Etykieta „Na komórki” dla stron przyjaznych mobilnie

Google dodało w wynikach wyszukiwania etykietę „Na komórki” przy stronach zoptymalizowanych pod kątem mobile’a (telefonów komórkowych i smartfonów).

Kilka miesięcy temu pisaliśmy, że Google jest w trakcie testowania nowych ikon przy wynikach wyszukiwania, które pomogą szybko zidentyfikować strony internetowe, które są dostosowane do mobile’a (zobacz: Przyjazne strony smartfonom w wynikach wyszukiwania Google).

Teraz Google podpowiada w mobilnych wynikach wyszukiwania na smartfonach, które strony internetowe są zostały zoptymalizowane do oglądania w przeglądarce smartfona/ telefonu komórkowego. Na liście w wynikach wyszukiwania została dodana etykieta „Na komórki” – taka jak na przykład przy wyszukiwaniu naszego bloga, po wpisaniu hasła mobirank.pl w Google’u na smartfonie.

Tak wygląda oznaczenie stron przyjaznych mobilnie w wyszukiwarce Google na smartfonie:


Strona zoptymalizowana na komórki

Na pewno nie raz mieliście okazję wejść przez smartfona na stronę internetową, której tekst był zbyt mały, linki za trudne aby w nie trafić i kliknąć, a żeby przeczytać całą treść trzeba było przewijać ekran na boki. Taka sytuacja ma miejsce gdy strona nie jest responsywna, czyli nie została wykonana w technologii RWD – jednym słowem nie dostosowuje się automatycznie do wielkości ekranu urządzenia. Aby zaoszczędzić Wam czasu, Google od teraz wskazuje strony dostosowujące się do urządzeń na których je przeglądamy, poprzez dodanie w wyszukiwarce etykiety „Na komórki”. Taki zabieg ma na celu pomóc wszystkim mobilnym internautom w wyszukiwaniu stron lepiej i szybciej wyświetlających się na komórce.

Dowiedz się więcej dlaczego witryna powinna być przyjazna dla urządzeń mobilnych w google’owym Poradniku dla stron mobilnych i wykonaj test zgodności z urządzeniami mobilnymi dla dowolnej strony internetowej.

Uwzględnienie urządzeń mobilnych będzie miało dla Twojej firmy coraz większe znaczenie, niezależnie od tego, czy prowadzisz bloga, pracujesz nad stroną lokalnego biznesu czy prowadzisz sklep internetowy. Zadbajcie, aby Wasze witryny sprawiała dobre wrażenie na użytkownikach przeglądających strony WWW z urządzeń mobilnych.

Witryna przyjazna mobilnie

Google wyraźnie sugeruje, że strony dostosowane do mobile’a będą faworyzowane w wynikach wyszukiwania i pisze na swoim blogu, aby porzucić przewijanie i bezcelowe stukanie w ekrany smartfonów na rzecz nowej generacji stron przyjaznych mobilnie.

źródło: Blog Google Polska – Nowa generacja stron przyjaznych mobilnie

Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuje się komunikacją internetową i e-marketingiem, pasjonat urządzeń mobilnych i nowych technologii. Dołącz do moich kręgów na Google+ .
Obserwuj