Zaprojektuj plakat w konkursie „Zabytki na ulice!”

Narodowy Instytut Konserwacji Zabytków ogłasza konkurs na plakat – można wygrać nawet 5000 zł.

Konkurs „Zabytki na ulice” (NIKZ, 2024)

Konkurs plastyczny „Zabytki na ulice!” zorganizowany został z okazji Międzynarodowego Dnia Ochrony Zabytków, a inicjatywa skierowana jest do wszystkich pełnoletnich osób – zarówno profesjonalnych grafików, jak i amatorów.  Celem konkursu jest stworzenie plakatu, który będzie zachęcał do zwrócenia uwagi na to, jak istotne dla poczucia wspólnotowości są zabytki lokalne.

➔ PRZECZYTAJ TAKŻE: „Spotkania z Zabytkami” i apka MonumentApp na wakacje

Ma to pokazać, że to nie tylko zamki i pałace widywane na fotografiach czy w filmach, często oddalone o dziesiątki, setki kilometrów, ale także kamienice, mosty, parki, które codziennie mijamy w drodze do pracy lub szkoły.

Plakat może być wykonany w dowolną techniką, a prace należy przesyłać za pomocą formularza zgłoszeniowego do 31 marca 2024 roku.

Zgłoszenia będą oceniane przez jury, w którego skład wchodzą:

  • Michał Laszczkowski, dyrektor NIKZ
  • Maciej Graczyński, wiceprezes zarządu firmy AMS
  • Bożena Pysiewicz, kuratorka Muzeum Plakatu w Wilanowie, Oddział Muzeum Narodowego w Warszawie
  • Patryk Mogilnicki, ilustrator i rysownik
  • Anna Wieluńska, typografka, kierowniczka pracowni projektowania krojów pisma na warszawskiej ASP
  • Anna Nowokuńska-Maksymiuk, architektka, projektantka systemów informacji wizualnej, członkini zarządu STGU

Pokazując zabytki ważne dla lokalnych społeczności, wspólnie ze Stowarzyszeniem Twórców Grafiki Użytkowe i firmą AMS, chcemy zwrócić uwagę na ich piękno i przede wszystkim dać im należne miejsce w szerokiej świadomości. Niestety, często pozostają one niezauważone, a zależy nam, by ludzie byli dumni ze swojego dziedzictwa. Wyprowadźmy lokalne zabytki na ulice największych miast! 

– mówi dyrektor NIKZ, dr Michał Laszczkowski

Dla laureatów przewidziane zostały nagrody pieniężne:

  • I miejsce: 5 000 zł
  • II miejsce: 3.000 zł
  • III miejsce: 2.000 zł

Dodatkowo, praca nagrodzona I miejscem zostanie zaprezentowana na nośnikach reklamowych AMS w sześciu największych miastach w Polsce.

Harmonogram konkursu

  • 15.03 ogłoszenie konkursu
  • 31.03 zakończenie zbierania prac
  • 05.04 przesłanie kreacji do członków jury
  • 09.04 zakończenie prac jury
  • 10.04 wyłonienie laureatów
  • 18.04 ogłoszenie wyników konkursu

Pełny regulamin Konkursu wraz z załącznikami dostępny jest poniżej:

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Narodowy Instytut Konserwacji Zabytków