Apple po raz kolejny jest najbardziej wartościową marką Best Global Brand 2016, Google na 2. miejscu, a Samsung na 3.
Międzynarodowa agencja marketingowa Brand Finance ogłosiła listę 500 najbardziej wartościowych marek. W tym roku po raz kolejny firma Apple zajęła pierwsze miejsce z wyceną 145,918 mld dolarów, czyli prawie 20 mld dolarów więcej niż w zeszłorocznym rankingu.
Na miejscu drugim znalazła się firma Google z wyceną 94,184 mld dolarów, zamieniając się tym samym miejscami z Samsungiem. Koreańska firma technologiczna Samsung tym razem spadła na trzecie miejsce i została wyceniona na 83,185 mld dolarów.
Zobacz także:
- Apple znów najbardziej wartościową marką
- W 2015 r. Apple ponownie najcenniejszą marką na świecie
- Apple najcenniejszą marką na świecie w TOP 100 BrandZ 2015
Oto TOP 15 najbardziej wartościowych marek na świecie w rankingu Brand Finance Global 500:
- Apple
- Samsung Group
- Amazon.com
- Microsoft
- Verizon
- AT&T
- Walmart
- China Mobile
- Wells Fargo
- Toyota
- McDonald’s
- GE
- ICBC
- China Construction Bank
Całe zestawienie znajdziesz na stronach agencji Global 500 2016.
Warto dodać, że według CNN spółka matka Google’a – Alphabet jest bliska naruszenia statusu Apple’a jako najcenniejszej na świecie. Choć Apple jest obecnie na szczycie, dzisiejszy gwałtowny wzrost akcji Alphabet dał jej wyceny rynkową 533,4 mld dolarów, przebijając przez chwilę wycenę firmy Apple wynoszącą 532,7 mld dolarów.Dodatkowo po ogłoszeniu dzisiejszych wyników, Alphabet otworzy jutrzejszy dzień z większą wyceną niż Apple!