Netflix zdobywa nowych użytkowników w ramach walki z udostępnianiem haseł

Po burzliwym roku 2022 serwis Netflix był w stanie zwiększyć liczbę nowych subskrybentów głównie w drugim i trzecim kwartale 2023 roku.

Usługa przesyłania strumieniowego Netflix odnotowała dodatkowe 5,9 miliona płatnych subskrypcji na całym świecie w okresie od marca do czerwca 2023 roku i aż 8,8 miliona w okresie od lipca do września 2023 roku. Działania firmy dotyczące walki dzielenia się kontami w tych kwartałach doprowadziły do utworzenia nowych kont, głównie w USA, Kanadzie i regionie EMEA. Wcześniejsze wprowadzenie nowej zasady, zgodnie z którą z jednego konta można oglądać tylko w jednym gospodarstwie domowym na raz, chyba że dodani zostaną płatni użytkownicy z zewnątrz, przyniosło odwrotny skutek w Ameryce Łacińskiej, co zahamowało wzrost liczby abonentów w tym kwartale.

Sprawdź też: Netflix ze wzrostem subskrybentów w 2Q 2023 r.

Według Kantara Netflix stracił także 1 milion abonentów w Hiszpanii, gdzie zasada ta została również przetestowana w pierwszym kwartale. Podobne reakcje odnotowano w tym samym czasie w Portugalii, Kanadzie i Nowej Zelandii.

Netflix nadal kontynuował walkę ze współdzieleniem na swoich głównych rynkach, co wydaje się opłacać. Ogłoszony właśnie najnowszy wzrost liczby abonentów był największym, jaki Netflix mógł osiągnąć od pierwszych kwartałów pandemii, kiedy izolacja i pobyt w domu spowodowały gwałtowny wzrost liczby subskrypcji. Przychody w ostatnim kwartale wzrosły o 7,8 procent – nieco powyżej prognozy – do 8,5 miliarda dolarów.

Z oświadczenia firmy wynika, że w ponad 100 krajach żąda się obecnie dodatkowych opłat od maksymalnie dwóch użytkowników konta spoza gospodarstwa domowego posiadacza konta. Chociaż usługa przesyłania strumieniowego nie podała żadnych konkretnych liczb, w bieżącym piśmie do akcjonariuszy wspomina się, że firma „skupiała się na poprawie monetyzacji poprzez połączenie płatnego udostępniania, skalowania naszej działalności reklamowej oraz zwiększonego wyrafinowania naszych cen i planów”.

Kwartalny przyrost użytkowników serwisu Netflix od 2019 do 2023 roku
Kwartalny przyrost użytkowników serwisu Netflix od 2019 do 2023 roku

Ogółem Netflix może się obecnie pochwalić około 247 milionami subskrybentów na całym świecie. Dla porównania Netflix miał 167 mln użytkowników w 2019 roku. Ogłoszono także kolejne podwyżki cen dwóch planów abonamentowych w USA, Wielkiej Brytanii i Francji. O podwyżkach donosił już wcześniej dziennik The Wall Street Journal.

Po wprowadzeniu płatnego udostępniania na prawie każdym rynku i wszelkich oznakach wskazujących na pozytywny rozwój w dalszej części roku, firma optymistycznie ocenia swoje prognozy na czwarty kwartał 2023 roku. Oczekuje się, że przychody wzrosną o 11% rok do roku , natomiast liczba abonentów ma wzrosnąć mniej więcej o tyle samo, co w III kwartale 2023 roku. Po publikacji nowych wyników cena akcji Netfliksa wzrosła o 12 proc.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Netflix | Statista