Narodowy Instytut Konserwacji Zabytków ogłasza konkurs na plakat – można wygrać nawet 5000 zł.
Konkurs plastyczny „Zabytki na ulice!” zorganizowany został z okazji Międzynarodowego Dnia Ochrony Zabytków, a inicjatywa skierowana jest do wszystkich pełnoletnich osób – zarówno profesjonalnych grafików, jak i amatorów. Celem konkursu jest stworzenie plakatu, który będzie zachęcał do zwrócenia uwagi na to, jak istotne dla poczucia wspólnotowości są zabytki lokalne.
➔ PRZECZYTAJ TAKŻE: „Spotkania z Zabytkami” i apka MonumentApp na wakacje
Ma to pokazać, że to nie tylko zamki i pałace widywane na fotografiach czy w filmach, często oddalone o dziesiątki, setki kilometrów, ale także kamienice, mosty, parki, które codziennie mijamy w drodze do pracy lub szkoły.
Plakat może być wykonany w dowolną techniką, a prace należy przesyłać za pomocą formularza zgłoszeniowego do 31 marca 2024 roku.
Zgłoszenia będą oceniane przez jury, w którego skład wchodzą:
- Michał Laszczkowski, dyrektor NIKZ
- Maciej Graczyński, wiceprezes zarządu firmy AMS
- Bożena Pysiewicz, kuratorka Muzeum Plakatu w Wilanowie, Oddział Muzeum Narodowego w Warszawie
- Patryk Mogilnicki, ilustrator i rysownik
- Anna Wieluńska, typografka, kierowniczka pracowni projektowania krojów pisma na warszawskiej ASP
- Anna Nowokuńska-Maksymiuk, architektka, projektantka systemów informacji wizualnej, członkini zarządu STGU
Pokazując zabytki ważne dla lokalnych społeczności, wspólnie ze Stowarzyszeniem Twórców Grafiki Użytkowe i firmą AMS, chcemy zwrócić uwagę na ich piękno i przede wszystkim dać im należne miejsce w szerokiej świadomości. Niestety, często pozostają one niezauważone, a zależy nam, by ludzie byli dumni ze swojego dziedzictwa. Wyprowadźmy lokalne zabytki na ulice największych miast!
– mówi dyrektor NIKZ, dr Michał Laszczkowski
Dla laureatów przewidziane zostały nagrody pieniężne:
- I miejsce: 5 000 zł
- II miejsce: 3.000 zł
- III miejsce: 2.000 zł
Dodatkowo, praca nagrodzona I miejscem zostanie zaprezentowana na nośnikach reklamowych AMS w sześciu największych miastach w Polsce.
Harmonogram konkursu
- 15.03 ogłoszenie konkursu
- 31.03 zakończenie zbierania prac
- 05.04 przesłanie kreacji do członków jury
- 09.04 zakończenie prac jury
- 10.04 wyłonienie laureatów
- 18.04 ogłoszenie wyników konkursu
Pełny regulamin Konkursu wraz z załącznikami dostępny jest poniżej:
- Regulamin Konkursu
- Zał. 1. Kampania AMS
- Zał. 2. Pełnomocnictwo
- Zał. 3. Umowa odpłatne przeniesienie praw autorskich
- Zał. 4. Oświadczenie licencyjne
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: Narodowy Instytut Konserwacji Zabytków
Od 2005 roku zajmuję się komunikacją internetową i e-marketingiem, jestem pasjonatem urządzeń mobilnych oraz nowych technologii – i nie waham się ich używać.