Firma Apple uruchomiła bezpłatny program wymiany kabli USB-C, które mogą sprawiać problemy podczas ładowania nowego MacBooka.
Niektórzy użytkownicy komputerów MacBook mogą doświadczać problemu z kablem ładowania USB-C. Wadliwe kable dostarczane były do czerwca 2015 roku z nowymi MacBookami. W rezultacie komputer MacBook może się nieprawidłowo ładować, gdy jest podłączony do wadliwego kabla.
W ramach bezpłatnego programu wymiany Apple wymieni wybrakowany kabel USB na nowy USB-C wszystkim kwalifikującym się użytkownikom. Program obejmuje również kable ładowania USB-C firmy Apple, które były sprzedawane jako oddzielne akcesorium.
Jak wymienić kabel USB-C od Apple’a w ramach programu wymiany?
Właściciele MacBooków powinni skorzystać z programu wymiany. Aby to zrobić, należy sprawdzić, czy kabel objęty jest wymianą. Oto jak to sprawdzić.
Kable mogące sprawiać problemy posiadają nadruk: Designed by Apple in California. Assembled in China. Nowe, przeprojektowane kable zawierają numer seryjny, po tym tekście. Zobacz zdjęcie poniżej:
Proces wymiany kabla USB typu C od Apple’a
Jeżeli na Twoim kablu nie ma numeru seryjnego (jak na grafice powyżej), aby wymienić wadliwy kabel, wykonaj następujące kroki:
- znajdź uczestniczący w programie autoryzowany serwis Apple’a,
- zapisz numer seryjny MacBooka, w celu sprawdzenia czy kwalifikuje się do programu (na komputerze MacBook kliknij w ikonę jabłka i wybierz Ten Mac…, aby znaleźć numer seryjny swojego laptopa).
Program dotyczy komputerów na całym świecie i nie rozszerza standardowej gwarancji MacBooka. Jeżeli zapłaciłeś za wymianę kabla ze względu na problem z ładowaniem, skontaktuj z firmą Apple w celu zwrotu kosztów.
Program dotyczy tylko wadliwych kabli USB-C i potrwa do 8 czerwca 2018 roku. Nowy, oryginalny kabel w sklepie Apple’a kosztuje 129 zł.
Sprawdź także: Apple wymienia wadliwe zasilacze
źródło: Apple Support – Apple USB-C Charge Cable Replacement Program