GdzieJakiBiznes Mastercarda podpowie, gdzie i jaki najlepiej prowadzić biznes

Nowe narzędzie, stworzone przez Mastercarda, podpowie małym i średnim przedsiębiorcom jaki biznes, w jakiej lokalizacji otworzyć?

GdzieJakiBiznes od Mastercard
GdzieJakiBiznes od Mastercard

Mastercard udostępnił nowe, oparte na danych narzędzie GdzieJakiBiznes, stworzone z myślą o małych i średnich przedsiębiorcach – zarówno tych doświadczonych, szukających lokalizacji do ekspansji, jak i takich, którzy chcą znaleźć odpowiednie miejsce na otwarcie swojego pierwszego biznesu. Liczba małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce stale rośnie. Tylko w 2022 roku w naszym kraju otworzyło się ponad 310 tys. firm, a każdego dnia powstaje około 1 000 nowych przedsiębiorstw. Te dane, a także raport PARP pokazują, że Polacy chcą otwierać własną działalność.

➔ CZYTAJ TEż: Motorola prezentuje Moto Talk dla biznesu z funkcjami wspomaganymi przez AI

GdzieJakiBiznes od Mastercard odpowiada na potrzeby osób, które mają pomysł na biznes, rekomendując potencjalnie najlepsze miejsce do jego prowadzenia. Opierając się na danych, narzędzie oceni lokalizacje, w której planowana działalność ma największe szanse powodzenia. 

GdzieJakiBiznes stworzony został w oparciu o zanonimizowane dane o trendach zakupowych od  Mastercard oraz dodatkowe informacje dostarczone przez partnerów programu, takie jak zagęszczenie ruchu czy poziom natężenia hałasu w danej lokalizacji. Dostęp do tych danych i analiz zarezerwowany był dotychczas dla dużych firm i korporacji. Teraz, bez dodatkowych opłat, skorzystać z nich mogą wszyscy zainteresowani przedsiębiorcy.

Jak działa GdzieJakiBiznes?

GdzieJakiBiznes to proste i przyjazne w obsłudze, bezpłatne narzędzie, niewymagające rejestracji ani logowania, dostosowane zarówno do urządzeń mobilnych, jak i stacjonarnych. Prezentuje wyniki będące rezultatem zaawansowanej analizy danych z różnych źródeł, wskazując nie tylko potencjał danego w biznesu w określonej lokalizacji, ale także charakterystykę otoczenia, w tym dane dotyczące dostępności komunikacji miejskiej, terenów zielonych czy liczbę placówek edukacyjnych w okolicy. Orange Polska dostarcza natomiast gotowe statystyki, oparte na zanonimizowanych danych z sieci mobilnej, które są nieocenionym źródłem wiedzy o natężeniu ruchu miejskiego. W jednym miejscu można znaleźć zatem informacje, które mogą pomóc w podjęciu decyzji związanej z prowadzeniem własnej działalności. 

Dzięki analizom Mastercard, stanowiącym podstawę narzędzia GdzieJakiBiznes, użytkownik platformy może też uzyskać informacje o biznesach komplementarnych, czyli takich, które funkcjonując w pobliżu siebie, lepiej prosperują. Przykładem jest piekarnia oraz barber, sklep zoologiczny i drogeria, a także księgarnia i jubiler – działając w sąsiedztwie, oba biznesy mogą liczyć na większą liczbę klientów. Ta wiedza może stanowić kolejną wskazówkę pomocną w wyborze lokalizacji, w której firma będzie miała większe szanse powodzenia.

Wyniki prezentowane są dla 37 największych miast w Polsce. Dzięki współpracy z Grupą Morizon-Gratka, użytkownicy platformy otrzymują także bezpośredni dostęp do aktualnych ofert kupna lub wynajmu lokali usługowych, dopasowanych do ich potrzeb i możliwości budżetowych. 

GdzieJakiBiznes wykorzystuje informacje na temat trendów w wydatkach konsumenckich, które są agregowane i anonimizowane zgodnie z zasadami bezpiecznego przetwarzania danych, stosowanymi przez Mastercard. 

To kolejny projekt od Mastercard zrealizowany zgodnie z zasadą „data for good”. W 2022 roku  Mastercard stworzył platformę GdzieZamieszkac.com, dzięki której przybyli do Polski obywatele Ukrainy, mogą znaleźć najlepsze miejsce do zamieszkania. Wcześniej, w 2020 roku, w czasie pandemii koronawirusa, powstało narzędzie KiedyDoSklepu.pl, pokazujące natężenie ruchu w pobliskich sklepach spożywczych. 

W kolejnych miesiącach narzędzie GdzieJakiBiznes zostanie udostepnione także w Czechach i na Słowacji.

Narzędzie dostępne jest na stronie GdzieJakiBiznes.com.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Mastercard Polska