawiania przejazdów oferowanych przez partnerów Ubera bezpośrednio poprzez aplikację Alior Banku.
Dla Alior Banku współpraca z Uberem – najszybciej rosnącą firmą technologiczną na świecie – jest kolejnym krokiem w rozwijaniu portfela innowacyjnych usług, obok Alior Sync (obecnie T-Mobile Usługi Bankowe), Internetowego Kantoru Walutowego, czy przełomowych bankowych aplikacji mobilnych.
–Alior Bank od początku swojej działalności oferuje klientom innowacyjne, niedostępne dotąd na polskim rynku produkty i usługi. Jestem przekonany, że alians obu tak innowacyjnych firm przyniesie wiele korzyści naszym klientom, pracownikom i samym firmom – mówi Tomasz Motyl, Chief Innovation Officer w Alior Banku. – Za współpracę z Uberem odpowiada istniejący od 2015 r. Alior Innovation Lab – specjalna jednostka banku skupiona na projektowaniu doświadczeń użytkownika, tworzeniu zaawansowanych technologicznie produktów i usług oraz współpracy z firmami z branży fin tech – dodaje Motyl.
Kacper Winiarczyk, dyrektor generalny Ubera w Polsce, zwraca uwagę na konieczność adaptacji tradycyjnych modeli biznesowych do wyznaczników nowej gospodarki, której zasady dyktują coraz częściej nie firmy, ale coraz bardziej wymagający konsumenci.
– Uber i Alior Bank to firmy, które powstały w podobnym czasie ważnych zmian na rynku usług konsumenckich. Współcześni młodzi ludzie nawigują swoje codzienne życie z poziomu smartfona – to tam chcą dokonywać zakupów, obsługiwać produkty finansowe czy zamawiać przejazdy w wygodny i bezpieczny sposób – mówi Winiarczyk. – Tworzenie innowacyjnych rozwiązań, które stanowią odpowiedź na te potrzeby, leży głęboko zarówno w DNA Ubera, jak i Alior Banku. Cieszymy się, że to właśnie polski bank, który wyznacza trendy w finansach konsumenckich, jest naszym pierwszym tak dużym partnerem biznesowym w Polsce – dodaje Winiarczyk.
– Dla Ubera to duża szansa, bo rynek korporacyjny jest o wiele bardziej lukratywny od detalicznego. Jak to będzie wyglądać? Pracownicy Aliora mają swoje własne służbowe aplikacje z organizatorami, kalendarzami, itd. Jeśli pracownik ma jakieś umówione spotkanie, to wpisuje je do kalendarza, program przekazuje informacje do Ubera – o której i gdzie ma podesłać samochód, a następnie pracownik otrzyma sygnał, że samochód już czeka – mówi Eugeniusz Twaróg, dziennikarz Pulsu Biznesu. – W zasadzie elementem umowy pomiędzy Uberem a Ailorem jest wzajemna promocja swoich biznesów. I Uber, i Alior będą przygotowywać promocje dla swoich klientów. Uber będzie zachęcać do podpinania kart Aliora do aplikacji, a bank będzie promować te formy opłaty za przewóz. – dodaje Twaróg.
Uber, którego usługi dostępne są w 400 miastach w 69 krajach, podejmuje współpracę w zakresie wymiany usług z wieloma innowacyjnymi firmami z branży finansowej na świecie. Poza Polską, podobne umowy firma podpisała m.in. z PayPalem w Szwecji, Axa Assistance we Francji, Goldman Sachs w USA, Wesbankiem w RPA, czy z Tata w Indiach.
Zobacz także: Uber – mogę tak jeździć!
źródło: informacja prasowa