W swoich nowych filmach promujących iPada, Apple podkreśla jak ogromny wpływ nowych technologii w codziennym życiu ludzi ze specjalnymi potrzebami.
Z okazji Światowego Dnia Wiedzy na temat Autyzmu, który przypada na 2 kwietnia, firma Apple udostępniła na swoim kanale na YouTube’ie dwa nowe filmy podkreślające znaczenie nowych technologii w życiu osób ze specjalnymi potrzebami. Bohaterem obu spotów jest nastolatek o imieniu Dillan, który używa produktów Apple’a, aby w łatwiejszy sposób wyrazić swoje myśli.
Dillan cierpi na niewerbalny autyzm, ale przy pomocy iPada i specjalnej aplikacji mobilnej jest w stanie wyrazić skomplikowane myśli. Chłopiec używa iPada do komunikacji od 3 lat i urządzenie szybko stało się integralną częścią jego codziennego życia. iPad pozwala mu komunikować się z rówieśnikami, rodziną i nauczycielami. iPad jest głosem Dillana, który jest inteligentnym i dociekliwym młodym człowiekiem.
Spoty Apple’a wpisują się w akcję społeczną uświadamiająca społeczeństwu czym jest autyzm i jak można z nim żyć. W drugim wideo pod tytułem „Dillan’s Path” matka chłopaka mówi o tym jak bardzo nowa technologia zmieniła życie Dillana.
W przeszłości Apple było już wielokrotnie doceniane za dodawanie funkcji ułatwień dostępu w swoich urządzeniach i systemach operacyjnych. W ubiegłym roku Amerykańska Fundacja dla Niewidomych (American Foundation for the Blind) uhonorowała firmę Nagrodą Helen Keller za funkcjonalność głosową VoiceOver, podkreślając, że Apple zrobiło „najwięcej udogodnień dostępności w swoich produktach, niż jakakolwiek inna firma”.
Filmy pt. „Dillan’s Voice” oraz „Dillan’s Path” możesz obejrzeć poniżej:
Zobacz także:
źródło: Apple