Startuje 2. edycja „Herstory” i konkurs dla studentów!

HISTORY Channel opowiada „herstorie” kolejnych inspirujących Polek – oddajmy ponownie cześć kobietom, które tworzyły historię.

Herstory 2. edycja - uczestniczki Śniadania Kobiet 2024
Herstory 2. edycja – uczestniczki Śniadania Kobiet 2024

W drugiej edycji projektu Herstory telewizja HISTORY Channel zaprezentuje sylwetki inspirujących Polek, o których do tej pory nie mówiło się wystarczająco dużo. Poznamy historie wybitnych sportowczyń i artystek, odważnych żołnierek, które udając mężczyzn, ruszały na front, a także niezłomnych dziennikarek i reportażystek, które walczyły o równość.

➔ PRZECZYTAJ TAKŻE: History Channel i DESA Unicum zbudują Muzeum Historii Kobiet!

„Opowieści ratują nam życie. Opowieści są naszym życiem. Każda z nas jest swoją historią” ten cytat Rebeki Solnit stał się mottem Śniadania Kobiet 2024, podczas którego została ogłoszona nowa edycja Herstory. Na wydarzeniu odbył się panel dyskusyjny „Halo, czy nas słychać? Czas na opowieści kobiet”, w którym wzięły udział ministra ds. równości, Katarzyna Kotula, wiceprezeska i dyrektorka generalna A+E Networks CEE Izabella Wiley, fundatorka i członkini Fundacji Muzeum Historii Kobiet prof. UAM dr hab. Iwona Chmura-Rutkowska, kierowniczka Działu Sztuki Współczesnej DESA Unicum, Anna Szynkarczuk. Rozmowę poprowadziła wiceprezeska Fundacji Muzeum Historii Kobiet, Anna Kowalczyk.

W kolejnej edycji Herstory zaplanowany jest cały wachlarz aktywności, m.in. konkurs dla studentów i studentek szkół wyższych, w ramach którego uczestnicy mają przygotować krótką animację inspirowaną jedną z bohaterek drugiej edycji Herstory. Konkurs potrwa od 20 marca do 31 sierpnia 2024 roku, a jego partnerami są TOYA i Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna w Łodzi. Regulamin konkursu znajduje się na stronie historytv.pl/konkurs-dla-studentow.

Podobnie jak podczas pierwszej edycji, finałem będzie aukcja charytatywna organizowana we współpracy z Domem Aukcyjnym DESA Unicum. Pod młotek trafią dzieła sztuki poświęcone bohaterkom Herstory i stworzone przez polskie artystki. Zebrane środki zostaną przekazane na budowę pierwszego w Polsce Muzeum Historii Kobiet.

Herstory (2. edycja) - konkurs dla studentów (2024)
Herstory (2. edycja) – konkurs dla studentów (2024)

W tym roku nie zabraknie też kampanii promocyjnej na antenie telewizji HISTORY Channel i HISTORY2 oraz w social mediach. Herstory objęło także matronat nad festiwalem Persona, który odbędzie się w dniach 17-19 maja w Warszawie.

Bohaterki drugiej edycji Herstory zostały wybrane przy współpracy z Muzeum Historii Kobiet. Sylwetki inspirujących Polek przedstawione są na stronie historytv.pl/bohaterki.

Projekt miał i ma jeden nadrzędny cel – edukację, dlatego i tym razem powstaną materiały edukacyjne dla szkół.

Partnerami projektu są: DESA Unicum, Fundacja Muzeum Historii Kobiet, Mazowiecki Instytut Kultury, Clear Channel i Radio TOK FM.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: History Channel