Dzięki bogatej ofercie oryginalnych produkcji i ciągłemu zwalczaniu udostępniania haseł, Netflix zaliczył najlepszy początek roku od 2020 r.
Gigant strumieniowej transmisji wideo zanotował przyrost 9,3 mln subskrybentów w pierwszych trzech miesiącach tego roku, znacznie przekraczając oczekiwania analityków. Przychody wzrosły o 15 procent rok do roku, głównie za sprawą wzrostu liczby subskrybentów i cen subskrypcji. Netflix spodziewa się dalszego dwucyfrowego wzrostu przychodów, ponieważ planuje rozwijać się poza samym dodawaniem nowych abonentów.
„Ogólny rozwój firmy ma teraz dodatkowe dźwignie i dodatkowe czynniki, takie jak optymalizacja planów, w tym dodatkowi członkowie, przychody z reklam, przekształcenie cen w większą wartość” – powiedział współdyrektor generalny Gregory Peters w rozmowie z inwestorami, a dyrektor finansowy Spencer Adam Neumann podkreślił, w jaki sposób firma pozostawiła wiele miejsca na rozwój: „Mamy mniej niż 10% udziału w telewizji w każdym kraju, w którym działamy. Nadal istnieją setki milionów domów, które nie korzystają z Netflixa. A my dopiero zaczynamy zajmować się reklamą” – powiedział Neumann.
A jeśli już mowa o reklamach, plany Netflixa wspomagane wyświetlaniem reklam zostały wprowadzone na wybranych rynkach pod koniec 2022 roku i cieszą się dużą popularnością wśród klientów. W pierwszych trzech miesiącach 2023 roku liczba planów subskrypcyjnych z reklamami wzrosła o 65% w porównaniu z poprzednim kwartałem, ponieważ 4 na 10 nowych rejestracji na kwalifikujących się rynkach wybrało plan z reklamami.
Pomimo dobrych wyników, w piątek rano kurs akcji Netflix spadł o 6 procent. Częściowo wynika to z nieco niższych od oczekiwanych prognoz dotyczących przychodów za drugi kwartał, a częściowo z niespodziewanego ogłoszenia firmy, że w przyszłym roku przestanie publikować kwartalne dane dotyczące członkostwa.
„Ponieważ ewoluowaliśmy nasze ceny i plany z jednego do wielu poziomów z różnymi punktami cenowymi w zależności od kraju, każde dodatkowe płatne członkostwo ma zupełnie inny wpływ na działalność biznesową” – wyjaśniła firma, wiedząc, że tego rodzaju decyzje rzadko są podejmowane jeśli zależy na dobrej współpracy z inwestorami, którzy lubią mieć jak najbardziej szczegółowy obraz sytuacji.
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: Netflix | Statista
Od 2005 roku zajmuję się komunikacją internetową i e-marketingiem, jestem pasjonatem urządzeń mobilnych oraz nowych technologii – i nie waham się ich używać.