Przyjazne strony smartfonom w wynikach wyszukiwania Google

Google jest w trakcie testowania nowych ikon przy wynikach wyszukiwania, które pomogą szybko zidentyfikować strony internetowe, które są dostosowane do mobile’a.

Kilka miesięcy temu, gigant wyszukiwania Google rozpoczął podejmowanie działań wobec stron, które nie zostały odpowiednio zoptymalizowane dla smartfonów.

Nowa ikona w wynikach wyszukiwania wydaje się być potwierdzeniem, że Google będzie wyróżniało te strony, które zostały dostosowane do przeglądania na urządzeniach mobilnych.

Ikona w wynikach wyszukiwania dla stron przyjaznych mobile’owi:


Ikona Google - strona przystosowana do mobile'a

Ikona Google – strona przystosowana do mobile’a

Widok wyszukiwania pod iOS-em na Safari:

Ikona dla stron nieprzyjaznych mobile'owi

Ikona dla stron nieprzyjaznych mobile’owi (iOS Safari)

 Widok wyszukiwania pod Androidem na Chromie:

Ikona dla stron nieprzyjaznych mobile'owi

Ikona dla stron nieprzyjaznych mobile’owi (Android, Chrome)

Widok wyników wyszukiwania może się różnic w zależności od przeglądarki, systemu operacyjnego smartfona oraz lokalizacji.

Podobno w wielu przypadkach wyszukiwania ikony dotyczące mobilności stron internetowych nie działają prawidłowo. Może to być błąd lub spowodowane jest tym, że jest to testowa akcja Google’a.

Czy Google zdecyduje się na oznaczanie stron przyjaznych urządzeniom mobilnym? Przekonamy się wkrótce.

źródło: Search Engine Roundtable – Google Displaying Not Mobile Friendly Icons In Search Results

Zrzuty ekranu pochodzą od:

Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuje się komunikacją internetową i e-marketingiem, pasjonat urządzeń mobilnych i nowych technologii. Dołącz do moich kręgów na Google+ .
Obserwuj