GPT Ikei sprawia, że stres związany z wizytą w sklepach IKEA jest nieco mniej wyczerpujący, ale nie w dużym stopniu.
Wycieczka do Ikei może z łatwością być przytłaczającym doświadczeniem, o ile wybierasz się tam bez planu i listy zakupów. Oczywiście zawsze można wybrać się na zakupy online, ale tu nie zawsze wszystko można dokładnie obejrzeć, wypróbować, dotknąć itd. Asystent AI Ikei dostępny w sklepie GPT został stworzony, aby pomóc klientom — opowie wszystko o swoich produktach i zwizualizuje je w pomieszczeniach.
Przeczytaj też: Ikea eksperymentuje z AI przy projektowaniu mebli
Francesco Marzoni, dyrektor ds. danych i analiz w Ingka Group, największym posiadaczu franczyzy Ikei, zaznczył w komunikacie prasowym, że asystent AI bierze udział w serii eksperymentów przeprowadzanych przez firmę, „abyśmy mogli brać udział w ewolucji sztucznej inteligencji i kształtować strategię naszej firmy.”
Asystent AI Ikei powinien być dobrym sposobem na uczynienie tego doświadczenia mniej wyczerpującym — to część oferty Ikei skierowanej do potencjalnych użytkowników. Jednak Ikea GPT nie jest (jeszcze!) dobrym partnerem w projektowaniu wnętrz.
Serwis The Verge przetestował jak sobie radzi czat z prostymi pytaniami i niestety jeszcze jest w powijakach.
Pytając assystenta: „Potrzebuję pomysłów na przechowywanie w moim małym salonie/sypialni”, zamiast pokazać kilka pomysłów, Ikea GPT proponuje sprawdzić artykuł na amerykańskiej stronie internetowej Ikei i dla pewności dodaje zdjęcie salonu. Prosząc o informacje na temat przechowywania w łazience, po raz kolejny zostaniesz przekierowany na stronę internetową.
Pytając asystenta AI o listę koszy na śmieci, wyświetla zestawienie produktów i zamieszcza linki tylko do stron konkretnych produktów, a nie do wpisu na blogu. Pytając, jak wyglądałaby półka Kallax w domu, wygenerował obraz, prawdopodobnie przy użyciu zintegrowanego generatora obrazu DALL-E 3 na GPT-4. Tym razem GPT poinformował, że generuje obraz. Zadając to samo pytanie, ale dodając bardziej szczegółowe informacje: „Co powiesz na czarny Kallax w apartamencie typu studio z połowy XX wieku w nowoczesnym stylu”, obydwa wygenerowane zdjęcia zawierały podpis podkreślający wszechstronność produktu w przypadku różnych stylów i potrzeb.
Na pytanie zadane czatowi Ikea GPT, czy w sklepie na Brooklynie dostępny jest jeden model szafki nocnej. Utknął w trybie kręcącego się kółka na około 10 minut. W międzyczasie wchodząć na stronę Ikei, zdecydowanie szybciej można trafić do potrzebnych informacji.
W końcu redaktorka The Verge stwierdziła, że łatwiej było po prostu przeglądać witrynę Ikei w poszukiwaniu pomysłów; firma udostępnia klientom mnóstwo inspiracji projektowych na swojej stronie. Poza tym GPT w Ikei i tak instruował ją, żeby klikała w linki do witryny, co niweczyło cel posiadania asystenta AI na wyciągnięcie ręki.
Ikea bardzo lubi eksperymentować z nowymi technologiami. Gigant handlu detalicznego w ostatnich latach oferował mnóstwo produktów inteligentnego domu. W 2022 roku zadebiutowała także funkcja wirtualnego projektowania domu w aplikacji o nazwie Ikea Kreativ.
Ikea AI Assistant jest obecnie dostępny dla użytkowników ChatGPT Plus w Stanach Zjednoczonych, ale Ingka Group planuje wkrótce rozszerzyć dostęp na większą liczbę obszarów geograficznych.
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: The Verge