Netflixowi przybyło 9,3 mln subskrybentów w 1Q 2024 roku

Dzięki bogatej ofercie oryginalnych produkcji i ciągłemu zwalczaniu udostępniania haseł, Netflix zaliczył najlepszy początek roku od 2020 r.

Kwartalny przyrost liczby subskrybentów od 1Q 2019 do 1Q 2024 r.
Kwartalny przyrost liczby subskrybentów od 1Q 2019 do 1Q 2024 r.

Gigant strumieniowej transmisji wideo zanotował przyrost 9,3 mln subskrybentów w pierwszych trzech miesiącach tego roku, znacznie przekraczając oczekiwania analityków. Przychody wzrosły o 15 procent rok do roku, głównie za sprawą wzrostu liczby subskrybentów i cen subskrypcji. Netflix spodziewa się dalszego dwucyfrowego wzrostu przychodów, ponieważ planuje rozwijać się poza samym dodawaniem nowych abonentów.

„Ogólny rozwój firmy ma teraz dodatkowe dźwignie i dodatkowe czynniki, takie jak optymalizacja planów, w tym dodatkowi członkowie, przychody z reklam, przekształcenie cen w większą wartość” – powiedział współdyrektor generalny Gregory Peters w rozmowie z inwestorami, a dyrektor finansowy Spencer Adam Neumann podkreślił, w jaki sposób firma pozostawiła wiele miejsca na rozwój: „Mamy mniej niż 10% udziału w telewizji w każdym kraju, w którym działamy. Nadal istnieją setki milionów domów, które nie korzystają z Netflixa. A my dopiero zaczynamy zajmować się reklamą” – powiedział Neumann.

A jeśli już mowa o reklamach, plany Netflixa wspomagane wyświetlaniem reklam zostały wprowadzone na wybranych rynkach pod koniec 2022 roku i cieszą się dużą popularnością wśród klientów. W pierwszych trzech miesiącach 2023 roku liczba planów subskrypcyjnych z reklamami wzrosła o 65% w porównaniu z poprzednim kwartałem, ponieważ 4 na 10 nowych rejestracji na kwalifikujących się rynkach wybrało plan z reklamami.

Pomimo dobrych wyników, w piątek rano kurs akcji Netflix spadł o 6 procent. Częściowo wynika to z nieco niższych od oczekiwanych prognoz dotyczących przychodów za drugi kwartał, a częściowo z niespodziewanego ogłoszenia firmy, że w przyszłym roku przestanie publikować kwartalne dane dotyczące członkostwa.

„Ponieważ ewoluowaliśmy nasze ceny i plany z jednego do wielu poziomów z różnymi punktami cenowymi w zależności od kraju, każde dodatkowe płatne członkostwo ma zupełnie inny wpływ na działalność biznesową” – wyjaśniła firma, wiedząc, że tego rodzaju decyzje rzadko są podejmowane jeśli zależy na dobrej współpracy z inwestorami, którzy lubią mieć jak najbardziej szczegółowy obraz sytuacji.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Netflix | Statista