W najnowszym zestawieniu BrandZ TOP 100 Global Brands – najbardziej wartościowych marek na świecie w 2015 roku, przygotowanym przez Millward Brown – Apple zajęło pierwsze miejsce, strącając zeszłorocznego lidera, którym była marka Google.
Apple zostało uznane za najbardziej wartościową markę na świecie w dziesiątym już rocznym sprawozdaniu firmy Millward Brown BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands 2015. Firma z Cupertino odnotowała 67-proc. wzrost wartości marki do kwoty 246, 9 mld dolarów. Apple już po raz czwarty w ciągu ostatnich pięciu lat zajmuje pierwsze miejsce. W zeszłym roku to Google było najcenniejszą marką (zobacz TOP 100 najcenniejszych marek na świecie w 2014 roku) .
Sukces iPhone’a 6 i ogromna popularność marki Apple w ciągu ostatnich 10 lat spowodowała, że przez dekadę wartość marki wzrosła o 1446 proc.
Pierwsza dziesiątka najbardziej wartościowych światowych marek w raporcie to głównie firmy technologiczne i telekomy. Oprócz Apple’a i Google’a w zestawieniu TOP 10 znalazły się kolejno: Microsoft, IBM, Visa, AT & T, Verizon, Coca-Cola, McDonald i Marlboro.
Inne znaczące firmy technologiczne na liście to Facebook (12.), Amazon (14.), HP (39.), Oracle (44.), Samsung (45.) i Twitter (92.). Co ciekawe, wartość Facebooka wzrosła prawie o 100 proc. w stosunku do roku poprzedniego.
TOP 100 najcenniejszych marek na świecie 2015 (global ranking – 25 pierwszych marek)
Metodologia badania wartości marek przygotowana przez Millward Brown oparta jest między innymi o rzeczywiste wyniki sprzedaży i dane od 3 mln konsumentów na ok. temat 100 tysięcy różnych marek w ponad 50 krajach na świecie.
TOP 20 najcenniejszych marek technologicznych 2015
Wartość marki podano w mln dolarów, w nawiasach procentowa zmiana wartości marki w stosunku do 2014 roku.
- Apple 246,992 mln $ (67%)
- Google 173,652 mln $ (9%)
- Microsoft 115,500 mln $ (28%)
- IBM 93,987 mln $ (-13%)
- Tencent 76,572 mln $ (43%)
- Facebook 71,121 mln $ (99%)
- Baidu 40,041 mln $ (35%)
- SAP 38,225 mln $ (5%)
- HP 23,039 mln $ (18%)
- Oracle 21,680 mln $ (4%)
- Samsung 21,602 mln $ (-17%)
- Accenture 20,183 mln $ (11%)
- Intel 18,385 mln $ (58%)
- Cisco 16,060 mln $ (17%)
- Siemens 15,496 mln $ (-8%)
- Huawei 15,335 mln $ (N/A)
- LinkedIn 12,200 mln $ (-2%)
- Twitter 11,447 mln $ (-17%)
- Sony 7,989 mln $ (4%)
- Adobe 7,399 mln $ (N/A)
W najnowszym 10. raporcie BrandZ™ Top 100 Most Valuable Global Brands 2015 znajdziesz ranking stu marek ocenionych według kategorii z komentarzami ekspertów Millward Brown.
Infografika BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands 2015
(Kliknij na infografikę, aby powiększyć)
- Link do strony raportu BrandZ™ Top 100 Most Valuable Global Brands 2015
- Link do wersji PDF raportu BrandZ™ Top 100 Most Valuable Global Brands 2015
- Zestawienie wszystkich TOP 100 najbardziej wartościowych marek 2015 roku w rankingu BrandZ (wersja PDF)
- Pełna wersja infografiki w PDF-ie
- Oficjalna strona badania: brandz100.com
źródło: BrandZ™, Millward Brown, MacRumors