W rankingu najcenniejszych marek na świecie Interbrand 2015, Apple zajęło po raz kolejny pierwszą pozycję.
Apple zachowało pierwsze miejsce w corocznym rankingu największych, najbardziej wartościowych marek na świecie – Interbrand 2015. Apple pozostaje liderem od 2013 roku, kiedy to zdetronowało Coca-Colę. Na drugim miejscu znalazło się Google, następnie Coca-Cola, Microsoft, IBM, Toyota i Samsung.
Od zeszłorocznego rankingu, marka Apple zyskała na wartości aż o 43 proc., otrzymując jednocześnie tytuł „Top Riser”, czyli odnotowała największy wzrost wartości. Wartośc firmy wzrosła z 118,9 mld dolarów w 2014 r. do 170,3 mld dolarów w 2015 r. – to około 51,4 mld dolarów więcej niż rok wcześniej.
Inne firmy takie jak Amazon czy Facebook, które odnotowały także spore wzrosty w 2015 roku, równiez zostały odznaczone jako „Top Riser”.
W sukcesie Apple’a pomogły premiery takich produktów jak Apple Watch w kwietniu br. i iPhone 6s i 6s Plus na początku września. Zaledwie w pierwszy weekend od premiery nowych iPhone’ów, Apple sprzedało rekordową liczbę 13 milionów sztuk smartfonów. Podczas konferencji 9 września firma zapowiedziała również wydanie jeszcze w tym roku takich urządzeń jak: iPad Pro, całkowicie nowy Apple TV, oraz garść nowych funkcji Apple Watcha.
Ranking Interbrand 2015
Poniżej wymieniliśmy tylko TOP 10 najlepszych firm technologicznych (w nawiasie podano wartość firmy oraz wzrost w porównaniu do roku ubiegłego).
1. Apple (170,3 mld $, +43%) ↑ TOP RISER
2. Google (120,3 mld $, +12%)
4. Microsoft (67,67 mld $, +11%)
5. IBM (65,1 mld $, -10%)
7. Samsung (45,3 mld $, 0%)
10. Amazon (37,9 mld $, +29%) ↑ TOP RISER
14. Intel (35,4 mld $, +4%)
15. Cisco (29,8 mld $, -3%)
16. Oracle (27,3 mld $, +5%)
18. HP (23 mld $, -3%)
23. facebook (22 mld $, +54%) ↑ TOP RISER
Całą listę najbardziej wartościowych firm w rankingu Interbrand z 2015 roku znajdziesz na oficjalnej stronie Best Global Brands – Ranking Interbrand 2015.