Apple wymienia wadliwe zasilacze

Firma Apple ogłosiła program wymiany zasilacza z wtyczką do gniazda ściennego dołączanego do urzadzeń wyprodukowanych w latach 2003-2015.

Program wymiany zasilaczy firmy Apple, z wtyczką ścienną (dla urządzeń z lat 2003-2015)

Apple od dziś rozpoczęła program wymiany wadliwych zasilaczy ściennych dla komputerów Mac i urządzeń mobilnych z systemem iOS. Okazało się, że w niektórych przypadkach oryginalne zasilacze firmy Apple z 2-bolcową wtyczką do gniazda ściennego, przeznaczone do użytku w Europie Kontynentalnej, Australii, Nowej Zelandii, Korei, Argentynie i Brazylii, mogą pęknąć, stwarzając ryzyko porażenia prądem elektrycznym w przypadku ich dotknięcia.

Felerne zasilacze były dostarczane w latach 2003 – 2015 r. z komputerami Mac i niektórymi urządzeniami mobilnymi z systemem iOS. Wchodziły też w skład zestawu Uniwersalny zasilacz Apple dla podróżujących za granicę.

Bezpieczeństwo klientów ma dla firmy Apple zawsze najwyższy priorytet, dlatego podjęto decyzję o dobrowolnej, bezpłatnej wymianie zasilaczy z wtyczką do gniazda ściennego, których dotyczy ten problem, na nowy, przeprojektowany model. To nie pierwszy tego typu program, wcześniej można było wymienić baterię, przycisk włączania/wyłączania i kamerę iSight w iPhone’ie 6 Plus.

Firma zachęca wszystkich klientów do wymiany wadliwych części zgodnie z opisaną niżej procedurą. Ten program nie ma wpływu na prawa wynikające z ustawy lub gwarancji. Osoby, które przypuszczają, że zapłaciły za wymianę spowodowaną tym problemem, mogą skontaktować się z firmą Apple w sprawie zwrotu kosztów.

Uwaga: inne zasilacze z wtyczką do gniazda ściennego, w tym przeznaczone do użytku w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Chinach i Japonii, oraz zasilacze USB firmy Apple nie są objęte tym programem.

Jak rozpoznać, czy Twój zasilacz kwalifikuje się do wymiany?

Należy porównać posiadany zasilacz z poniższymi ilustracjami. Zasilacz z wtyczką do gniazda ściennego mogący sprawiać problemy ma 4 lub 5 znaków albo nie ma żadnych znaków na wewnętrznym gnieździe podłączanym do zasilacza firmy Apple. Przeprojektowane zasilacze mają 3-literowy kod regionalny w gnieździe (EUR, KOR, AUS, ARG lub BRA).

Typy bolców w zasilaczu mogącym sprawiać problemy
Typy bolców w zasilaczu mogącym sprawiać problemy

Typ bolców w zasilaczu mogącym sprawiać problemy polskim użytkownikom iPhone’a, iPada, iPoda, komputerów Mac: okrągłe, cienkie bolce, lekko przechylone do wewnątrz.

Uwaga: w innych krajach i regionach zasilacze mają inne końcówki, ale korzystanie z danego zasilacza może być możliwe również w innych krajach, dlatego sprawdź jaki masz zasilacz.

Procedura wymiany wadliwego zasilacza ściennego firmy Apple

Wymiana zasilacza (zasilaczy) możliwa jest w lokalnym Autoryzowanym Serwisie Apple, czyli w Polsce w salonach iSpot, Cortland lub IMAD.

W ramach procedury wymiany konieczna będzie weryfikacja numeru seryjnego komputera Mac, iPada, telefonu iPhone lub iPoda, dlatego należy wcześniej znaleźć ten numer i zapisać. W przypadku urządzeń mobilnych znajdziesz go w Ustawienia → Ogólne → To urządzenia. Na komputerze Mac pod systemem OS X należy wybrać ikonę z logo Apple’a  → Ten Mac i spisać Numer seryjny.  wcześniejsze znalezienie tego numeru. Odszukanie numeru seryjnego to prosta sprawa.

Więcej na : Znajdowanie numeru seryjnego produktu firmy Apple

Klienci, którzy kupili zestaw Uniwersalny zasilacz dla podróżujących za granicę, powinni skorzystać z jednej z powyższych opcji, aby wymienić wadliwe części.

Dowiedz się, jak używać zasilaczy, przewodów i wtyczek firmy Apple, oraz co zrobić, jeśli masz uszkodzoną część: Używanie zasilaczy, przewodów i wtyczek firmy Apple z produktami Apple

źródło: Apple Support – Program wymiany zasilacza z wtyczką do gniazda ściennego firmy Apple