Zaledwie w 6 miesięcy od startu usługi Apple Music, obecnie korzysta z niej 10 milionów płacących subskrypcję abonentów.
Według Financial Times, Apple osiągnęło pułap ponad 10 milionów płacących subskrybentów usługi Apple Music. Muzyczna usługa streamingowa Apple Music została uruchomiona w czerwcu 2015 roku oferując trzymiesięczny bezpłatny okres próbny. W październiku 2015 r. Apple ogłosiło, że użytkownicy wykupili 6,5 mln subskrypcji.
W listopadzie, Apple udostępniło swoją platformę muzyczną także dla użytkowników smartfonów i tabletów z systemem Android, którzy zapewne przyczynili się do wzrostu popularności usługi i przyrost nowych użytkowników.
Przekraczanie dziesięciu milionów jest istotnym i symbolicznym kamieniem milowym, który oznacza, że Apple Music jest już w połowie tak popularne jak Spotify z 20 mln aktywnych subskrypcji. Tak duży przyrost w 6 miesięcy jest imponujący, biorąc pod uwagę, że usłudze Spotify zajęło 6 lat, aby przekroczyć pułap 10 mln abonentów. Należy podkreślić, że wśród użytkowników Spotify są także Ci, którzy korzystają z serwisu w wersji bezpłatnej w zamian za emisję reklam między stremowanymi utworami, w sumie jest ich ok. 75 mln. (zobacz: Fast Fact of Spotify – press info)
Zobacz także jak wyglądał udział użytkowników muzycznych usług streamingowych, takich jak Spotify, Apple Music, Deezer, Pandora, Rhapsody, Tidal, w październiku 2015 r.
Apple postawiło także na wielu popularnych artystów, udostępniając tylko w swojej usłudze specjalne materiały gwiazd muzyki. W grudniu zeszłego roku, tylko w Apple Music można było obejrzeć wideo z koncertu promującego płytę Taylor Swift pt. „1989”.
Apple Music dostępne jest na urządzenia mobilne z systemem iOS i Android oraz na komputery Mac i PC z przez program iTunes. Subskrypcja kosztuje 4,99 euro za miesiąc (ok. 22 zł) albo 7,99 euro (ok. 35 zł) w wariancie rodzinnym dla 6 członków rodziny.
źródło: Financial Times – Apple’s music streaming subscribers top 10m przez 9TO5Mac – Apple Music reportedly tops 10 million paying subscribers