Apple najcenniejszą marką na świecie w TOP 100 BrandZ 2015

W najnowszym zestawieniu BrandZ TOP 100 Global Brands – najbardziej wartościowych marek na świecie w 2015 roku, przygotowanym przez Millward Brown –  Apple zajęło pierwsze miejsce, strącając zeszłorocznego lidera, którym była marka Google.

TOP 100 najbardziej wartościowych marek 2015 roku (BrandZ)

Apple zostało uznane za najbardziej wartościową markę na świecie w  dziesiątym już rocznym sprawozdaniu firmy Millward Brown BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands 2015.  Firma z Cupertino odnotowała 67-proc. wzrost wartości marki do kwoty 246, 9 mld dolarów. Apple już po raz czwarty w ciągu ostatnich pięciu lat zajmuje pierwsze miejsce. W zeszłym roku to Google było najcenniejszą marką (zobacz TOP 100 najcenniejszych marek na świecie w 2014 roku) .

Sukces iPhone’a 6 i ogromna popularność marki Apple w ciągu ostatnich 10 lat spowodowała, że przez dekadę wartość marki wzrosła o 1446 proc.

Pierwsza dziesiątka najbardziej wartościowych światowych marek w raporcie to głównie firmy technologiczne i telekomy. Oprócz Apple’a i Google’a w zestawieniu TOP 10 znalazły się kolejno: Microsoft, IBM, Visa, AT & T, Verizon, Coca-Cola, McDonald i Marlboro.

Inne znaczące firmy technologiczne na liście to Facebook (12.), Amazon (14.), HP (39.), Oracle (44.), Samsung (45.) i Twitter (92.). Co ciekawe, wartość Facebooka wzrosła prawie o 100 proc. w stosunku do roku poprzedniego.

TOP 100 najcenniejszych marek na świecie 2015 (global ranking – 25 pierwszych marek)

TOP 25 najbardziej wartościowych marek 2015 roku (BrandZ)

Metodologia badania wartości marek przygotowana przez Millward Brown oparta jest między innymi o rzeczywiste wyniki sprzedaży i dane od 3 mln konsumentów na ok. temat 100 tysięcy różnych marek w ponad 50 krajach na świecie.

TOP 20 najcenniejszych marek technologicznych 2015

Wartość marki podano w mln dolarów, w nawiasach procentowa zmiana wartości marki w stosunku do 2014 roku.

  1. Apple 246,992 mln $ (67%)
  2. Google 173,652 mln $ (9%)
  3. Microsoft 115,500 mln $ (28%)
  4. IBM 93,987 mln $ (-13%)
  5. Tencent 76,572 mln $ (43%)
  6. Facebook 71,121 mln $ (99%)
  7. Baidu 40,041 mln $ (35%)
  8. SAP 38,225 mln $ (5%)
  9. HP 23,039 mln $ (18%)
  10. Oracle 21,680 mln $ (4%)
  11. Samsung 21,602 mln $ (-17%)
  12. Accenture 20,183 mln $ (11%)
  13. Intel 18,385 mln $ (58%)
  14. Cisco 16,060 mln $ (17%)
  15. Siemens 15,496 mln $ (-8%)
  16. Huawei 15,335 mln $ (N/A)
  17. LinkedIn 12,200 mln $ (-2%)
  18. Twitter 11,447 mln $ (-17%)
  19. Sony 7,989 mln $ (4%)
  20. Adobe 7,399 mln $ (N/A)

W najnowszym 10. raporcie BrandZ™ Top 100 Most Valuable Global Brands 2015 znajdziesz ranking stu marek ocenionych według kategorii z komentarzami ekspertów Millward Brown.

Infografika BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands 2015

(Kliknij na infografikę, aby powiększyć)

Infografika - BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands 2015

  • Link do strony raportu BrandZ™ Top 100 Most Valuable Global Brands 2015
  • Link do wersji PDF raportu BrandZ™ Top 100 Most Valuable Global Brands 2015
  • Zestawienie wszystkich TOP 100 najbardziej wartościowych marek 2015 roku w rankingu BrandZ (wersja PDF)
  • Pełna wersja infografiki w PDF-ie
  • Oficjalna strona badania: brandz100.com

źródło: BrandZ™, Millward Brown, MacRumors