Według najnowszego badania, aż 6 na 10 ankietowanych internautów używa swoich smartfonów do grania w gry mobilne.
Rynek gier komputerowych i mobilnych jest ogromny, a najnowsze dane wskazują, jak ważną rolę odgrywają w smartfony w tym biznesie. Świadczą o tym ruchy takiego giganta na rynku gier jak Nintendo, które zaprezentowało swoją pierwsza grę mobilną Miitomo, a być może wyda Super Mario Bros na smartfony? Także Sony wydzieliło specjalną część ForwardWorkd, która ma zająć się wydawaniem tytułów gier mobilnych na smartfony.
Najnowsze dane GWI potwierdzają, dlaczego urządzenia mobilne mają obecnie kluczowe znaczenie dla przyszłości rynku gier. Pomimo, że blisko jedna trzecia badanych gra na konsolach, to ponad dwukrotnie więcej osób gra w gry mobilne na swoich smartfonach.
Jak można się spodziewać, liczba osób grających na smartfonach zmienia się ze względu na wiek badanych:
- 69% osób w wieku 16-24 lata,
- już tylko 31% osób w przedziale 55-64 lata.
Równie ważny jest podział regionalny, z którego wynika, że Europa i Ameryka Północna pozostają znacznie w tyle za takimi regionami jak APAC i Ameryka Łacińska. Nic więc dziwnego, że Sony ogłosiło, że Azja będzie podstawowym rynkiem dla ForwardWorks.
Na jakich urządzeniach gramy w gry?
Wykres przedstawiający procent internautów, którzy wskazali poniższe urządzenia do grania w gry:
- smartfon 62%
- komputer osobisty (PC)/laptop 61%
- tablet 32%
- konsola do gier 29%
- przenośna konsola do gier 13%
- telefon komórkowy (nie smartfon) 12%
- żadne z powyższych 12%
Sprawdź pozostałe, aktualne dane związane z mobile’em na naszych mobigrafikach.
źródło: GlobalWebIndex – 6 in 10 are gaming on smartphones