Firma OnePlus będzie wydawać pieniądze na marketing tylko wtedy, gdy będzie on miał wartość dodaną dla fanów marki.
OnePlus zaczynało w zeszłym roku jako nowy mały startup, wchodząc na rynek smartfonów z 0 dolarami budżetu marketingowego (tak! zero dolarów). Ale firma szybko zyskała rozgłos – jeszcze przed pojawieniem się pierwszego moldelu smartfona OnPlus One. Mimo to braku funduszy na reklamę, flagowiec sprzedał się bardzo dobrze, biorąc pod uwagę to ile na promocje swoich produktów mają w budżecie takie firmy jak Apple czy Samsung.
Pomimo, że OnePlus sprzedaje się świetnie, firma nie zamierza zmieniać swojej strategii marketingowej, i tym samym nie ma w planach zwiększania zbytnio swojego budżetu marketingowego – przynajmniej w najbliższej przyszłości…
OnePlus już wspominało, że będzie wydawać pieniądze na marketing tylko wtedy, gdy będą one miały naprawdę wartość dodaną dla fanów. Jeśli uda nam się dotrzeć do większej liczby osób, bez podwyższania marży i ceny za produkty to będziemy tak robić. Na przykład spółka uważa, że musi wydać pieniądze na marketing przed nadchodzącym wydarzeniem prezentacji OnePlus 2, które będzie transmitowane w wirtualnej rzeczywistości. Jak pisaliśmy jeszcze w czerwcu, firma zafundowała bezpłatnie ograniczonej liczbie fanów kartonowe okulary do oglądania wideo w VR. Jedyne za co musieli zapłacić to koszt wysyłki w wysokości 30 zł (5 dolarów).
OnePlus 2 zostanie oficjalnie ogłoszony jeszcze w tym miesiącu, 27 lipca. OnePlus potwierdziło, że nowy smartfon nie będzie kosztować więcej niż 450 dolarów. Firma ujawniła również część specyfikacji najnowszej słuchawki, w tym: 8-rdzeniowy procesor Snapdragon 810 (który podobno się nie przegrzewa), 4 GB pamięci RAM LPDDR4, skaner linii papilarnych, oraz złącze USB typu C. OnePlus 2 może również mieć metalową obudowę oraz wyświetlacz o wymiarach 5,5 1080 p lub 5,7 cala.
źródło: phoneArena – OnePlus will spend money on marketing only „when it really, truly adds value” for fans via OnePlus Blog – A Few Words on OnePlus Marketing